Een stevige grijze muis :)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mijn vriendin kon voor haar werk een fiets kopen, maar hoe onbegrijpelijk ook: ze heeft geen fiets nodig. Ergens missen vrouwen blijkbaar soms het N+1 gen :o
Ik heb naast mijn MTB,s een stadsfiets die zo rammelt dat ik nooit een bel nodig heb,dus vroeg zij of ik geen nieuwe stadsfiets wilde.
Nou leuk, maar stadfietsen rijden niet lekker dus ik wil dan wel een budget MTB want dat rijd lekkerder wat geen probleem was :D
Ik woon vlakbij de duinen en wilde ook al een poosje een plusbike dus met die gedachte en het beschikbare budget kwam ik uit bij een Trek Roscoe. Mijn vriendin koop dan wel een goeie anders blijf je sleutelen, dus de Roscoe8 in het grijs besteld:

Afbeelding

Een fijne fiets, rijd erg lekker, maar die achterband was te grof dus de Rekon eraf en een Ikon erop en meteen de boel maar tubeless gemaakt.
De remmen mochten echt niet de naam rem hebben/
Ik had nog een set Sram GuideR liggen die ik voor mijn Remedy niet krachtig genoeg vond maar voor dit gebruik prima., dus die omgewisseld, en meteen wat grotere schijven die ik toevallig ook nog had.
Na een paar ritten dacht ik dat wel vriendjes werd met de RS Judy Silver als ik hem ff wat verder zou afstellen....en dat ging dus niet want er valt (bijna) niks af te stellen. :roll:
Bij RCZ kwam "toevallig" een Yari voor weinig voorbij dus Judy eruit en Yari erin. (en mijn vriendin die kon je op de achtergond horen zuchten :lol: )
Afbeelding
Met de Yari erin veranderde de Roscoe van een leuke opstap MTB naar de perfecte spelen in de duinen fiets. 10x betere vering, precieser sturen, en met de Guides ook nog normaal stoppen als dat nodig is want dat ding walst overal overheen. In de duinen ben ik wel een fan van plus :D
Alleen die achternaaf...dat ding dat was zo goed als stil, maar volgens mij vooral omdat hij een maar 1 palletje had of zo op geen aangrijpingspunten. Echt de aarde kon nog sneller roteren als die naaf oppakken. Luchttrappers eat your heart out :-{
En zo jammer want voor de rest echt een heerlijke fiets.

LarsTB verkocht wat velgen en kon ook wielen maken, dus eerst gesproken over een ander achterwiel, maar eigenlijk is mijn velg nog primaen die maat had Lars net niet.
Uiteindelijk heeft LarsTB mijn wiel omgespaakt op een Hope Evo4 naaf met dan een convertersetje naar de vreemde Boost141 standaard waarvoor nog steeds zeer grote dank!
Nu rijd hij zo top dat het eigenlijk zonde is om hem nog in de stad te gebruiken :oops: :D
Anyway, verdere plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben opgegroeid met Starwars en omdat ik de fiets absoluut niet serieus vind in de zin van het gaat niet hard en het is ook geen enduromonster, maar meer een speelding dat overal overheen walst moest de topcap of een Goofy worden (werd moeilijk/duur) of de Death Star die ik ook wel toepasselijk vond.
Montrose comp, voor MIJ een vd lekkerste zadels want smal
Afbeelding
Afbeelding

Sram GuideR remmen en Lizard Skins Northshore handvatten: comfy!
Afbeelding

Safety First!
Als je hem knijpt piept ie, geef je hem een mep dan geeft hij licht en het is nog veilig ook met een helmpje op. topding (en er zit er inmiddels ook een op mijn andere fietsen :lol: )!
Afbeelding

[imghttps://i.imgur.com/5ks9UQT.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding

Hoe rijd het?
Ik hem al ff en vooral in de duinparcours als Schoorl, Noordwijk, Zandvoort toen je daar nog kon rijden :roll: , heb je belachelijk veel grip en wals je overal overheen. Ik kon nu over stukken rijden die voor mijn Remedy echt te mul waren.
De Roscoe heeft met de 2.8 banden best wat rolweerstand, maar op het terein valt dat dus reuze mee.
Een ander ding is dat het een 21.5 is. Mijn Remedy is 19.5 en net aan de kleine kant, dit zit perfect!
De nog originele onderdelen als een Sram Eagle NX schakelt prima. GX Eagle schakelt beter, maar het verschil is niet enorm.
Het crankstel is nog met een vaste trapas. Ik was eerst van plan het te vervangen, maar het werkt prima dus dat komt wel als het ooit kappot gaat.
De standaard dropper is simpel maar verrassend goed en stuur met de Lizard Skins handvatten ook.
Al met al niks exotisch, maar zo wel een hele fijne fiets voor erbij voor de rondjes in de buurt waar mijn Remedy het wellicht saai maakt.

En voor de stad waar deze voor bedoeld was? Daar rammel ik nog ff lekker verder met mijn oude barreltje :D

Specs:
Frame: alu 21.5
Vork: Yari 27.5+120mm
Wielen: Bontrager velgen, voor novatec naaf, achter een Hope Evo4 met dank aan LarsTB!
Groep: NX Eagle
Remmen: GuideR
Dropper: no name
Zadel: Bontrager Montrose comp128
Stuur/voorbouw: bontrager met Lizard skins Northshore grips
Pedlen: CB Stamps RAW
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vette stadsfiets ;)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Fijn barreltje voor een avondrondje over de boulevard van scheveningen. :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg leuke fiets :-q

Zelf nog ff lopen twijfelen voor dat geld.....maar met de nodige updates die je laat zien gaat ie toch wel serieus wat kosten. Maar ook dan blijft het een verdomd leuk fietsje :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die grijze muis is onopvallend in een erg fraai stadsfietsje gemuteerd 8)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MonkeyRider schreef: vr 20 september 2019, 21:54 Erg leuke fiets :-q

Zelf nog ff lopen twijfelen voor dat geld.....maar met de nodige updates die je laat zien gaat ie toch wel serieus wat kosten. Maar ook dan blijft het een verdomd leuk fietsje :-q
De vork was 265,- bij RCZ en de oude kon ik redelijk verkopen en koste daardoor maar 100,-
Remmen, tja dat was een mazzeltje dat ik die nog had, dus budgetneutraal.
Verhoudingsgewijs was het achterwiel duur, maar met die Hope naaf ben ik wel weer heel erg blij+dat de spakenspanning nu echt tiptop is en contactpunten ben ik een pietlut mee.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Nu nog een mooi slot en een standaard en je hebt de perfecte "stads" fiets :tong
who dares wins
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

trek-y schreef: za 21 september 2019, 02:11 Nu nog een mooi slot en een standaard en je hebt de perfecte "stads" fiets :tong
Zo'n fiets kun je nergens achterlaten, zelfs niet met een fatsoenlijk slot. Jatten ze de fiets zelf niet, dan mis je ineens een paar wielen, zadel of willekeurig welk onderdeel wat er los vanaf te schroeven valt. Triest, maar zo is het nu eenmaal :cry:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:winkie: En een mandje!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Jurf schreef: za 21 september 2019, 10:50 :winkie: En een mandje!
Misschien is een bagage drager ook een leuke toevoeging. Kan je fietstassen erop zetten. Heb je nog meer plek voor boodschappen. :P
who dares wins
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie manier om je vriendin om de tuin te leiden! :lol: :-q
Plaats reactie