Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Blijft leuk! afgelopen week met junior ( 10 jaar ) de rode route van Nijmegen gereden, alles heeft ie moeiteloos gereden. Vroeg me af wie er trotser was, hij of ik :winkie:
Met z'n jongere broer erbij ( 8 jaar ) gaat t allemaal een stukkie langzamer, dan is t inderdaad zaak om genoeg proviand en een portie geduld mee te nemen, niet minder leuk hoor maar je moet er ff de tijd voor nemen.

Oudste en ik hebben zijn fiets vanaf kaal frame opgebouwd met samen uitgezochte onderdelen, dat is ook echt leuk en dan waarderen ze de fiets nog meer, hij is er dus super zuinig op! :-q Wat ook weer een voordeel is, zo kunnen we de fietsen mooi doorschuiven naar de jongste :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

yo-eddy schreef: vr 20 september 2019, 12:23
Morsbiker schreef: vr 20 september 2019, 10:33 Vandaag krijgt mijn kleine man zijn eerste echte boscrosser :D :D
:-q Hoe ooud is ie en waar gaat hij op crossen?
6 en zag hier iemand die een blauwe 24” Cubeje over hebben 👌. Pakje derbij, mannetje blij!😎
Morgen het bos in 👊
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

We zijn wel benieuwd naar de actie fotot's. :-q

Hier nog even kijken of ik hem achter de iPad vandaan kan krijgen. :((
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Real Epic '89 schreef: zo 22 september 2019, 13:32 We zijn wel benieuwd naar de actie fotot's
Bizar hoe snel ze dat schakelen en remmen door hebben. Dit is zijn 1e fiets met versnellingen en zonder terugtraprem.
Gister en vandaag even locale rondje van 25km gedaan met hem. Kijk hem blij zijn

Afbeelding

Thx, dit fietsje heeft een nieuw trots baasje. Bijpassende kleding was hem net ff te groot nog.

Geen actie foto (geen tel bij me onderweg🙈) dus even 1 geleend van de 👩
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Kijk mooi. Die van mij heb ik toch van de bank gekregen....
Afbeelding
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

De keerzijde hiervan is als je kind dus niet wil fietsen. Het is zo moeilijk om dan als ouder niet mega te pushen. Mijn dochter (5) kan al fietsen sinds ze 2,5 was (lichtelijk onder dwang van papa, maar oké...) en ze kan het ook echt goed. Ze kijkt vooruit, snapte handremmen in één keer, kan staand fietsen, gaat in de 'attack houding' over hobbeltjes... Maar ze wil dus alleen maar van en naar school fietsen, een ritje van 2,5 kilometer. Ik fiets dan mee op m'n dirtjumper en dat vindt ze dan zo stoer dat we allebei op de 'crossfiets' zijn en ze probeert manuals en bunnyhops en is over het algemeen mega stoked op de fiets.
Maar naar de pumptrack/crossbaan (hebben om de hoek een soort dirtjump spot) of het skatepark of gewoon een stukje fietsen? Ho maar. Het is echt alleen maar naar school fietsen. Verder alleen maar op die *&$% stuntstep.

Ik vind dit echt super frustrerend, omdat ik dus zie dat ze er echt aanleg voor heeft, veel meer dan ik, en ik toen ik op m'n 37e of wat het MTBen ontdekte een beetje 'boos' was dat m'n moeder me vroeger nooit op BMX heeft gedaan :-) Ik zag ons al samen routes rijden, tripjes naar het buitenland, bikeparks, alles. Maar goed, het wil dus nog niet echt. Filmpjes van Rachel Atherton vind ze wel cool, maar ze blijft het toch een jongensding vinden.

Maar goed, wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat jullie dankbaar moeten zijn voor jullie fietsende kroost, jongens :-D Ik ga de volgende verjaardag nog een poging doen met een fiets met versnellingen en daarna draag ik al mijn 'ik wil mijn jongensdromen via jou beleven'-gevoelens over op mijn zoon, die waarschijnlijk op voetbal zal willen of zoiets gruwelijks. :evil:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Vooral niet pushen. Bij ons loopt het altijd uit op een uurtje stenen gooien en natte schoenen halen. Ik kwam ook geregeld terug met mijn rugzak vol graan voor zijn Bruder tractors. Daarom wil hij ook niet met zijn moeder fietsen. Zij wil een ronde door rijden zonder tijd om aan te klooien.

Afbeelding
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Morsbiker schreef: zo 22 september 2019, 22:05
Real Epic '89 schreef: zo 22 september 2019, 13:32 We zijn wel benieuwd naar de actie fotot's
Bizar hoe snel ze dat schakelen en remmen door hebben. Dit is zijn 1e fiets met versnellingen en zonder terugtraprem.
Gister en vandaag even locale rondje van 25km gedaan met hem. Kijk hem blij zijn

Afbeelding

Thx, dit fietsje heeft een nieuw trots baasje. Bijpassende kleding was hem net ff te groot nog.

Geen actie foto (geen tel bij me onderweg🙈) dus even 1 geleend van de 👩
Nu nog de helm goed op z'n hoofd, zodat hij er ook wat aan heeft bij een eventuele val.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ja scherp. Ik zag het ook en dat hebben we dus gefixed voor vertrek.
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

BrianW schreef: ma 23 september 2019, 12:10 De keerzijde hiervan is als je kind dus niet wil fietsen. Het is zo moeilijk om dan als ouder niet mega te pushen.

(...)
mijn zoon, die waarschijnlijk op voetbal zal willen of zoiets gruwelijks. :evil:
Tsja, je kunt een beetje sturen, maar uiteindelijk hebben ze toch echt een eigen wil. Mijn beide kids hebben ook op zeer jonge leeftijd leren fietsen, zijn sportief aangelegd en hebben beiden een MTB-tje ter beschikking. Toch is het niet voor niets dat ik in dit topic bijna alleen verslag doe van ritjes met mijn zoon. Mijn dochter vindt het gewoon niet zo heel leuk, is ook wat voorzichtiger aangelegd, heeft gewoon andere dingen die ze leuker vindt. Had ik niet verwacht, want skiën, wat best veel weg heeft van MTB'en, vindt ze te gek.
Pushen doe ik nooit, hun eigen grenzen laten opzoeken des te meer.

Mijn zoon doet trouwens aan voetbal. Een sport waar ik, zeker als beoefenaar, (ook) vrij weinig mee heb. Maar ik moet inmiddels bekennen dat ik elke zaterdagochtend met een grote grijns sta te kijken hoe 12 6-jarige koters enthousiast achter een bal aan rennen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Duidelijk waar de papa's en mama's komende zomer met hun kroost naar toe moeten:
https://www.pinkbike.com/news/video-lit ... -park.html

(tot het einde kijken!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: zo 6 oktober 2019, 12:16 Duidelijk waar de papa's en mama's komende zomer met hun kroost naar toe moeten:
https://www.pinkbike.com/news/video-lit ... -park.html

(tot het einde kijken!)
:o :o :o

Dafuk ....... ik vond dit al heel wat voor een 6-jarige :roll: (Whistler mag nog paar jaartjes wachten wat mij betreft ;) )

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Denk dat 'ie komend voorjaar zeker klaar is voor WInterberg :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 7 oktober 2019, 12:16 Denk dat 'ie komend voorjaar zeker klaar is voor WInterberg :-q
Hij heeft gelukkig al body protector en Fullface van de BMX ... 2020 inderdaad maar eens gaan kijken :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: ma 7 oktober 2019, 12:11
Lars TB schreef: zo 6 oktober 2019, 12:16 Duidelijk waar de papa's en mama's komende zomer met hun kroost naar toe moeten:
https://www.pinkbike.com/news/video-lit ... -park.html

(tot het einde kijken!)
:o :o :o

Dafuk ....... ik vond dit al heel wat voor een 6-jarige :roll: (Whistler mag nog paar jaartjes wachten wat mij betreft ;) )
Haha, en ik maar denken dat met een 6 jarige alleen al in een bike-park heelhuids beneden komen vrij uniek was. :wink:
(Al gaat Winterberg natuurlijk een eitje zijn voor de mini-me na die hooggebergte ervaring opgedaan te hebben :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie