Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mijn Cannondale-HT-met-Lefty-fietsmaat van gelijke lengte drukte donderdagavond op de bestelknop en krijgt maandag zijn 7.0...
Ik denk echt dat dat de mooiste Lux voor zijn prijs is van de gehele Lux line up... zo goed afgemonteerd! No brainer, als je ‘m je veroorloven kunt natuurlijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Even een klein plaatje van de nieuwe fiets. Foto gemaakt met een niet zo moderne telefoon.
Stuur moet nog verzet worden en zadel nog iets hoger maar helaas weinig tijd.

Afbeelding
kawafd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 11 oktober 2019, 19:36

geertk schreef: vr 11 oktober 2019, 20:36
kawafd schreef: vr 11 oktober 2019, 19:46 Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar de nieuwe Exceed modellen aangezien de 2019 versie al geruime tijd uitverkocht was.
De Exceed CF SL 6.0 Pro Race stond op mijn verlanglijstje maar het nieuwe model stelt me echt teleur.
Voor dezelfde prijs (€1699) heb je nu een Exceed CF SL 5.0 die een stuk minder afgemonteerd is (Rockshox Recon ipv Reba en RaceFace AR25 velgen ipv DT Swiss X1900) en die volgens de opgave een volle KG zwaarder is (11.7 tov 10.7).
De nieuwe Exceed CF SL 6.0 lijkt me dan eerder de opvolger maar die is €500 duurder!
De huidige 6.0 is een 1 op 1 kopie van de oude 7.0 (die ik op het oog had) met het enige verschil dat de 2x11 XT groep nu vervangen is voor de nieuwe 1x12 XT groep. Het prijs verschil daarmee viel wel mee (vandaar ook dat ik hem gelijk heb besteld aangezien ik zelf de oude 7.0 op het oog had).

Het lijkt eerder dat er nu inderdaad een gat gelaten is waar de oude 6.0 pro race zat. Misschien moeten de tussen-uitvoeringen later nog komen?
Deze morgen heb ik even contact gehad met Canyon via chat en volgens de medewerker zullen er geen extra Exceed modellen gereleased worden.
Dit wordt in mijn geval op zoek gaan naar een andere bike spijtig genoeg..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mike123 schreef: za 12 oktober 2019, 21:54 Even een klein plaatje van de nieuwe fiets. Foto gemaakt met een niet zo moderne telefoon.
Stuur moet nog verzet worden en zadel nog iets hoger maar helaas weinig tijd.

Afbeelding
Ik heb dezelfde (8,0 Pro Race Team, van afgelopen jaar 2019), voor wat meer rust heb ik de onderste helft van de vorkstikker verwijderd met een fohn, en dan oogt het zo:
Afbeelding.

(en oh ja, die mudguard is van Syncros, op maat gemaakt voor een Fox34 vork, te bevestigen met 2 schroefjes; de Fox is van 2 schroefgaatjes voorzien... is een mooie oplossing, je hoeft dan geen tiewraps bv te gebruiken!)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Ik vind die vork vrij lomp ogen, kan aan de foto liggen hoor of aan de verhouding t.o.v. maat fiets.
Persoonlijk vind ik een 32-er beter smoelen. Is een 32mm niet genoeg bij zo'n XC fiets, of is een 34 gewoon erg lekker in gebruik.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Da's nou juist het mooie van die 34 Fox vork, en daarmee van de 7,0 versie... Stijver dan een 32, nog preciezer sturen, icm 110mm maakt het de hele fiets juist nog wat potenter, nog wat trailwaardiger. Dus als je een beetje agressievere XC-rijder bent, die net wat meer potentie wenst...

Ik heb er recent mee gereden rond het Gardameer... de vork gaf geen krimp. Ja, de veerweg is voor daar natuurlijk wat krap bemeten, maar ik daalde minstens zo lekker mee in het tempo waarmee ook de aanwezige dikkere trailbikes en AM's daalden (Bouwpakket en Tiewrap waren oa ook van de partij, met voor daar veel geschiktere, potentere fietsen). Maar aan stijfheid geen gebrek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Zonder die onderste stikkers oogt het wel wat rustiger. Ik moet het nog even bekijken wat ik doe. Heb de fiets net en ben er nog niet mee het bos in geweest. Nog geen tijd gehad. Voorwiel is al wel tubeless. Achterwiel moet nog maar had geen ventiel meer liggen, komt morgen.
Die mudguard is wel een net ding. Is net iets netter als met trekbandjes, wat ik bij mijn oude fiets wel deed trouwens.
En werkt ook wel goed.
Eigenlijk moet ik de vork nog even helemaal drukloos maken om te kijken hoe ver hij inveert. Als ik nu het zichtbare deel meet van de stanchion dan zit ik op 120 mm. De laatste cm zal waarschijnlijk niet worden gebruikt denk ik.
Mijn huidige vork komt zo goed als helemaal bovenaan.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wordt niet geheel gebruikt, 11cm. En: ik moest alle 3 de tokens eruit halen om 11cm te kunnen benutten, bij 66-67kg... met 3 tokens kwam ik tot 8cm.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Tijd voor een Canyon 2020 topic :D
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

aurelius schreef: di 15 oktober 2019, 07:26 Wordt niet geheel gebruikt, 11cm. En: ik moest alle 3 de tokens eruit halen om 11cm te kunnen benutten, bij 66-67kg... met 3 tokens kwam ik tot 8cm.
Dank je. Ik moet het nog even proberen maar met 88 kg zal ik wel iets meer van de veerweg gebruiken.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Het wordt tijd dat ze eindelijk de neuron bekend maken 🤬
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je wordt ongeduldig? :winkie:
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Krijg kramp in mijn vinger van hem op de bestelknop te houden 😂
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Automatiseren die handel! :-)
oekiwoeki
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 21:35
Mijn mountainbike: Taurine

Ik vind dat ik na 10 jaar op een Cannondale taurine rondgereden te hebben ook maar eens een nieuwe fiets mag kopen. Nu kom ik qua lengte net uit op maat L of XL afhankelijk of ik mijn lengte 1m92 of 1m93 invul. Ik ben zeg maar 1m92 en een half.
Ik denk zelf dat L me het best zal bevallen. Heeft iemand met hetzelfde dilemma gezeten en wat heb je uiteindelijk gedaan?
Plaats reactie