Mh2d 21 22 September 2019

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
PaganiProductions

Ik heb mij ingeschreven voor 2x70 km mtb
https://www.mh2d.nl/
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Week later naar Zwitserland voor de Stoneman Glaciara, dus pik waarschijnlijk wel weer een dagje mee...... :tong :-q
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Teab: 2x70km (za/zo) mtb inschrijving plus ontbijt 9:30-10:00.

Ik Kan ivm gezondheids redenen helaas niet :-{
life starts @ 150bpm...
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Pb gestuurd
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Kan je ook nog ter plaatse inschrijven?
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Ja
Ride like you stole it
biestie1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 29 juni 2014, 19:44

Vandaag (zaterdag) de 100 gereden.
Niet al te zware, doch leuke, gevarieerde tocht.
Zat beetje vanalles in.

Wel jammer dat de bepijling, vooral in de extra lus van de 100, rampzalig was.
Kon het niet meer bijhouden hoe vaak ik verkeerd zat.
Zeker een punt waar de organisatie nog veel marge tot verbetering heeft :wink:

Toch ook wel wat te duur voor wat het is eigenlijk.

Morgen de gravelride, ben benieuwd 8)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

biestie1 schreef: za 21 september 2019, 19:10 Vandaag (zaterdag) de 100 gereden.
Niet al te zware, doch leuke, gevarieerde tocht.
Zat beetje vanalles in.

Wel jammer dat de bepijling, vooral in de extra lus van de 100, rampzalig was.
Kon het niet meer bijhouden hoe vaak ik verkeerd zat.
Zeker een punt waar de organisatie nog veel marge tot verbetering heeft :wink:

Toch ook wel wat te duur voor wat het is eigenlijk.

Morgen de gravelride, ben benieuwd 8)
Deze extra lus moest de organisatie Gisteren in aller spoed uitzetten. Vandaar dat het niet echt lekker was uitgezet.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

De 70km in het bos voor Vaals was ook een ramp, of de pijlen hingen buiten zicht of er wat te weinig pijl (weggehaald ??). De 50km die mijn kameraden reden idem.
Dat ben ik totaal niet gewend bij MH2D, dit is al jaren perfect uitgepijlt.
Maar nu af en toe geen richting pijl voor de afslag, maar wel een pijl IN de afslag, soms nog verder weg ook.
Pijlen die veel te hoog hangen tov de vorige 20 pijlen, ja die zie ik niet.
Volgend jaar beter!

Dan ben ik er ook weer, want blijft mooie omgeving.

En een tip, iedereen die zich inschrijft via mail een GPS sturen daags ervoren om 18h00. Ik heb nu de track ook op strava staan en iedereen kan hem zien. Als ik een andere keer deze rijd, dan rij ik wel langs de afsluitingen heen met een omweg.. De 70 was volgens mij op 2 punten na overal openbaar.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Heb erg genoten vandaag op de 100km lus. Zoals al gezegd mooie afwisselde route en vooral de extra lus voor de 100km bevatte een paar mooie (single) trails! Zelf hier ook drie keer fout gereden omdat ik of geen pijltje had gezien, of de pijl ietwat ongelukkig geplaatst was waardoor ik de verkeerde afslag koos.

Enfin, de sfeer onderweg was steeds goed, ruim voldoende verkeersregelaars die prima hun werk deden, voldoende bevoorrading en erg mooi opgezette start/finish locatie. :-q Wel af en toe verbaasd hoeveel mensen langs de kant stonden met pech, abnormaal veel.

Blijf het in zijn geheel een mooi event vinden, al zijn er natuurlijk altijd wel verbeterpuntjes.
..morgen alleen niet meer richting Libeek, maar nu richting Neerbeek om lekker technische te single-trailen. :wink:
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

De bepijling was idd niet al te best, ik zag ze gisteren idd de pijlen nog op hangen voor de 100km in het aachenerwald.
Gelukkig had ik de route van de mh2d site in mapsource in kunnen tekenen en had ik dus de gps track tijdens de route. Voor morgen heb ik hem ook, toch wel fijn dat je iets hebt om op terug te vallen.
Voortaan misschien toch de avond van te voren een mail met link naar gpx file ja.
It never gets easier, you just go faster.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren de 70 km gereden en was weer erg te spreken over de route die ze uitgezet hadden. Het deel na de eerste pauze plek dacht ik wel even dat ik op de racefiets route aanbeland was (veel asfalt :o )maar toen we eenmaal het bos weer in gingen werd het al snel weer ouderwets leuk!

De pijltjes hingen idd niet altijd even handig maar dat is ook meteen de enige kleine opmerking die ik heb. Verder gewoon echt een top dag gehad en ga hier zeker weer terug komen in de toekomst. :-q
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ah, ik ben dus (gelukkig) niet de enigste die de bepijling belabberd vond..
Dag 1 en 2 de 70 gedaan.
Als je met een lekker gangetje naar beneden race, en halverwege de afdaling moet je rechts of links (wat dus regelmatig gebeurde, vooral zondag) is het niet handig om 1 pijl in de bocht te hangen.
Er werd idd veel over geklaagd, opmerkelijk dat dat na 35 edities zo beroerd was.

Maar voor de rest was het weer bere gezellig!
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Dit is voor mij de 6e editie ongeveer. Weet het niet precies meer. Ik moest vanwege blessures de kortste afstand fietsen.

Het viel mij op dat de route inderdaad slecht uitgepijld was. Iets wat ik bij MH2D nog nooit heb meegemaakt. Geen idee hoe dit kan. Ik heb verder geen splitsing gezien met de 50km dus ik hoorde onderweg veel mensen die klaagden dat zij niet de volledige afstand konden rijden.

Ik heb op zaterdag in totaal 41km met 650HM gereden en op zondag 40km met 550HM. Ik vond de routes erg makkelijk tenopzichte van andere jaren.

Toch heb ik mij weer goed vermaakt en volgend jaar sta ik gewoon en hopelijk gezond weer aan de start.
#Skraleanjers
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Zaterdag de 70 km gereden en vond het een mooie route. Weer hier en daar anders dan vorig jaar. Herken wel opmerkingen over plaatsing bordjes, niet altijd handig. Twee keer zoeken omdat bordje na de bocht hing en vlak voor de finish bordje gemist en dus over de weg laatste km gereden. Wat ik wel vind is dat er drie klimmen inzaten die wel heel stijl waren. Alleen de allersterksten kwamen fietsend boven en soms moesten die ook afstappen voor de wandelaars. Okk ik moest twee keer lopen omdat het te stijl was en een keer ook wegens afstappers. Als 75 to 90 % moet lopen dan is het meer Mountain Hiking dan Biking. Maar goed met het mooie weer en gezelligheid na afloop toch een fijne dag gehad.
Plaats reactie