v_schultinge schreef: ↑ma 14 oktober 2019, 22:23
NHD en Schoorl kan je voor en achter met Speed rijden. Of Aspens, Thunderburts, Racekings, G-ones. Noppen heb je niet echt nodig.
Het is allemaal mogelijk maar ik zou toch geen van allen als voorband willen..
Ik heb sinds kort een Wolfpack Trail voorop liggen en ben blij verrast hoe die het doet!
+1
Zou alleen willen dat ze ook wat breder dan die 2.25 gemaakt worden (in 29" versie)
HB_Eagle schreef: ↑wo 16 oktober 2019, 13:19
+1
Zou alleen willen dat ze ook wat breder dan die 2.25 gemaakt worden (in 29" versie)
Komt van het voorjaar in 2.4 en 2.6.
Yes dat is goed nieuws
Ik ben tegen die tijd toch aan een nieuwe voor velg toe
Wil sowieso voor dr swiss gaan (denk de 1700)
Welke breedte velg zou bij 2,4 of 2,6 het beste passen een 30 of een 25
RuudRuud schreef: ↑do 17 oktober 2019, 09:27
30 intern
25mm is leuk voor een max een 2.25 band. Maar de meeste moderne 2.25 banden vallen ook mooi op 30mm intern.
Sorry, ik snap je antwoord niet helemaal,
Aan de ene kant zeg je dat 25mm de max is voor 2.25 banden
Aan de andere kant zeg je dat de meeste moderne 2.25 banden ook mooi op 30mm intern vallen
Ps. Weet niet of het relevant is maar ik rij altijd met bb
RuudRuud schreef: ↑do 17 oktober 2019, 09:27
30 intern
25mm is leuk voor een max een 2.25 band. Maar de meeste moderne 2.25 banden vallen ook mooi op 30mm intern.
Sorry, ik snap je antwoord niet helemaal,
Aan de ene kant zeg je dat 25mm de max is voor 2.25 banden
Aan de andere kant zeg je dat de meeste moderne 2.25 banden ook mooi op 30mm intern vallen
En je vraagt naar 2.4 dus dan kom je sowieso op 30mm uit vind ik. Mocht je ooit een moderne band in 2.25 willen proberen dat lukt dat ook nog vrij goed op een 30mm velg. (Natuurlijk afhankelijk van de band)
Een te brede band op een smallere velg zorgt ervoor dat je weinig gebruikt maakt van de stevigheid van het karkas. Je kunt het gevoel krijgen dat de band onder je vandaan klapt. Om dat te voorkomen ga je de druk verhogen waardoor je weer minder grip hebt.
suravida schreef: ↑do 17 oktober 2019, 11:06
Volgens mij heeft RAD15 een paar hele mooie 30mm velgen!
Ziet er best interessant uit
Heb echter verder geen verstand van
Welke naven en hoe
Hoeveel spaken in welke hoek
Men praat ook over offset ??
Steekas
Enz....
Daarom ga ik liever voor compleet wiel zoals bv.
DT Swiss M 1700/1900 Spline 30 MTB
110 x 15mm steekas
suravida schreef: ↑do 17 oktober 2019, 11:06
Volgens mij heeft RAD15 een paar hele mooie 30mm velgen!
Ziet er best interessant uit
Heb echter verder geen verstand van
Welke naven en hoe
Hoeveel spaken in welke hoek
Men praat ook over offset ??
Steekas
Enz....
Daarom ga ik liever voor compleet wiel zoals bv.
DT Swiss M 1700/1900 Spline 30 MTB
110 x 15mm steekas
Een velg is een verbinding tussen de band en de naaf met lagers. Dat is zo bij de auto, en zo bij de fiets. Dus als je spreekt over een velg, is dat alleen dat buitenste hoepeltje.
suravida schreef: ↑do 17 oktober 2019, 11:06
Volgens mij heeft RAD15 een paar hele mooie 30mm velgen!
Ziet er best interessant uit
Heb echter verder geen verstand van
Welke naven en hoe
Hoeveel spaken in welke hoek
Men praat ook over offset ??
Steekas
Enz....
Daarom ga ik liever voor compleet wiel zoals bv.
DT Swiss M 1700/1900 Spline 30 MTB
110 x 15mm steekas
Stuur LarsTB een bericht, die kan je hier enorm goed mee helpen.
suravida schreef: ↑do 17 oktober 2019, 11:06
Volgens mij heeft RAD15 een paar hele mooie 30mm velgen!
Ziet er best interessant uit
Heb echter verder geen verstand van
Welke naven en hoe
Hoeveel spaken in welke hoek
Men praat ook over offset ??
Steekas
Enz....
Daarom ga ik liever voor compleet wiel zoals bv.
DT Swiss M 1700/1900 Spline 30 MTB
110 x 15mm steekas
Dat is het mooie bij losse onderdelen: je hebt nog wat te kiezen! En hoewel de prijs iets hoger zal liggen, is de kwaliteit van het geheel meestal ook voelbaar beter!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"