Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OllyNL schreef: do 24 oktober 2019, 13:39
Lars TB schreef: do 24 oktober 2019, 13:05 Ik zou een Ripmo AF ook als frame bestellen en zelf samen stellen. Kun je net wat betere keuzes maken!
Jij bent ook wel te spreken over de Ripmo AF dus? Mooi. En ja, zou kunnen, alleen dan moet ik zelf veel meer monteren toch? En laat ik wat dat betreft vrij lui zijn, en zou ik het ook niet allemaal kunnen.
Ibis is vrij vergelijkbaar met de Banshee, dus ik kan niet echt tegen zijn. Ik heb een tikje meer vertrouwen in de lagers van de achterbrug van de Banshee, maar dat is ook het enige verschil.

Zelf monteren kun je hulp bij krijgen. En je moet het toch wel leren hoe het in elkaar zit om zelf tijdens een weekje downhillen het 1 en ander te kunnen repareren of onderhouden. En echt moeilijk is het absoluut niet!


Maar dan kun je wat meer de nadruk leggen op wat belangrijk is voor jouw gebruik. Want de basis Ripmo AF is ook niet heel veel meer dan dat: basis. Prima fiets, maar het kan volgens mij voor hetzelfde geld beter voor jouw gebruik. Iets meer nadruk op bikepark bijvoorbeeld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Over locaties... je hebt het over Schoorl... bikepark Spaarnwoude is dan ook niet ver weg. Vanaf Schoorl gezien, net aan de andere kant van de Wijkertunnel.
Kun je ook mooi je eventuele fiets daar finetunen voor de propere set up.

Verder geen commentaar over de fietsen die hier de revue hebben gepasseerd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

die had ik ff gemist :roll: Woon praktisch om de hoek..

bedankt :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Lars TB schreef: do 24 oktober 2019, 16:00
OllyNL schreef: do 24 oktober 2019, 13:39
Jij bent ook wel te spreken over de Ripmo AF dus? Mooi. En ja, zou kunnen, alleen dan moet ik zelf veel meer monteren toch? En laat ik wat dat betreft vrij lui zijn, en zou ik het ook niet allemaal kunnen.
Ibis is vrij vergelijkbaar met de Banshee, dus ik kan niet echt tegen zijn. Ik heb een tikje meer vertrouwen in de lagers van de achterbrug van de Banshee, maar dat is ook het enige verschil.

Zelf monteren kun je hulp bij krijgen. En je moet het toch wel leren hoe het in elkaar zit om zelf tijdens een weekje downhillen het 1 en ander te kunnen repareren of onderhouden. En echt moeilijk is het absoluut niet!


Maar dan kun je wat meer de nadruk leggen op wat belangrijk is voor jouw gebruik. Want de basis Ripmo AF is ook niet heel veel meer dan dat: basis. Prima fiets, maar het kan volgens mij voor hetzelfde geld beter voor jouw gebruik. Iets meer nadruk op bikepark bijvoorbeeld.
Helder verhaal, dank.

Ik zie echt nergens weer ik die ripmo af kunnen bestellen in NL. M'n lbs kan het niet een geeft aan dat onderhoud tricky kan zijn als er iets specifieks stuk gaat aan het frame omdat het z'n klein merk is en het dan lang duurt om onderdelen te krijgen. Zijn wel te spreken over de ripmo.

Waar ga ik z'n ding in hemels naam testrijden?

Iets anders, ik kan via via een demo santa cruz Hightower overnemen uit 2018. Dus wel iets oudere geo, en misschien ietsjes te klein want xl. Die jongen vertelde mij dat hij heel vaak die fietsen verkoopt aan mannen boven de 2 meter, ik ben maar 193 oid dus zou wellicht moeten kunnen. (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50
Lars TB schreef: do 24 oktober 2019, 16:00

Ibis is vrij vergelijkbaar met de Banshee, dus ik kan niet echt tegen zijn. Ik heb een tikje meer vertrouwen in de lagers van de achterbrug van de Banshee, maar dat is ook het enige verschil.

Zelf monteren kun je hulp bij krijgen. En je moet het toch wel leren hoe het in elkaar zit om zelf tijdens een weekje downhillen het 1 en ander te kunnen repareren of onderhouden. En echt moeilijk is het absoluut niet!


Maar dan kun je wat meer de nadruk leggen op wat belangrijk is voor jouw gebruik. Want de basis Ripmo AF is ook niet heel veel meer dan dat: basis. Prima fiets, maar het kan volgens mij voor hetzelfde geld beter voor jouw gebruik. Iets meer nadruk op bikepark bijvoorbeeld.
Helder verhaal, dank.

Ik zie echt nergens weer ik die ripmo af kunnen bestellen in NL. M'n lbs kan het niet een geeft aan dat onderhoud tricky kan zijn als er iets specifieks stuk gaat aan het frame omdat het z'n klein merk is en het dan lang duurt om onderdelen te krijgen. Zijn wel te spreken over de ripmo.

Waar ga ik z'n ding in hemels naam testrijden?

Iets anders, ik kan via via een demo santa cruz Hightower overnemen uit 2018. Dus wel iets oudere geo, en misschien ietsjes te klein want xl. Die jongen vertelde mij dat hij heel vaak die fietsen verkoopt aan mannen boven de 2 meter, ik ben maar 193 oid dus zou wellicht moeten kunnen. (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
XL zou kunnen, maar mijn advies is XXL bij 193cm. Ik zat met 187cm perfect op een XL Hightower.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50 (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
Dat het goed voelt en je er blij van wordt? Kopen en fietsen met die handel. Genoeg gelult. :wink:
Zonder gekheid... heb te weinig kennis voor micro verschillen maar je kan blijven twijfelen en vergelijken vrees ik ... oneindige specs, oneindig aanbod, oneindige aanbiedingen...
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

julie schreef: do 24 oktober 2019, 15:37 Waarom niet een specialized stumpjumper?
Ik heb er een, het model van 2018, 150 mm voor, 135 mm achter, en ik rijd hier in de ardennen, maar ook regelmatig in de vogezen. Die fiets kan alles aan. Ook heb ik flink wat bikeparks ermee bezocht afgelopen zomer (Lac Blanc, La Bresse, Serre Chevalier), en daar komt hij ook goed uit de voeten. Het is dus een echte all-rounder. Goed je zult er geen KOM mee rijden bergop en voor het echt grote ruige werk in de bikeparks, zal je ook beter op een DH bak zitten.
Heb ik ook naar gekeken ja, maar die leek volgens de reviews toch wat minder bekwaam in het klimmen. (2019/2020 model) Wel een prachtige fiets!
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

odp schreef: vr 25 oktober 2019, 12:05
OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50

Helder verhaal, dank.

Ik zie echt nergens weer ik die ripmo af kunnen bestellen in NL. M'n lbs kan het niet een geeft aan dat onderhoud tricky kan zijn als er iets specifieks stuk gaat aan het frame omdat het z'n klein merk is en het dan lang duurt om onderdelen te krijgen. Zijn wel te spreken over de ripmo.

Waar ga ik z'n ding in hemels naam testrijden?

Iets anders, ik kan via via een demo santa cruz Hightower overnemen uit 2018. Dus wel iets oudere geo, en misschien ietsjes te klein want xl. Die jongen vertelde mij dat hij heel vaak die fietsen verkoopt aan mannen boven de 2 meter, ik ben maar 193 oid dus zou wellicht moeten kunnen. (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
XL zou kunnen, maar mijn advies is XXL bij 193cm. Ik zat met 187cm perfect op een XL Hightower.
Ok goeie, niet echt ideaal dus. Dank. (wellicht alsnog een test ritje mee maken)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50 Ik zie echt nergens weer ik die ripmo af kunnen bestellen in NL. M'n lbs kan het niet een geeft aan dat onderhoud tricky kan zijn als er iets specifieks stuk gaat aan het frame omdat het z'n klein merk is en het dan lang duurt om onderdelen te krijgen. Zijn wel te spreken over de ripmo.

Waar ga ik z'n ding in hemels naam testrijden?
Bij de Duitse verdeler. Daar zou je kunnen testrijden. EN ook meteen kopen. Onderdelen kom je ook via hem aan.


Maar een testrit gaat ook jou niet heel veel brengen. Waar ga je op letten? Je hebt geen vergelijking. Ga er van uit dat je aan alles went. En wat die reviews betreft, houd rekening met waar ze testen. En op een gegeven moment heb je ook wel wat door wat de voorkeur van een tester is. En soms worden kleine puntjes helemaal uitgelicht om maar iets te kunnen schrijven. En veel testen zijn niet geheel onafhankelijk... .

OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50 Iets anders, ik kan via via een demo santa cruz Hightower overnemen uit 2018. Dus wel iets oudere geo, en misschien ietsjes te klein want xl. Die jongen vertelde mij dat hij heel vaak die fietsen verkoopt aan mannen boven de 2 meter, ik ben maar 193 oid dus zou wellicht moeten kunnen. (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
Nee.

Nee.

Voor de duidelijkheid: nee.


