Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad gaat een dropper 10x beter helpen dan welke band dan ook.

En verder gewoon oefenen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Dit gebied is inderdaad ook mijn thuisrondje en ook ik ben geloof ik iets voorzichtiger geworden na mijn crash vorig jaar in belfeld nabij de slucht,kostte mij een voorwiel en ongelooflijk veel pijn in mijn nek een paar maanden lang :-{
Daar had een dropper ook niet geholpen.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

theemutz schreef: za 12 oktober 2019, 00:11 https://www.youtube.com/watch?v=unlOqvfA4Yk
Leuk filmpje, daar zitten best leuke paadjes in! Je ziet ook direct waarom dat soort stukjes niet gaan werken in vaste mtb-routes in Nederland. Stuur daar elk weekend een paar honderd bikers overheen en binnen een paar maanden heb je loopgraven (en als het flink regent rivierbeddingen) ipv trails. In het filmpje zie je dat sommige stukken nu al een meter diep zijn uitgesleten, en als je af en toe die geblokkeerde achterwielen voorbij ziet komen weet je ook waarom.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

theemutz schreef: za 12 oktober 2019, 10:47
aurelius schreef: za 12 oktober 2019, 08:23 Leuk filmpje, erg mooi gebied! Waar is dat?
En zolang je nog af kunt stappen is het nog niet echt steil, he 8) ? Maar dat opstappen niet meer kan begint wel al ergens op te lijken natuurlijk :winkie: .
Filmpje is gemaakt door een collega van me die daar ook veel fietst en wat minder voorzichtig is dan ik, en 15 jaar jonger, iets met verstand komt met de jaren enzo :tong. Gebied is Venlo en omgeving.
Jij hebt 15 jaar meer ervaring hè :wink:

Mooie trails en lekker spelen daar, mocht ik ooit in de buurt zijn laat ik het weten :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, mooi daar. Eigenlijk is de hele oostgrens vanaf Arrnhem naar het zuiden interessant.
Ga maar na.
Zeddam
Arnhem eo.
Nijmegen en Reichswald
Maasplassen
De bossen tussen Venlo en Roermond waar dit filmpje is gemaakt.
Meinweg
Enz. enz. t/m aan 3 Landenpunt.
Heuvelachtig en omdat het in de grensstreek ligt is het redelijk ongemoeid gelaten.

Op een paar vaste routes na (Zeddam,Nijmegen en Brunssum) ben je er op jezelf en de locals aangewezen.
Aanrader :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

yo-eddy schreef: zo 13 oktober 2019, 16:31
theemutz schreef: za 12 oktober 2019, 10:47

Filmpje is gemaakt door een collega van me die daar ook veel fietst en wat minder voorzichtig is dan ik, en 15 jaar jonger, iets met verstand komt met de jaren enzo :tong. Gebied is Venlo en omgeving.
Jij hebt 15 jaar meer ervaring hè :wink:

Mooie trails en lekker spelen daar, mocht ik ooit in de buurt zijn laat ik het weten :-q :-q
Is goed, hoor het wel :-q
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 13 oktober 2019, 20:26 Ja, mooi daar. Eigenlijk is de hele oostgrens vanaf Arrnhem naar het zuiden interessant.
Ga maar na.
Zeddam
Arnhem eo.
Nijmegen en Reichswald
Maasplassen
De bossen tussen Venlo en Roermond waar dit filmpje is gemaakt.
Meinweg
Enz. enz. t/m aan 3 Landenpunt.
Heuvelachtig en omdat het in de grensstreek ligt is het redelijk ongemoeid gelaten.

Op een paar vaste routes na (Zeddam,Nijmegen en Brunssum) ben je er op jezelf en de locals aangewezen.
Aanrader :-q

Dat het redelijk ongemoeid is gelaten is de grote charme denk ik. Officiële routes worden onderhouden en zijn veelal aangelegd en zien er daarom nogal clean uit en zijn ook niet erg uitdagend ( tenminste die ik zelf ken en die waar ik filmpjes van op YouTube heb gezien) Heb laatst de groene en rode route van Nijmegen gefietst en de twee spannendste paden, traumapad genaamd geloof ik, horen niet bij de aangegeven routes.


Cube AIM schreef: za 12 oktober 2019, 12:56 Dit gebied is inderdaad ook mijn thuisrondje en ook ik ben geloof ik iets voorzichtiger geworden na mijn crash vorig jaar in belfeld nabij de slucht,kostte mij een voorwiel en ongelooflijk veel pijn in mijn nek een paar maanden lang :-{
Daar had een dropper ook niet geholpen.

Jaren geleden ook nog eens gezien dat ze iemand in de ambulance aan het laden waren daar bij die open vlakte met die linke afdalingen. :-{
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

https://www.facebook.com/MTBRouteHarder ... 687425795/
Zo gaat het dus.. leden van TC ‘t Appelgebakje moeten zich toch ook gewoon blindelings naar beneden kunnen storten? ‘Want die wortel lag daar pasgeleden nog niet!’

Ik zou zeggen beetje zand er boven werken en je hebt een prachtige lip/micro drop..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Herman de Biker schreef: ma 14 oktober 2019, 07:11 https://www.facebook.com/MTBRouteHarder ... 687425795/
Zo gaat het dus.. leden van TC ‘t Appelgebakje moeten zich toch ook gewoon blindelings naar beneden kunnen storten? ‘Want die wortel lag daar pasgeleden nog niet!’

Ik zou zeggen beetje zand er boven werken en je hebt een prachtige lip/micro drop..

Oh echt he, deze slaat de spijker vol op zijn kop. Paar worteltjes en paniek alom in de tent. Eigenlijk te triest voor woorden.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Allemachtig!! :((
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Volgens mij moet de afdeling MTB-clinics in die regio wat meer reclame gaan maken.
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

dit is een geintje zeker?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Oli4k schreef: ma 14 oktober 2019, 16:30 Volgens mij moet de afdeling MTB-clinics in die regio wat meer reclame gaan maken.
Waar was dat zei je? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MacReal schreef: ma 14 oktober 2019, 16:59
Oli4k schreef: ma 14 oktober 2019, 16:30 Volgens mij moet de afdeling MTB-clinics in die regio wat meer reclame gaan maken.
Waar was dat zei je? :bier:
Dat wordt nog een beste uitdaging Marcel. Voordat je die over een wortel hebt ben je zo 3 lessen verder.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

robko schreef: ma 14 oktober 2019, 16:51 dit is een geintje zeker?
Levensgevaarlijk! :lol:

Ik ga m’n stokpaardje niet meer herhalen hier, maar toch: It’s the time of the year again!

(Is het al mei?)
Plaats reactie