Focus Whistler SL 29

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Inmiddels het één en ander geupdate aan de Focus.. dus misschien leuk om even aan te vullen..

Begonnen met updaten van de vork.. een Epixon 100mm gekocht en meteen intern op 110mm veerweg gezet. (Kan tot 130 meen ik maar dat is te veel voor het frame en dan dus niet mooi meer)

Andere (lichtere) banden, Maxxis Ikon's.
Carbon zadel, carbon stuur, carbon bidonhouder, lichte handvaten en (voor mijn budget) lichtere wielset (fsa ns) er op gezet.

Ook voor 203mm en achter 160mm schijven er op, puur voor het leuke.

Oh ja, ook een dropper xbrand er op, eerste dropper bevalt goed.
En een kortere stuurpen (of hoe het ook heet).


Makkelijker gezegd.
Het frame en de aandrijving en deel vd remmen zijn er nog. De rest is vervangen :winkie:

Maar nog steeds veel plezier op deze (forum gezien budget) bike. :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende update een ander frame?? :winkie:
Laatst gewijzigd door Rossie op zo 22 september 2019, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ik zit nog te dubben om tubeless te gaan.

Mijn Ikon's (niet tubeless) wegen ca.580g
De bin.banden xtra light ca. 165g.

Mijn velgen FSA ns zijn TR.

Nu schiet ik niet erg veel op qua gewicht om nieuwe tubeless banden incl latex te gaan monteren denk ik en wil het ook schoon houden.

Waar het om gaat is dat ik gelezen had dat de nieuwe tubeless easy banden ook zonder latex al luchtdicht zijn.
In dat geval ga ik die monteren als mijn Ikon's versleten zijn.

Maar kan iemand dat bevestigen of er zonder latex gewoon mee te rijden valt?

Ik ben een ervaren amateur en rij merendeels gewoon de Nederlandse routes, geen snelheidsrecords ofzo gewoon voor de fun.

Ben benieuwd..??
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zou goed kunnen gaan maar ik zou toch liever een beetje latex erin kieperen. Een doorntje en je hebt een lek. 60 cc of iets meer dus dat is het gewicht ook niet.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie