Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hangt van de wielen, of beter gezegd de naven, af. Meer info dus Bert! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

MonkeyRider schreef: zo 22 september 2019, 22:29 @tacoos
Roodzwart shirt , gele helm, titanium gravelbike. Was niet vroeg, ongeveer 0930 gestart
Dan zijn we elkaar niet tegengekomen verwacht ik; ik ben bijna een uur eerder gestart 😉
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Gisteren de Strade Bianchi Achterhoek gereden!
Mooie maar pittige tocht dit jaar. Veel modder van de 80% onverhard was naar schatting 60% drassig. De voor mij bekende omgeving weer eens van een andere kant kunnen bekijken! Top georganiseerd, leuke sfeer en mooie route.

Ik heb de 110km gereden, maar was kapot na afloop, lastig om snelheid te houden op de drassige paden, voor mij ook de eerste keer een graveltocht op de Topstone.
Gravel076
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 september 2019, 12:11

Koffie- en fietsenzaak Kamu in Breda organiseert op 20 oktober een gravelrit in de omgeving rondom Breda:

De herfst is begonnen! En om dit goed te vieren gaan we de mooiste paden rondom Breda op zoeken, over gravel vliegen en door de modder ploegen.

Verzamelen vanaf 10:30 uur bij Kamu voor een goede bak koffie. Starten vanaf 11:30. Bij terugkomst zal het bier koud staan.

Aanmelden via https://www.eventbrite.nl/e/tickets-kam ... mkIb_pzEU0 (gratis).

Routes: 40 0f 90 km op basis van GPX. Routes zijn enkel geschikt voor een gravel, cross of MTB.

Gratis deelname, consumpties zijn voor eigen rekening.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Fadje104 schreef: ma 30 september 2019, 12:23 Gisteren de Strade Bianchi Achterhoek gereden!
Mooie maar pittige tocht dit jaar. Veel modder van de 80% onverhard was naar schatting 60% drassig. De voor mij bekende omgeving weer eens van een andere kant kunnen bekijken! Top georganiseerd, leuke sfeer en mooie route.

Ik heb de 110km gereden, maar was kapot na afloop, lastig om snelheid te houden op de drassige paden, voor mij ook de eerste keer een graveltocht op de Topstone.
IK heb de 65 km gereden. Gezien de regen die was gevallen leek mij de 110km niet zo'n goed plan... Was idd pittig zat.

Idd super geregeld en een geweldige sfeer. Broodje Hamburger was heerlijk na de rit:-D
Gebruikersavatar
r.e.n.e.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: do 4 september 2008, 23:29
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 930
Contacteer:

Gisteren mijn nieuwe topstone sora opgehaald. Aangezien ik dit de mooiste kleur vind heb ik de sora groep maar voor lief genomen, ten zijne tijd maar upgraden. Wel even gelijk mijn weg wielset erin gezet om te kijken of het wat lijkt. Ik ben tevreden..
Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooi :-q kan me voorstellen dat je voor dit kleurtje gaat. Zijn die remmen wat?
NB zit jij zo diep ?
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

r.e.n.e. schreef: wo 2 oktober 2019, 11:27 Gisteren mijn nieuwe topstone sora opgehaald. Aangezien ik dit de mooiste kleur vind heb ik de sora groep maar voor lief genomen, ten zijne tijd maar upgraden. Wel even gelijk mijn weg wielset erin gezet om te kijken of het wat lijkt. Ik ben tevreden..
Afbeelding
Mooie setup! welke wielen zijn dit?
Is de alu versie ook moet a-symmetrisch gespaakte wielen?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg mooie kleur :-q
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MonkeyRider schreef: wo 2 oktober 2019, 11:57 NB zit jij zo diep ?
Dat vroeg ik me ook af: lijkt voor een gravelbike wel heel extreem, tenzij je 'm niet als zodanig gaat inzetten natuurlijk. Ik zou zeggen dat de fiets dan eigenlijk een maatje groter had gemoeten, gezien de lengte van het uitstekende deel vd pen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
r.e.n.e.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: do 4 september 2008, 23:29
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 930
Contacteer:

Ik gebruik hem inderdaad meer als racefiets en af en toe onverhard, moet wel zeggen dat ik met mijn lange benen en armen en kort bovenlichaam van een diepe zit houd. Als ik een maat groter moet nemen zit ik echt te gestrekt.
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Die kleur pakt in het echt een stuk beter uit dan bij ze op de website! heel nice!
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Na veertig jaar uitvalnaven (die heten sinds een paar jaar QR) ga ik nu over op steekassen, dus da's even wennen.

Ik heb deze fiets gekocht:
https://www.stevensbikes.de/2018/index. ... lang=nl_NL

Bij de specs van de steekassen staat deze informatie vermeld:
Achter: QR12x142, Voor: QR12x100. (Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet)

Nu de vraag:
Als ik op MP een wielset vind die bij de specs opgeeft 12x100 en 12x142 disc heb ik dan een passende wielset te pakken?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
r.e.n.e.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: do 4 september 2008, 23:29
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 930
Contacteer:

Nu de vraag:
Als ik op MP een wielset vind die bij de specs opgeeft 12x100 en 12x142 disc heb ik dan een passende wielset te pakken?
[/quote]

Daar kun je op zoeken, maar staar je er niet blind op, veel naven kun je een zogenaamde 'conversie kit' krijgen zodat je bijvoorbeeld bijvoorbeeld 5mm QR kunt omzetten naar 10mm
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ook sinds kort een gravelracer.

Full Dynamix Gravel S (staal), Shimano 105 groep, Ritchey Comp onderdelen, Hope 20Five wielset.

Afbeelding
Plaats reactie