Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Vandaag einde van de end of season sale, dus nu zullen de nieuwe modellen vast niet al te lang meer op zich laten wachten.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Ik hoop het
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Zou zo maar eens 4 okt kunnen zijn. Shop Koblenz gesloten t/m 3 okt voor inventarisatie (zie canyon pagina)
Julesbunde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 juli 2016, 16:02

oeeeee de nieuwe grail cf en endurace modellen zijn er vandaag
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Lux wordt waarschijnlijk volgende week bekent gemaakt. Neuron in de loop van de maand
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb een vraag over het huidige type Lux.
De SL 7.0 is uitgevoerd met de RockShox Deluxe RLR Remote en de RockShox Reba RL.
De Lux SL 8.0 is utgevoerd met de FOX FLOAT DPS Performance Elite Remote en de FOX 34 Stepcast Performance Elite.
Zit er bij deze uitvoeringen een kwalitatief verschil in de veerring die gebruikt is? Het gewicht van de gebruiker van de fiets is ca 85 kg.
Ik ben van plan om misschien een nieuwe Lux aan te schaffen en als ik dan weet dat beiden goed zijn hoef ik daar niet over te twijfelen
als ze dit nu weer gaan gebruiken.
Het is voor mij ook een beetje afhankelijk wat ze op welke fiets gebruiken voor afmontage. Voorkeur gaat voor schakelmateriaal uit naar Shimano.
(En om nou een Lux te kopen en dan de veerring te gaan vervangen of de wielset en schakelmateriaal is ook wat :bier: Ze zien met thuis al aankomen.)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Fox heeft 34mm poten, stijver, een pre bij 85kg. En hij veert beter, het is een hoogwaardigere vork.
Niks mis met de Reba, die ook gewoon goed is. Maar als je je Lux echt stevig gebruikt, dan bepalen vork en demper wel wat je uit je fiets kan halen.

Ik heb de Lux met 110mm Fox34 bv recent gebruikt tijdens een rondje Gardameer... daar kon ik prima met de Fox uit de voeten, al is het voor XC begrippen soms hard werken. Met een Reba weet ik niet of dat met hetzelfde tempo met diezelfde controle had kunnen doen.
Op de UHR bv ga je niet snel tegen limieten aanlopen, daar doet een Reba het ook prima, zoals op veel vriendelijke Hollandse parcoursen... en als budget dan een ding is...

De Fox is super instelbaar. Luchtdruk, rebound, compressie, tokens en remote lockout. Kan ook een nadeeltje zijn, zoveel knopjes om aan te zitten, ‘waar moet je aan draaien’ :tong ?!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

aurelius schreef: za 5 oktober 2019, 07:59 De Fox heeft 34mm poten, stijver, een pre bij 85kg. En hij veert beter, het is een hoogwaardigere vork.
Niks mis met de Reba, die ook gewoon goed is. Maar als je je Lux echt stevig gebruikt, dan bepalen vork en demper wel wat je uit je fiets kan halen.

Ik heb de Lux met 110mm Fox34 bv recent gebruikt tijdens een rondje Gardameer... daar kon ik prima met de Fox uit de voeten, al is het voor XC begrippen soms hard werken. Met een Reba weet ik niet of dat met hetzelfde tempo met diezelfde controle had kunnen doen.
Op de UHR bv ga je niet snel tegen limieten aanlopen, daar doet een Reba het ook prima, zoals op veel vriendelijke Hollandse parcoursen... en als budget dan een ding is...

De Fox is super instelbaar. Luchtdruk, rebound, compressie, tokens en remote lockout. Kan ook een nadeeltje zijn, zoveel knopjes om aan te zitten, ‘waar moet je aan draaien’ :tong ?!
Dank je voor de info.
Ik ga niet naar de Alpen of een bikepark met de fiets.
Ik ben niet zo'n ontzettende hardrijder maar rijdt voor mijn doen lekker door.
Met de Reba en demper ben ik dan bang dat ik "geen goed spul" koop. Maar dat zit waarschijnlijk tussen de oren.
Momenteel heb ik ook een Fox vork, Float Evolution, maar omgebouwd met een FIT4 demper. Dit is een 32 vork.
Ik neig zelf namelijk naar de Fox vork en demper maar heb ook liever Shimano schakelwerk dan Sram.
Maar wat budget betreft, als bv de 6.0 net niet is wat ik wil en de 7.0 is wel naar mijn wensen dan word het wel de 7.0. Gebruikte modellen is als voorbeeld, weet niet hoe ze nu gaan heten.
Als bv de fiets word uitgevoerd in SLX, M7100, dan zijn de slijtage onderdelen makkelijk te upgraden maar XT, M8100. Maar nu dwaal ik een beetje af.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik zou het eerder omdraaien. Heb nu bv XTR shifter en derrie als mooie basis, en als de cassette versleten is pak ik wel een XT of SLX, ipv een dure XTR... Ketting idem.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

aurelius schreef: za 5 oktober 2019, 12:18 Ik zou het eerder omdraaien. Heb nu bv XTR shifter en derrie als mooie basis, en als de cassette versleten is pak ik wel een XT of SLX, ipv een dure XTR... Ketting idem.
En daar komt waarschijnlijk het budget weer om de hoek kijken. Als de fiets volledig is uitgerust met XTR dan is de aanschaprijs waarschijnlijk aan de hoge kant. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik ook wel geen XTR cassette of ketting nemen maar dan ook XT of misschien wel SLX.
Als ik een fiets kan kopen en is voorzien van SLX dan wil ik er wel een XT shifter opzetten. Schakelt fijner dan een SLX.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Spectral en dude staan online
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

Afbeelding

Precies raak, kleur, afmontage, alles! :D :D :D
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Mooie kleurtjes maar nog steeds dezelfde geometrie en lange seattube. :roll:
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Nu ze de veerweg hebben verhoogd naar 160/150 verwacht ik toch eigenlijk wel een nieuwe 29er trail bak met iets van 140 achter..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

tjitm schreef: di 8 oktober 2019, 16:28 Nu ze de veerweg hebben verhoogd naar 160/150 verwacht ik toch eigenlijk wel een nieuwe 29er trail bak met iets van 140 achter..
Lux 100mm en 110mm versie (XC Race - Marathon), Neuron 130mm (Trail), Spectral 160mm (AM/Enduro light), Strive 170mm (Enduro), Sender 200mm (DH)... ik denk dat ze het hierbij houden en dat er niks meer tussen de Neuron en Spectral in komt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie