Balhoofd: welke kopen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Denk dat het niet perse om het foodgrade gaat... .

De kogels liggen in een in de olie geïmpregneerde kunststof huls. Continue smering dus en omdat het lager door de huls geheel opgevuld is kan er ook geen vuil bij. Vorig jaar door Enduro geïntroduceerd als lagers voor de achterbrug met een oneindige levensduur ("zo lang als je fiets"), nu dus voor een BB.

https://www.canecreek.com/product/hellb ... m-bracket/

Inderdaad ook mooi voor een balhoofdlager, maar dat is functioneel toch weer anders vertelde CC. Dus voorlopig niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Lars TB schreef: di 17 september 2019, 12:01 Afgezien dat TS een balhoofd van een tientje zoekt...
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zit alleen niet te wachten op een balhoofd van €100, waar een model van €30 of €40 voor mijn toepassingen net zo goed werkt.
Ik gooi en smijt niet met mijn fiets, vlieg geen meters door de lucht, dus top of the line hoeft het allemaal niet te zijn, als het maar gewoon fatsoenlijk werkt en niet te snel kapot gaat.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Benji83 schreef: wo 18 september 2019, 12:58
Lars TB schreef: di 17 september 2019, 12:01 Afgezien dat TS een balhoofd van een tientje zoekt...
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zit alleen niet te wachten op een balhoofd van €100, waar een model van €30 of €40 voor mijn toepassingen net zo goed werkt.
Ik gooi en smijt niet met mijn fiets, vlieg geen meters door de lucht, dus top of the line hoeft het allemaal niet te zijn, als het maar gewoon fatsoenlijk werkt en niet te snel kapot gaat.
Bij wijze van spreke...

:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Ik heb bij Mantel een headset van Hope besteld voor mijn Kona Heihei, met de Canecreek selector, ongeveer voor 70€ tevens die van mijn vrouw(ook een Heihei) draait nu al 2 jaar probleemloos en zonder speling :-q
Edit: toen ik gister de Kona van mijn vrouw even vasthad merkte ik dat het balhoofdlager wat stroever liep, dus niet helemaal onderhoudsvrij...
Laatst gewijzigd door Johangr op do 19 september 2019, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Er zijn massa’s aanbieders. Ik heb een setje van Superstar Components. Niet enorm high end, maar wel vaste lagers en daarmee prima voor mij.

Kost 35 pond in de UK webshop en is in alle kleuren en maten te krijgen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Dennisvdb schreef: di 17 september 2019, 01:00 Heb alleen maar slechte ervaringen met de CaneCreek 40. Dat onderste lager is binnen no-time verrot. Nu Hope al 2 jaar, en heb de lagers nog niet hoeven vervangen. Dat was met de CC om de 5 maanden ongeveer.
Zelfde ervaring mee, na een paar keer het lager te vervangen was ik er wel klaar mee. Hetzelfde trouwens voor de duurdere cane creek, die gingen iets langer mee maar gaven het toch nog te snel op imo. Mijn bikes zien amper modder en nooit een hoge druk e.d. daarom was ik verbaasd hoe snel ik ze moest vervangen.

@TS: Ritchey comp balhoofden zijn goedkoop en gaan lang mee.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik heb even rondgekeken, ik zie hier toch wel wat aversie jegens Cane Creek dus die maar overgeslagen (geen idee of het terecht is, maar beter het zekere voor het onzekere nemen).
Dit zou dan de juiste moeten zijn, in combinatie met de Rockshox Recon etc. vork: https://www.bikester.nl/fietsonderdelen ... 26284.html
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uhh, 1" ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

2 uitvoeringen, 1" of 1 1/8"
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 22 september 2019, 22:16 Uhh, 1" ?
Ook in 1 1/8
Plaats reactie