MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

UPDATE ROUTE LUNTEREN
Gisteren hebben we een nieuw stuk van de route Lunteren opgeleverd. Deze bijzondere track ligt in een gebied dat bij insiders bekend staat als Area 51. Er werd al heel lang alleen over gefluisterd en niet hardop over gesproken.......tot vandaag........
De track ligt wat verstopt maar is te bereiken vanaf de parallelweg Apeldoornseweg (zie kaartje). Aan het einde sluit hij naadloos aan op de (recent aangepaste) jumplijn van route Ede.
MTB-ers die vanaf route Ede deze vette track willen uitproberen kunnen vanaf de uitkijktoren het fietspad naar beneden volgen (blauwe stippellijn), onderaan rechtsaf slaan en de paarse bordjes volgen.
Direct na het klaphek zul je verrast worden door de vele korte klimmetjes, snelle kombochten en steile afdalingen die hier neergelegd zijn!!!
Let wel op: deze uitdagende stukken zijn nog niet stevig ingereden dus rij voorzichtig en geef elkaar de tijd/ruimte om aan deze awesome trail te wennen.
#area51 #moretocome #routelunteren

Mijn tip: rijdt vanaf de uitkijktoren eerst de flow trail naar beneden tot de oversteek met het fietspad waar je normaal via het gat de route vervolgt. Ga daar re af via fietspad omhoog en op de kruising naar links. Dan mis je eigenlijke niets van de hele route.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gister rondje Ede gereden, mooie afwisseling van landschappelijke stukjes, en UHR style trail. Vond op het voor ons laatste stuk zelfs nog een verstopt dropje aan de rechterkant vd trail ..... ook het Harry Slinger achtige deel is tof, kon zelfs een dubbeltje clearen daar .... en ik ben niet zo'n springer normaal.
Lekker bezig daar :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

hanjovdberg schreef: zo 13 oktober 2019, 11:42 UPDATE ROUTE LUNTEREN
Gisteren hebben we een nieuw stuk van de route Lunteren opgeleverd. Deze bijzondere track ligt in een gebied dat bij insiders bekend staat als Area 51. Er werd al heel lang alleen over gefluisterd en niet hardop over gesproken.......tot vandaag........
De track ligt wat verstopt maar is te bereiken vanaf de parallelweg Apeldoornseweg (zie kaartje). Aan het einde sluit hij naadloos aan op de (recent aangepaste) jumplijn van route Ede.
MTB-ers die vanaf route Ede deze vette track willen uitproberen kunnen vanaf de uitkijktoren het fietspad naar beneden volgen (blauwe stippellijn), onderaan rechtsaf slaan en de paarse bordjes volgen.
Direct na het klaphek zul je verrast worden door de vele korte klimmetjes, snelle kombochten en steile afdalingen die hier neergelegd zijn!!!
Let wel op: deze uitdagende stukken zijn nog niet stevig ingereden dus rij voorzichtig en geef elkaar de tijd/ruimte om aan deze awesome trail te wennen.
#area51 #moretocome #routelunteren

Mijn tip: rijdt vanaf de uitkijktoren eerst de flow trail naar beneden tot de oversteek met het fietspad waar je normaal via het gat de route vervolgt. Ga daar re af via fietspad omhoog en op de kruising naar links. Dan mis je eigenlijke niets van de hele route.
Deze hoort niet meer in dit draadje thuis. Ik heb een nieuwe draadje aangemaakt voor Lunteren.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik weet niet hoe handig het is om aparte topics te maken voor routes die naadloos in elkaar overlopen. Dan kun je beter hetzelfde als Bert L. doen; bijvoorbeeld Leersum Amerongen en Hoge Ginkel in 1 topic gooien. Straks heb je een jumpline op ede en op lunteren, maar gaat het om hetzelfde stukje (om maar een voorbeeld te noemen)
Laatst gewijzigd door Horsthil op ma 14 oktober 2019, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Totdat route paars Lunteren nog niet klaar is lijkt het me idd handiger nog even de updated onder de noemer Ede te doen. Ik snap Eric wel omdat route Lunteren echt een eigen bestaan moet gaan krijgen. Voorlopig denk ik echter dat dit stukje paars vooral gereden zal worden als extraatje in de rode route aangezien er nog geen aansluiting is vanuit Lunteren.

Verschil is wel dat route Ede 36km is. En Lunteren wordt ook dik 30km. Dan is het wel handig dat dit gezien wordt als een eigen route. Maar we zullen zien hoe alles evolueert.

De jumplijn komt idd in zowel de rode als de paarse route. Dat stukje overlapt elkaar.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanmiddag voor het eerst door area 51 gereden. Dat is een behoorlijk spectaculair stukje zeg! Nog rustig aan gedaan omdat de bochten wat zacht leken, maar de volgende keer hopelijk wat harder (met betere benen). De Lunteren route wordt volgens mij een hele fijne! (Kan het trouwens zijn dat ik net een stukje achter je reed Hanjo?)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hmmm, klinkt interessant. Wil toch al een keer Ede doen, wie weet deze eraan plakken. Hoe lang is dit extra lusje?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Als je de tip van Hanjo hierboven volgt iets van 15 a 20min. Afstand zou ik zo niet weten.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: do 17 oktober 2019, 21:42 Hmmm, klinkt interessant. Wil toch al een keer Ede doen, wie weet deze eraan plakken. Hoe lang is dit extra lusje?
Laat effe weten. Ik ben een local en kan je "the best of" route voor rijden. 8) 8)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

klaast schreef: do 17 oktober 2019, 21:29 Vanmiddag voor het eerst door area 51 gereden. Dat is een behoorlijk spectaculair stukje zeg! Nog rustig aan gedaan omdat de bochten wat zacht leken, maar de volgende keer hopelijk wat harder (met betere benen). De Lunteren route wordt volgens mij een hele fijne! (Kan het trouwens zijn dat ik net een stukje achter je reed Hanjo?)
Zou kunnen ik was vanaf 15.15 tot 16.50 in het bos en op het nieuwe stuk. Was op de trek Stache met de brede banden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jefro98 schreef: do 17 oktober 2019, 22:33
Giant-E schreef: do 17 oktober 2019, 21:42 Hmmm, klinkt interessant. Wil toch al een keer Ede doen, wie weet deze eraan plakken. Hoe lang is dit extra lusje?
Laat effe weten. Ik ben een local en kan je "the best of" route voor rijden. 8) 8)
Gaan we dit jaar zeker nog een keer doen, ik laat je weten wanneer we die kant op komen. :-q

(TenZNL kan dan evt ook nog met ons meerijden, mocht ie zin en tijd hebben)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: vr 18 oktober 2019, 00:28
klaast schreef: do 17 oktober 2019, 21:29 Vanmiddag voor het eerst door area 51 gereden. Dat is een behoorlijk spectaculair stukje zeg! Nog rustig aan gedaan omdat de bochten wat zacht leken, maar de volgende keer hopelijk wat harder (met betere benen). De Lunteren route wordt volgens mij een hele fijne! (Kan het trouwens zijn dat ik net een stukje achter je reed Hanjo?)
Zou kunnen ik was vanaf 15.15 tot 16.50 in het bos en op het nieuwe stuk. Was op de trek Stache met de brede banden.
Ik heb je niet live gespot, maar zag op strava dat er een Hanjo voor me uit gefietst had. 😉
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Oh haha :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

hanjovdberg schreef: vr 18 oktober 2019, 21:44 Oh haha :-q
Dan hebben wij elkaar gesproken vandaag. Ik was degene op de strandfiets. :-q
Dus zak maar zegge
Plaats reactie