Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Het traumapad is in de loop van de jaren behoorlijk uitgesleten (en korter geworden :-{ ), een goede opknapbeurt kan ie wel gebruiken. Ik ben heel benieuw naar het eindresultaat. Wordt het laatste stuk hersteld?
modder zuigt!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die looie pijp klim is wel een monster, is die straks nog net zo heftig? :P
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Mark-xt schreef: zo 20 oktober 2019, 22:27 Wordt het laatste stuk hersteld?
Nee, het vroegere deel langs het stukje hei komt niet terug. Het nieuwe pad blijft links van het brede pad en loopt niet helemaal tot de Biesseltsebaan.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

shamensink schreef: zo 20 oktober 2019, 22:19 Nog een mededeling van huishoudelijke aard: morgen gaan de werkzaamheden aan het traumapad beginnen. Daarvoor zullen we het pad om veiligheidsredenen afsluiten.

Kleine teaser: Patrick Jansen’s eigen graafmachinist gaat hier aan de gang, o.a. betrokken bij Harry Slinger 2.0 in Amerongen.
Nice!!! 👍. Ik kan niet wachten!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

shamensink schreef: zo 20 oktober 2019, 17:46
JohanGTT schreef: zo 20 oktober 2019, 11:09 Dit is het geplande gedeelte aan de andere kant van de nijmeegsebaan toch?
Inderdaad, en aan de overkant van de Meerwijkselaan
Ok, in het stuk achter hotel Erika. Dat gaat daar nog wat worden met die loslopende honden, vooral in het weekende. Regelmatig van die keffertjes achter mij aan gehad, vooral met hardlopen. Officieel natuurlijk verboden voor loslopende honden, maar ja 0 handhaving...
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

shamensink schreef: zo 20 oktober 2019, 22:19 Nog een mededeling van huishoudelijke aard: morgen gaan de werkzaamheden aan het traumapad beginnen. Daarvoor zullen we het pad om veiligheidsredenen afsluiten.

Kleine teaser: Patrick Jansen’s eigen graafmachinist gaat hier aan de gang, o.a. betrokken bij Harry Slinger 2.0 in Amerongen.
Volgde vandaag vanaf het afgesloten traumapaadje de roze vlaggetjes. Dacht eerst dat het een omleiding was, of gaat om de uitgepijlde nieuwe rode route?
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

JohanGTT schreef: ma 21 oktober 2019, 21:26 Dat gaat daar nog wat worden met die loslopende honden, vooral in het weekende. Regelmatig van die keffertjes achter mij aan gehad, vooral met hardlopen. Officieel natuurlijk verboden voor loslopende honden, maar ja 0 handhaving...
De Stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) illustreert op hun webpagina hoe dat een tijdje terug ging
sKBL schreef:Op 24 mei 1885 besloot de toenmalige eigenaar van het landgoed, de heer W.C.I.J. Cremers, door de opkomst van het toerisme dat het nodig was om openstellingsregels op te stellen. De bekende groene bordjes bestonden toen overigens nog niet.
de heer W.C.I.J. Cremers schreef:Den 24 Mei 1885 is een reglement op de wandelingen te Vilsteren ingevoerd van den volgende inhoud:

Het wandelen op het landgoed Vilsteren is vrij onder de navolgende voorwaarden

1e Een ieder die van de vrijheid van wandelen wil gebruikmaken, is verplicht zijn naam in een daartoe bestaand en bij den kastelein aanwezig boek te plaatsen, zijnde hij voor de handelingen van degenen voor wie hij tekende verantwoordelijk. [...]

3e Losloopende honden worden in de bosschen niet toegelaten en zullen, zoo aan de eerste aanmaning geen gevolg wordt gegeven, worden dood geschoten.
Maar wellicht was men vroeger ook wat minder mild tegen fietsers die zich niet aan de regels houden :o
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Wout024 schreef: wo 23 oktober 2019, 21:07 Volgde vandaag vanaf het afgesloten traumapaadje de roze vlaggetjes. Dacht eerst dat het een omleiding was, of gaat om de uitgepijlde nieuwe rode route?
Geen van beiden:

Op vrijdag 25 oktober 2019 vindt de 24e editie van de NSG mountainbike toertocht plaats.

Deze mountainbiketocht is een besloten tocht die georganiseerd wordt voor alle medewerkers van Dienst Justitiële Inrichtingen (NSG) en de politie (NPSB). Aan deze tocht doen meer dan 350 deelnemers mee aan de 30, 40 of 60 km. De bossen van het Rijk van Nijmegen vormen jaarlijks het decor van deze uitdagende mountainbiketocht die ruim 700 hoogtemeters telt. Aan de voet van het Reichswald zijn we ieder jaar gastheer bij voetbalvereniging Milsbeek. De organisatie is in handen van de PI Grave.

...

(website www.nsgsport.nl)
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

shamensink schreef: do 24 oktober 2019, 16:37
Wout024 schreef: wo 23 oktober 2019, 21:07 Volgde vandaag vanaf het afgesloten traumapaadje de roze vlaggetjes. Dacht eerst dat het een omleiding was, of gaat om de uitgepijlde nieuwe rode route?
Geen van beiden:

Op vrijdag 25 oktober 2019 vindt de 24e editie van de NSG mountainbike toertocht plaats.

Deze mountainbiketocht is een besloten tocht die georganiseerd wordt voor alle medewerkers van Dienst Justitiële Inrichtingen (NSG) en de politie (NPSB). Aan deze tocht doen meer dan 350 deelnemers mee aan de 30, 40 of 60 km. De bossen van het Rijk van Nijmegen vormen jaarlijks het decor van deze uitdagende mountainbiketocht die ruim 700 hoogtemeters telt. Aan de voet van het Reichswald zijn we ieder jaar gastheer bij voetbalvereniging Milsbeek. De organisatie is in handen van de PI Grave.

...

(website www.nsgsport.nl)
ah, dank. dan hebben ze morgen vast een leuke dag. :-D
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Wout024 schreef: do 24 oktober 2019, 22:08ah, dank. dan hebben ze morgen vast een leuke dag. :-D
Die hadden zeker een leuke dag. De tocht ging over een aantal nieuwe trails, die zijn nu goed ingereden :wink:

Vandaag op zoek gegaan naar de nieuwe trails. Het zijn leuke stukjes, complimenten aan de bouwers en alle vrijwilligers :-q Het grootste deel van het traumapad was vandaag nog afgesloten. Vanaf het brede pad wat er parallel aan loopt is te zien dat er flink aan is gewerkt, het ziet er veelbelovend uit :D
modder zuigt!
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Het bovenste deel van het traumapad is weer open. Echter aan het onderste deel wordt nog gewerkt. Aankomende week vinden hier nog graafwerkzaamheden plaats. Houd hier dus rekening maar. Desondanks geniet van het traumapad 2.0.

In navolging van het traumapad zal binnenkort ook de afdaling parallel aan de Maldensebaan afgesloten worden om veilig te kunnen werken. Graag ook hier jullie respect voor.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Ik reed afgelopen week een paar nieuwe stukken bij het Afrika museum. Worden die nog wat egaler zoals bv in Horst?
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Door natuurlijke erosie zal dat vanzelf gaan denk ik. Ik neem aan dat je de kleine oneffenheden bedoeld waardoor het wat stuitert. Wat het opzich ook wel leuk maakt.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

JohanGTT schreef: zo 27 oktober 2019, 12:57 Door natuurlijke erosie zal dat vanzelf gaan denk ik. Ik neem aan dat je de kleine oneffenheden bedoeld waardoor het wat stuitert. Wat het opzich ook wel leuk maakt.
Zou kunnen. Bij andere nieuwe routes in NL had ik nog wel eens het idee dat er een laagje nieuw zand op zat. We gaan het zien.
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Wout024 schreef: zo 27 oktober 2019, 11:18 Ik reed afgelopen week een paar nieuwe stukken bij het Afrika museum. Worden die nog wat egaler zoals bv in Horst?
Er zijn inderdaad een aantal delen die waarschijnlijk nog een keer na worden gelopen. Zo zal de klim langs de looie piep ook nog aangepakt worden en veranderen in een afdaling.


Verder is het eerste deel van traumapad weer geopend. De vraag blijft wel om het tweede deel wat nu nog afgewerkt moet worden te ontzien. We snappen dat als je dit nieuwe stuk ziet dat je er volle bak overheen wil, echter ligt veel van het zand nog los waardoor je eigenlijk alles weer de vernieling in rijdt, wat weer als resultaat heeft dat wij weer meer werk hebben jammer genoeg. Nog even geduld en een Nijmeegse Harry Slinger wordt waarheid! :-q

Zal kijken of ik morgen even wat foto's of een filmpje kan schieten :-D
Plaats reactie