Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Ik heb hem zaterdag 2 keer gereden en geen noemenswaardige bulten aan overgehouden. Het was op sommige stukken wel muller dan normaal, maar het is ook droog. Ik heb gereden vanaf camping lemeleresch, dus niet vanaf de berg. Eventueel kun je ook starten vanaf de parkeerplaats aan de oude raalterweg, die is open dus zeker vrij van rupsen.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Zondag hebben we met z’n zessen Lemelerberg (en Hellendoorn en Holten) gereden en niemand heeft last gehad van de rupsen.
Gebruikersavatar
hans33sw
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 02:29
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Tis mijn "thuisroute" maar hij begint wel behoorlijk te vervelen. Wie beheert de route? Kunnen er niet wat meer drops/jumps in worden gebouwd? Ik help graag mee :wink:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

hans33sw schreef: di 16 juli 2019, 11:51 Tis mijn "thuisroute" maar hij begint wel behoorlijk te vervelen. Wie beheert de route? Kunnen er niet wat meer drops/jumps in worden gebouwd? Ik help graag mee :wink:
haha is dat toeval of voorkennis? Ze posten als ik me niet vergis vandaag of anders gisteren dat er aanpassingen gerealiseerd worden de komende tijd, onder andere de klim vitens/waterwinning gaat aangepast worden (omgelegd volgens mij) tevens gaat de parkeerplaats bovenop de berg omgelegd worden zodat je daar niet meer overheen hoeft :D

overigens was het ook lange tijd mijn thuisroute (is inmiddels hellendoorn) maar ik vind Lemele echt nimmer vervelen
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
hans33sw
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 02:29
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Puur toeval, mooie berichten!
NelisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 20 juli 2009, 16:01

Is er nog iets meer bekend over de aanpassingen aan de route? Ben benieuwd, het is een gebied met veel mogelijkheden lijkt mij.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

NelisB schreef: za 28 september 2019, 23:27 Is er nog iets meer bekend over de aanpassingen aan de route? Ben benieuwd, het is een gebied met veel mogelijkheden lijkt mij.
Volgens mij liggen die er al een tijdje. Ik heb de route al een tijd niet gereden, maar toen ik er begin augustus langs reed op de racer zag ik dat het stukje langs de parkeerplaats al gebruikt werd.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Paar korte stukken:
- Niet meer over parkeerplaats bovenop de berg, maar na klim rechtdoor via bosje tussen horecapunt en weg, en aan einde nieuwe ingang route in, die haaks op de oude stond.
- Klim waterwinning: er loopt parallel aan het brede pad (met die betonnen stroken) een slingerende singletrack omhoog, tot vlak voor de bovht naar rechts.
- Bij afsplitsing richting route Ommen, dus bij fietspad van Oude Raalterweg, loopt aan linkerzijde (bergzijde) van het fietspad een singletrack, tot het punt waar je rechtsaf de OUde DIjk opgaat.

Volgens mij was dat het.... In mijn ogen wel verbeteringen, vooral de laatste 2.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

drpaul schreef: di 1 oktober 2019, 13:54 Paar korte stukken:
- Niet meer over parkeerplaats bovenop de berg, maar na klim rechtdoor via bosje tussen horecapunt en weg, en aan einde nieuwe ingang route in, die haaks op de oude stond.
- Klim waterwinning: er loopt parallel aan het brede pad (met die betonnen stroken) een slingerende singletrack omhoog, tot vlak voor de bovht naar rechts.
- Bij afsplitsing richting route Ommen, dus bij fietspad van Oude Raalterweg, loopt aan linkerzijde (bergzijde) van het fietspad een singletrack, tot het punt waar je rechtsaf de OUde DIjk opgaat.

Volgens mij was dat het.... In mijn ogen wel verbeteringen, vooral de laatste 2.
Deze heb ik ook geconstateerd. In mijn ogen zijn het de punten op de i. Het zou mooi zijn als er iets meer gebruik gemaakt kon worden van de berg maar dat zit denk ik vast op de eigenaren van de grond en de bestemming die ze er aan willen geven. Een volledig onverharde aansluiting met Hellendoorn zou al veel goed maken.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Heb je op deze route ook een vignet nodig en zoja welke?
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, heb je niet nodig. Gewoon lekker rijden dus. :-D
Gebruikersavatar
remon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 20 oktober 2012, 15:08
Mijn mountainbike: Salsa Fargo APEX1, Giant Chaos (staal)

Tnx voor het snelle antwoord, kan ik daar van de zomer lekker crossen met m'n mannetjes.
Groeten, Remon.

Steel is te real deal
Gebruikersavatar
hans33sw
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 02:29
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

drpaul schreef: di 1 oktober 2019, 13:54 Paar korte stukken:
- Niet meer over parkeerplaats bovenop de berg, maar na klim rechtdoor via bosje tussen horecapunt en weg, en aan einde nieuwe ingang
...
In mijn ogen wel verbeteringen, vooral de laatste 2.
Toch maar weer een keer gaan kijken dan, ben benieuwd!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

En wat lag de route er gisteren goed bij! Snel, uitdagend, mooie afdalingen, technisch werk, mooie natuur. Echt super!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Vanmorgen het rondje Lemelerberg weer eens gedaan en meteen maar 2 keer. De route lag er opvallend droog bij. Amper plassen en dat na al die regen. Je kon wel merken dat de ondergrond nog wel zwaar reed.
Op 2 plaatsen een omgevallen boom over de route.
Het technische stukje met ttf een paar keer gereden. Gewoon leuk om te doen en een keer wat anders.
Plaats reactie