Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 29 sept. 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 29 sept. 2019.

Zondag 29 september wordt de Bart Brentjens Challenge voor de 15e keer verreden. Er is voor ieder wat wils! Kies uit de afstanden 40, 55, 75, 95 of 110 km. Je kunt de routes rijden als toertocht of de 110 km als wedstrijd.

Vanaf nu kun je je inschrijven voor de 15e editie van de Bart Brentjens Challenge.
Wil je in het zogenaamde VIP vak starten meteen achter de wedstrijdrijders? Vink dan deze optie aan in de inschrijfmodule.

Voor meer informatie, zie https://www.bartbrentjens-challenge.com/
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ingeschreven en wel voor de 75 km, na vorig jaar de 55 km te hebben gereden.

Zit echter nog met een uitdaging, ben nog op zoek naar een plek om te overnachten van zaterdag op zondag. (Assen - Eijsden op zondagochtend word me te gortig)

Iemand nog tips voor een goede B&B / Hotel? (vriendin gaat mee)
Kamperen is helaas geen optie omdat we helemaal geen spullen hiervoor hebben.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Accommodatie in/bij Eijsden, vast niet alomvattend, maar je komt er vast een eind mee, als je een beetje snel bent:viewtopic.php?f=10&t=100998

Nog een nieuwtje: in de beginjaren lieten we een motor voor de wedstrijd uitrijden, om andere gebruikers van paden tijdig te waarschuwen dat de kop eraan kwam, om eventuele obstakels of ontbrekende pijlen tijdig te ontdekken.
Motoren in het bos mochten op enig moment niet meer, van de natuurbeheerders, best begrijpelijk natuurlijk.

Dit jaar zullen als het goed is voor het eerst enkele 'snelle' pijlers (met wedstrijdervaring) op e-bikes met Bafang-motor voor-rijden. Ik denk/hoop dat het de American Eagles betreft waar Bart Br. zelf het NK e-MTB mee reed, maar die bevestiging heb ik nog niet. Meerdere bikes, want met 1 accu 115km 2100hm met gem. 28-29 km/u rijden, dat gaat 'm niet worden natuurlijk.

Lijkt me een prima manier om de wedstrijd nog optimaler te kunnen laten verlopen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Dankje! Dat topic dan toch over het hoofd gezien!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik weet toevallig dat er afgelopen woe nog een Assenaar in B&B Breusjterhofke logeerde, die is mee geweest op BBC routecheck :wink: ...
‘Brocante’ sfeertje daar.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: zo 25 augustus 2019, 18:08 Nog een nieuwtje: in de beginjaren lieten we een motor voor de wedstrijd uitrijden, om andere gebruikers van paden tijdig te waarschuwen dat de kop eraan kwam, om eventuele obstakels of ontbrekende pijlen tijdig te ontdekken.
Motoren in het bos mochten op enig moment niet meer, van de natuurbeheerders, best begrijpelijk natuurlijk.

Dit jaar zullen als het goed is voor het eerst enkele 'snelle' pijlers (met wedstrijdervaring) op e-bikes met Bafang-motor voor-rijden. Ik denk/hoop dat het de American Eagles betreft waar Bart Br. zelf het NK e-MTB mee reed, maar die bevestiging heb ik nog niet. Meerdere bikes, want met 1 accu 115km 2100hm met gem. 28-29 km/u rijden, dat gaat 'm niet worden natuurlijk.

Lijkt me een prima manier om de wedstrijd nog optimaler te kunnen laten verlopen.
Dat is netjes :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Thnx, Lars!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Is de route al ergens in .gpx te downloaden? Aankomend weekend ben ik van plan om de route te verkennen.
De routekaart op de website is niet te openen, die geeft aan dat het bestand niet gevonden kan worden.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Yenssen schreef: ma 2 september 2019, 15:52 Is de route al ergens in .gpx te downloaden? Aankomend weekend ben ik van plan om de route te verkennen.
De routekaart op de website is niet te openen, die geeft aan dat het bestand niet gevonden kan worden.
Daar zal vast een reden voor zijn.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De vergunningen zijn inmiddels rond, de pijlers zijn geinstrueerd, en de laatste parcours wijzigingen zijn aangebracht.
Het parcours is nagenoeg ongewijzigd tov vorig jaar.

Voor Altembrouck gaan alle afstanden om een stukje downhill door het bos heen, waarbij we deze keer deels verhard deels onverhard naar de eerste pauzeplek afdalen bij Altembrouck (Belgische SBB gaf geen toestemming).

En de finale van alle kortere afstanden t/m 75km is aangepast: er volgt nog een klim richting Mheer, om bovenaan links een afdaling in te gaan over een zandpad, en dan een vervolgafdaling door een grub, omdat er in dat gebied een stuk grond geprivatiseerd werd (nu verboden te fietsen).

Tip voor wedstrijdrijders en bevoorrading:
Het hele dorp Voeren is amper bereikbaar tgv wegwerkzaamheden in de kern!!
Perfecte bevoorradingsplek in de buurt van Altembrouck is evt. de Stallestraat - Voerenstraat -Stashaag kruising. Het parcours gaat daar via Stashaag weer omlaag naar Altembrouck (Stashaag is onberijdbaar voor auto's!!).
Je komt daar vanuit Eijsden via de grote doorgaande weg naar St Geertruid - Mheer - richting Noorbeek. En is perfect gelegen omdat de bevoorraders vanuit die plek ook meteen weer door kunnen richting omgeving Heyenrath/Slenaken/Onderse/Bovenste Bos/einde cq rest Voerstreek.
Wegblijven uit Voeren/de Voerstreek kortom, want je loopt geheid vast en je wordt zelfs helemaal omgeleid via Warsage etc., grote kans op verdwalen!

En er zullen 2 e-bikes voor de wedstrijd uit rijden is het plan. 1 Voorrijder uit het wedstrijdteam van Bart Br. zelf, zoals het nu zich laat aanzien, en daar weer vooruit een pijler die een laatste parcours/pijlencheck doet. Eens zien hoe dat gaat, voor iedereen een primeur.

Voor meer info, check de site, https://www.bartbrentjens-challenge.com/.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

Mocht er nog iemand interesse hebben, ik heb een startbewijs voor de 110km te koop.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Deze stond op de planning. Maar gezien de rampzalige weersverwachting van de aankomende dagen skip ik deze...
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Het slechte weer of de verwachting hiervan maakt mij aan het twijfelen wat betreft materiaal keuze.

"Gewoon / huidige setup" mijn Fast Tracks voor en achter.

Alternatieven:

Voor: Ground Control / Achter: Fast Track
Ground Control voor en achter

Als ik bekijk wat de regen tot nu toe hier in het noorden aanricht (paar dagen lang) is mijn gewone setup nog erg goed te doen.

Probleem met wisselen betekent andere cassette op de ground control wielset dus andere ketting / andere instellingen op de achterderailleur.

Keuzes keuzes... iemand hier nog nuttige tips?
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mtb1988 schreef: di 24 september 2019, 22:35 Het slechte weer of de verwachting hiervan maakt mij aan het twijfelen wat betreft materiaal keuze.

"Gewoon / huidige setup" mijn Fast Tracks voor en achter.

Alternatieven:

Voor: Ground Control / Achter: Fast Track
Ground Control voor en achter

Als ik bekijk wat de regen tot nu toe hier in het noorden aanricht (paar dagen lang) is mijn gewone setup nog erg goed te doen.

Probleem met wisselen betekent andere cassette op de ground control wielset dus andere ketting / andere instellingen op de achterderailleur.

Keuzes keuzes... iemand hier nog nuttige tips?
nat en klei en veel stenen, tja 1 ding weet je wel je hebt in Ider geval banden met protection nodig. Noppen zal allemaal niet veel uitmaken als ze vollopen met klei. Overigens kan je toch ook gewoon een band wisselen op een velg :~ Zoveel werk is dat nou ook weer niet.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ja zou inderdaad ook kunnen wisselen op de velg, zeker een optie. (Was ik vergeten:P)

Vorig jaar met Fast Tracks gereden en tubeless en geen enkel probleem gehad met lekrijden of wat dan ook.

Ook toen her en der wat natte stukken en eigenlijk prima te doen met die banden. Vraag mij af of het dit keer verstandig is.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Plaats reactie