NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Breed zat dus :-q
Overigens de eerste keer met mijn Scale toch stuk langzamer daar gegaan, want ging toen van 60 cm (Cannondale Flash) naar 72 cm. Maar achteraf voldoende marge :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Het bochtje naar links er vlak achter is ook best tricky. Als je ff niet oplet kop je aan de binnenkant van de bocht een boom weg :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: zo 6 oktober 2019, 14:04
bouwpakket schreef: di 24 september 2019, 16:56 Afbeelding
Gisteren even gestopt en de centimeter uit de rugzak gehaald.

De bomen staan iets versprongen en als je er recht over het pad tussendoor rijdt, dan is de afstand 80 cm.

Maar je kunt er dus iets tussendoor slingeren. Zet je je stuur er precies dwars tussen, dan is de afstand 86 cm. Dus ergens tussen die twee maten zal de daadwerkelijke, praktische afstand liggen. Ruim voldoende dus voor sturen tot 80 cm, alleen een kwestie van mikken.

Ik schat trouwens dat er aan beide zijden 1 centimeter af geschraapt is.
Ik wilde vandaag erheen gaan en had me meetlint al in me tas zitten. Alleen het is zo droevig weer dat ik geen eens zin had om te gaan.

Dus thnx Lars goed bezig!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef: zo 6 oktober 2019, 14:28 Het bochtje naar links er vlak achter is ook best tricky. Als je ff niet oplet kop je aan de binnenkant van de bocht een boom weg :winkie:
Inderdaad is dat bijna een grotere uitdaging!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zijn er al vragen over het weer? En of het al droog is :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: zo 6 oktober 2019, 16:08Zijn er al vragen over het weer? En of het al droog is :bier:
Het is open haard weer, met een bokbiertje :bier: in de hand. Enne, de bbq al op standje voorgaren.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Gisteren weer present en idd: mijn 75 stuur past er TOCH recht doorheen :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: zo 6 oktober 2019, 15:20
Lars TB schreef: zo 6 oktober 2019, 14:04

Gisteren even gestopt en de centimeter uit de rugzak gehaald.

De bomen staan iets versprongen en als je er recht over het pad tussendoor rijdt, dan is de afstand 80 cm.

Maar je kunt er dus iets tussendoor slingeren. Zet je je stuur er precies dwars tussen, dan is de afstand 86 cm. Dus ergens tussen die twee maten zal de daadwerkelijke, praktische afstand liggen. Ruim voldoende dus voor sturen tot 80 cm, alleen een kwestie van mikken.

Ik schat trouwens dat er aan beide zijden 1 centimeter af geschraapt is.
Ik wilde vandaag erheen gaan en had me meetlint al in me tas zitten. Alleen het is zo droevig weer dat ik geen eens zin had om te gaan.

Dus thnx Lars goed bezig!!
Het viel daar echt reuze mee!
In Zmeer was het koud pokkeweer: wind en regen en ik wilde eigenlijk al weer afzeggen, maar liet me toch overhalen. We waren om uur of 12 in Zeist en eigenlijk helemaal geen regen gehad. Was perfect! Perfecte grip en zo in de bochtjes :-q

Om Kwart over 2 terug in Z'meer en man man wat was het daar veel kouder, natter en rotter.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: ma 7 oktober 2019, 08:47
RoySmit schreef: zo 6 oktober 2019, 15:20

Ik wilde vandaag erheen gaan en had me meetlint al in me tas zitten. Alleen het is zo droevig weer dat ik geen eens zin had om te gaan.

Dus thnx Lars goed bezig!!
Het viel daar echt reuze mee!
In Zmeer was het koud pokkeweer: wind en regen en ik wilde eigenlijk al weer afzeggen, maar liet me toch overhalen. We waren om uur of 12 in Zeist en eigenlijk helemaal geen regen gehad. Was perfect! Perfecte grip en zo in de bochtjes :-q

Om Kwart over 2 terug in Z'meer en man man wat was het daar veel kouder, natter en rotter.
En nu dus ook vol speed erdoorheen geknald bij de boompjes??? :tong :tong
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: ma 7 oktober 2019, 12:26
MVMVML schreef: ma 7 oktober 2019, 08:47
Het viel daar echt reuze mee!
In Zmeer was het koud pokkeweer: wind en regen en ik wilde eigenlijk al weer afzeggen, maar liet me toch overhalen. We waren om uur of 12 in Zeist en eigenlijk helemaal geen regen gehad. Was perfect! Perfecte grip en zo in de bochtjes :-q

Om Kwart over 2 terug in Z'meer en man man wat was het daar veel kouder, natter en rotter.
En nu dus ook vol speed erdoorheen geknald bij de boompjes??? :tong :tong
Nou... vol speed zou ik het niet genoemd hebben :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

bert l. schreef: zo 6 oktober 2019, 16:08 Zijn er al vragen over het weer? En of het al droog is :bier:
Nou nee, niet over het weer. Maar kun je nog je antwoord over het vignet voor 2020 herhalen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Net met de kleine bikkel in huis 10km over een druilerig Austerlitz gedaan. De Col du Traaij gaat steeds beter! En ook leuk: bij de oversteek naar Austerlitz-Noord even staan praten met Nordest-rider Purist. Had ons even daarvoor ingehaald. Dus, de enige bikers vanmiddag bleken drie bikkels op staal te zijn: twee grote, en een kleine 8)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: vr 11 oktober 2019, 16:17 Net met de kleine bikkel in huis 10km over een druilerig Austerlitz gedaan. De Col du Traaij gaat steeds beter! En ook leuk: bij de oversteek naar Austerlitz-Noord even staan praten met Nordest-rider Purist. Had ons even daarvoor ingehaald. Dus, de enige bikers vanmiddag bleken drie bikkels op staal te zijn: twee grote, en een kleine 8)
en nu de trail aan gort gereden :tong :tong :tong
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het lag er prima bij - misschien 3 of 4 waterputten die nog niet leeg waren, maar dat was het wel! En nog even wat trailwerk gedaan ook...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Zeist: een best parcours waar je gewaarschuwd wordt voor steile afdalingen en mega-jumps, je heerlijk net als 100 anderen je kapot kan rijden tegen heel dicht bij elkaar staande boompjes en je lekker kan racen. Check it out en ga er ook heen:
Hele video hier: https://youtu.be/XA0MNj3Ghv8 :winkie: :-q
Plaats reactie