Niet doen, gaat niet goed. Een Ripmo zit al op het randje, dus 'ouderwetser' is niet goed.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Lars TB schreef: vr 25 oktober 2019, 14:30
OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50 Ik zie echt nergens weer ik die ripmo af kunnen bestellen in NL. M'n lbs kan het niet een geeft aan dat onderhoud tricky kan zijn als er iets specifieks stuk gaat aan het frame omdat het z'n klein merk is en het dan lang duurt om onderdelen te krijgen. Zijn wel te spreken over de ripmo.

Waar ga ik z'n ding in hemels naam testrijden?
Bij de Duitse verdeler. Daar zou je kunnen testrijden. EN ook meteen kopen. Onderdelen kom je ook via hem aan.


Maar een testrit gaat ook jou niet heel veel brengen. Waar ga je op letten? Je hebt geen vergelijking. Ga er van uit dat je aan alles went. En wat die reviews betreft, houd rekening met waar ze testen. En op een gegeven moment heb je ook wel wat door wat de voorkeur van een tester is. En soms worden kleine puntjes helemaal uitgelicht om maar iets te kunnen schrijven. En veel testen zijn niet geheel onafhankelijk... .

OllyNL schreef: vr 25 oktober 2019, 11:50 Iets anders, ik kan via via een demo santa cruz Hightower overnemen uit 2018. Dus wel iets oudere geo, en misschien ietsjes te klein want xl. Die jongen vertelde mij dat hij heel vaak die fietsen verkoopt aan mannen boven de 2 meter, ik ben maar 193 oid dus zou wellicht moeten kunnen. (kan 'm iig testrijden, waar moet ik dan op letten?)
Nee.

Nee.

Voor de duidelijkheid: nee.


Niet doen, gaat niet goed. Een Ripmo zit al op het randje, dus 'ouderwetser' is niet goed.
Ja dat is waar, heb niet veel vergelijkings materiaal. Mja rondje testen zou wel fijn zijn, maar zou ook wel gewoon zo kunnen kopen. Kleeft weinig risico aan denk ik. Ik heb nog geen website gevonden waar ik dat ding kan bestellen. Maar goed, ik heb ook geen haast.

En oké, Santa Cruz laat ik schieten.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Haha, nu laat je opeens Santa Cruz schieten? De een vind een Porsche (Santa Cruz is namelijk van Pon, dus nog een Nederlandse fiets ook!) niet bijzonder, de anders zweert erbij. Zo zijn er altijd wel mensen die een Santa Cruz niks vinden. Dat heb ik bijvoorbeeld met staal of titanium.

Ga gewoon eens testrijden met zo'n Santa Cruz in je prijsklasse. De afwerking van het frame is echt goed, daar staan ze ook om bekend. Zoek maar eens vergelijkingstest en altijd zal de kwaliteit aangehaald worden. Goede gesealde lagers, vetnippel op de lower link. Levenslange garantie op het frame en gratis nieuwe lagers, ook dat nog. Ja, is ie wat duurder? Wellicht, het is maar net wat het je waard is. Voor mij is het zeker waard.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zeg nee tegen de SC vanwege 2 reden: maatvoering en geometrie. Niet vanwege de kwaliteit. Of een gebrek daar aan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Dennisvdb schreef: za 26 oktober 2019, 21:29 Haha, nu laat je opeens Santa Cruz schieten? De een vind een Porsche (Santa Cruz is namelijk van Pon, dus nog een Nederlandse fiets ook!) niet bijzonder, de anders zweert erbij. Zo zijn er altijd wel mensen die een Santa Cruz niks vinden. Dat heb ik bijvoorbeeld met staal of titanium.

Ga gewoon eens testrijden met zo'n Santa Cruz in je prijsklasse. De afwerking van het frame is echt goed, daar staan ze ook om bekend. Zoek maar eens vergelijkingstest en altijd zal de kwaliteit aangehaald worden. Goede gesealde lagers, vetnippel op de lower link. Levenslange garantie op het frame en gratis nieuwe lagers, ook dat nog. Ja, is ie wat duurder? Wellicht, het is maar net wat het je waard is. Voor mij is het zeker waard.
Het gaat om de maatvoering idd! Santa cruz lijkt mij verder top.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: za 26 oktober 2019, 21:43 Ik zeg nee tegen de SC vanwege 2 reden: maatvoering en geometrie. Niet vanwege de kwaliteit. Of een gebrek daar aan.
Dat was voorheen inderdaad een punt bij SC maar van de huidige modellen zijn de geometrie en maatvoering in lijn met veel andere merken. B.v. de nieuwe Hightower is vergelijkbaar met de Ripmo, waarbij de HT ook in XXL leverbaar is en de Ripmo niet.
Plaats reactie