AML (nauwkeurige locatie bepaling) beschikbaar voor iPhone met iOS 13 bij bellen 112

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Rijksoverheid laat optekenen dat met de komst van iOS 13 AML ook beschikbaar is voor de iPhone.

AML bepaald nauwkeurig de positie van diegene die 112 belt.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik gebruik ook de combi apple watch/iphone als vangnet voor als ik alleen fiets. Als je valt en niet meer reageert wordt automatisch de nooddienst gebeld, maar het kan ook handmatig vanaf de watch. Ik had het zondag nog bijna nodig nadat ik gelanceerd werd toen ik met een trapper aan een wortel raakte. Gelukkig bleef het bij de nodige schrammen, blauwe plekken en een gekneusde schouder en ego :P
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Deze techniek heet Advanced Mobile Location (AML). AML werkt op Androidtelefoons (met minimaal versie 4.0) en op iPhones (met minimaal iOS versie 13).
Wat een nieuws :D :wink:

Edit, toch redelijk nieuw:
Werkt AML op elke mobiele telefoon?
Nee. AML werkt op elke Androidtelefoon met
• minimaal versie 4.0 en Google Play 9.0 én
• een Nederlandse simkaart van een provider die AML ondersteunt.
AML wordt voor Androidtelefoons vanaf eind 2018 per provider ingevoerd. In de loop van 2019
werkt AML ook op iPhones.
Als uw telefoon geschikt is voor AML, dan werkt AML vanzelf. U hoeft hiervoor niks te doen. AML
werkt alleen tijdens het gesprek met 112 en als u in Nederland belt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Forau schreef: di 24 september 2019, 09:31 Deze techniek heet Advanced Mobile Location (AML). AML werkt op Androidtelefoons (met minimaal versie 4.0) en op iPhones (met minimaal iOS versie 13).
Wat een nieuws :D :wink:

Edit, toch redelijk nieuw:
Werkt AML op elke mobiele telefoon?
Nee. AML werkt op elke Androidtelefoon met
• minimaal versie 4.0 en Google Play 9.0 én
• een Nederlandse simkaart van een provider die AML ondersteunt.
AML wordt voor Androidtelefoons vanaf eind 2018 per provider ingevoerd. In de loop van 2019
werkt AML ook op iPhones.
Als uw telefoon geschikt is voor AML, dan werkt AML vanzelf. U hoeft hiervoor niks te doen. AML
werkt alleen tijdens het gesprek met 112 en als u in Nederland belt.
Ios 13 is net een week uit, dus ja dan is het voor iPhone gebruikers nieuws 8) Het werkte al sinds iOS 11.3 in andere landen.

Berichtgeving over de valfunctie van de Apple Watch in o.a.de Stentor is Apple marketing ;-)
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Heb je die valfunctie ook op andere smartwatches? Ik lees dat het al een tijdje op android zit, maar is dat in combi met een valfunctie?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Apple Watch heeft een val detectie functie. Ook enkele Garmin device hebben een valdetectiefunctie.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op vr 4 oktober 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 4 oktober 2019, 19:26 Apple Watch heeft een bakfunctie. Ook enkele Garmin device hebben een val functie.

Wat kan je dan bakken, appelflappen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie