Fully of hard? 27,5 of 29? Help ik weet het niet meer!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

En hier mijn zoektocht:

viewtopic.php?f=3&t=143545
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Terpstra schreef: ma 28 oktober 2019, 16:55
Bokmaaa schreef: ma 28 oktober 2019, 16:49 Wat een kul! Een fully rijdt heerlijk in Nederland. Het is misschien geen ultiem racemonster waar je Strava mee gaat domineren, maar een fully stikt van de voordelen. In het buitenland, maar ook zeker hier.
Strava wil ik niet eens domineren. Wil lekker spelen in het bos:)

27,5 vs 29 dan?
Het verschil tussen die 2 maten is minder groot dan dat ze voor doen komen. Als jij gewoon lekker wil fietsen is die Giant in 27,5" een uitstekende keuze. Voor die prijs van die Giant ga je ook niet snel iets beters vinden!

Snel naar de winkel dus :winkie:


(heel strikt genomen heeft die verkoper een minimaal puntje: 29" wielen bieden kleine voordelen. Maar wat vering betreft zit 'ie er dan weer naast: dubbel geveerd rijdt gewoon lekkerder. Hij heeft dus niet goed naar jou geluisterd. Of hij had alleen maar 29" hardtails staan, maar dan heeft 'ie nog niet goed geluisterd.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En zo zal het zijn :lol: :lol: .........een fully met zo'n korte veerweg (zoals er meerdere merken voor veeeel meer geld ook een hebben staan, "vanwege de soepele xc bike" wat natuurlijk ook echt zo is) wat naar mijn idee een verwennerij is om te rijden, en ook ik zit naar dit soort bike's kijken en stuite dus ook op de Anthem :-D alleen ik ben er nog niet uit, maar met al deze wildernis hier en de harde ht achterkant :-{ begin ik nu echt wel het verschil te merken hoe wij in NL op ons wenken bediend worden kwa trails en het onderhoud daaraan :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie