Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Gisteren samen Rampage gekeken en vandaag met de 6-jarige naar Lage Vuursche geweest, naar aanleiding van de tips in dit topic. Hij is van alles waar een bordje "Drop off" bij staat afgereden en dacht echt dat hij Rampage deelnemer was ("Ik dagdroomde even dat ik aan Rampage meedeed". Heerlijk die fantasie). Ergens nog een mooi schansje tussen twee bomen waar hij best wat hoogte maakte. Ik was onder de indruk maar zijn reactie was wel bijzonder: hij kreeg de slappe lach. In eerste instantie had hij niet eens gemerkt dat hij sprong. Pas toen hij (keurig met twee wielen tegelijk) neerkwam had hij het door. Denk dat hij goed 500 meter aan het lachen was. De vier introductielessen BMX vorig jaar kwamen in ieder geval mooi van pas.

We hebben twee ingekorte rondjes gedaan want door de afzetting was het einde een beetje saai en had hij nog energie over. Ik vind de route echt een aanrader met bikende kids in deze leeftijd. We hebben ook een hoop andere kinderen op mtb's gezien en er werd door passanten gretig gestrooid met positieve reacties. Bij het tweede rondje had hij al goed door hoe je snelheid kan vasthouden (wat knap lastig is als je zo licht bent) zodat hij makkelijker boven kwam. Echt heel leuk en tof om te zien hoe snel ze leren en groeien door zo'n ervaring.

Nu even uitzoeken wat een leuke rit is voor de volgende keer. Misschien nog eens Lage Vuursche maar dan niet ingekort. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk hoeveel dat in afstand scheelt. En dan in de toekomst bijvoorbeeld een keer Hoge Vuursche. We hadden al een klein stukje meegepakt en dat ging helemaal niet slecht. Qua lengte zou het wel moeten kunnen.

Afbeelding
Even de uitrusting optimaliseren

Afbeelding
En weer door
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mooi man, genieten voor jullie beiden :-q

Binnenkort maar een "kids let's ride" organiseren met een groepje van 4 a 5 kids (tussen 6-8 jaar) ?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

:-q

@oli4k: Tof ritje zo te zien! Hoge Vuursche is iets eenvoudiger dan lage, dus dat moet lukken. Je kunt evt. ook een half rondje doen. Parkeren bij theehuis, en doorsteken naar het stuk waar HV en LV overlappen.

(Jip kan ook geen genoeg krijgen van Rampage :winkie:)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Oli4k schreef: zo 27 oktober 2019, 00:33
Nu even uitzoeken wat een leuke rit is voor de volgende keer. Misschien nog eens Lage Vuursche maar dan niet ingekort. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk hoeveel dat in afstand scheelt. En dan in de toekomst bijvoorbeeld een keer Hoge Vuursche. We hadden al een klein stukje meegepakt en dat ging helemaal niet slecht. Qua lengte zou het wel moeten kunnen.
Dat verschil is niet echt noemenswaardig. Bij die afsluiting volgt normaal een kort stukje snelle singletrack, gevolgd door een slingerende lichte klim en tenslotte een licht aflopende snelle singletrack terug naar het startpunt.

Hoge Vuursche kun je inderdaad op een aantal plaatsen afkorten. Of, als je inderdaad parkeert bij het theehuis. De route in twee delen rijden. Dan kun je halfweg bepalen of er nog genoeg energie is voor de andere helft.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Oli4k schreef: zo 27 oktober 2019, 00:33 Gisteren samen Rampage gekeken en vandaag met de 6-jarige naar Lage Vuursche geweest, naar aanleiding van de tips in dit topic. Hij is van alles waar een bordje "Drop off" bij staat afgereden en dacht echt dat hij Rampage deelnemer was ("Ik dagdroomde even dat ik aan Rampage meedeed". Heerlijk die fantasie). Ergens nog een mooi schansje tussen twee bomen waar hij best wat hoogte maakte. Ik was onder de indruk maar zijn reactie was wel bijzonder: hij kreeg de slappe lach. In eerste instantie had hij niet eens gemerkt dat hij sprong. Pas toen hij (keurig met twee wielen tegelijk) neerkwam had hij het door. Denk dat hij goed 500 meter aan het lachen was. De vier introductielessen BMX vorig jaar kwamen in ieder geval mooi van pas.

We hebben twee ingekorte rondjes gedaan want door de afzetting was het einde een beetje saai en had hij nog energie over. Ik vind de route echt een aanrader met bikende kids in deze leeftijd. We hebben ook een hoop andere kinderen op mtb's gezien en er werd door passanten gretig gestrooid met positieve reacties. Bij het tweede rondje had hij al goed door hoe je snelheid kan vasthouden (wat knap lastig is als je zo licht bent) zodat hij makkelijker boven kwam. Echt heel leuk en tof om te zien hoe snel ze leren en groeien door zo'n ervaring.

Nu even uitzoeken wat een leuke rit is voor de volgende keer. Misschien nog eens Lage Vuursche maar dan niet ingekort. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk hoeveel dat in afstand scheelt. En dan in de toekomst bijvoorbeeld een keer Hoge Vuursche. We hadden al een klein stukje meegepakt en dat ging helemaal niet slecht. Qua lengte zou het wel moeten kunnen.

Afbeelding
Even de uitrusting optimaliseren

Afbeelding
En weer door
Wat voor fietsje is dat? Lijkt echt een monster van een achterband op te zitten..
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Specialized Riprock 20" met 2.8" banden. In verhouding met die wielmaat is het ongeveer een fatbike. Geweldige confidence-booster die fiets.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hoe gaat het met het brede stuur? Ik vind het brede stuur wat we nu op de bmx hebben iets onstabiel, ze 'zwabbert' een beetje, dus ik heb voor de mtb gekozen voor stuur van ongeveer schouderbreedte, icm met een 50mm stuurpen. Het zwabberen zou ook heel goed kunnen komen omdat ze heel bijdehand is en 't gewoon leuk vindt om zo te fietsen...

Overigens begint het fietsplezier nu eindelijk een beetje te komen. Het nieuwe ding is "stoepjes af knallen". Gistern ging dat dus even mis bij stoep op en ze ging echt vol OTB, face first tegen de stoep, iedereen eromheen een hartaanval. Kind staat op "m'n stuur klapte helemaal om joh" en pakt haar fiets en fietst verder. Dank aan Triple 8 dat de tanden en neus er nog in een aan zitten, holy shit. Wel supertrots, maar ik baal ook een beetje dat ze het OTB-gen van mij heeft geërfd.

Mijn zoon van 1.8 is letterlijk niet van de fiets af te slaan, looptfietsen, in het voorzitje, op de fiets van z'n zus, hij vindt 't allemaal mooi, dus het gaat de goeie kant op bij ons :-)

Let's ride met kids lijkt me super leuk, alleen is mijn dochter bij vlagen mega verlegen, dus ik weet niet hoe zij daarop reageert. Ook denkt ze nu dat ik de allerbeste 'crossfietser' van de wereld ben, en die mythe wil ik misschien nog even in stand houden :-D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het stuur waar hij nu mee rijdt is denk ik iets van 64 cm, in combinatie met een ±40mm stuurpen. Ik had er erop gezet toen mijn dochter er nog op fietste toen zij 8 was. Maar als ik zie hoe mijn zoon er nu mee rijdt is het een prima breedte. Ik denk wel dat ik het zadel wat naar voren ga zetten want hij zit steeds een beetje naar voren en daardoor klaagt hij na een tijdje over pijn in zijn billen omdat er op dat deel weinig padding zit. Kan zijn dat het naar voren schuiven ook komt door de reach vs breedte van het stuur maar afzagen lijkt me niet handig aangezien hij ook groeit.

Een kids let's ride lijkt mij ook leuk. Lijkt me heel tof om een heleboel koters over zo'n parcours te zien gaan. Misschien de achterste rijder een bordje op de rug hangen "Kids ride ahead, pas op met inhalen" 😂
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gister met de kleine man zijn eerste NH-cup wedstrijd gereden op de nieuwe BMX baan van Zwaneburg. Een hele happening met omroepers, veel publiek, veel deelnemeers en een hele hoge startheuvel (ruim 6 meter). Mooi om te zien dat de BMX sport zo leeft in NL.
Hij vond 't prachtig, ook nog alle manches en finale gewonnen in zijn klasse.
Kost je wel een (MTB) zondag als papa :roll: ....... gaan we dus niet iedere week doen zoals hij zelf voorstelde :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

en een kort filmpjer vd tweede manche ..... discutabele kwaliteit (mijn telefoon begint af te takelen, stof in de lens etc..)
https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... =3&theater
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Keurig hoor, van kop af aan! :-) :-q
Fun-fact: zo te horen was 1 van de tegenstandertjes (Stijn) een klasgenootje van Jip. Small world :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: ma 28 oktober 2019, 17:21 Keurig hoor, van kop af aan! :-) :-q
Fun-fact: zo te horen was 1 van de tegenstandertjes (Stijn) een klasgenootje van Jip. Small world :winkie:
Dat is wel heel toevallig inderdaad :-D
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

yo-eddy schreef: ma 28 oktober 2019, 17:09 Gister met de kleine man zijn eerste NH-cup wedstrijd gereden op de nieuwe BMX baan van Zwaneburg. Een hele happening met omroepers, veel publiek, veel deelnemeers en een hele hoge startheuvel (ruim 6 meter). Mooi om te zien dat de BMX sport zo leeft in NL.
Hij vond 't prachtig, ook nog alle manches en finale gewonnen in zijn klasse.
Kost je wel een (MTB) zondag als papa :roll: ....... gaan we dus niet iedere week doen zoals hij zelf voorstelde :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

en een kort filmpjer vd tweede manche ..... discutabele kwaliteit (mijn telefoon begint af te takelen, stof in de lens etc..)
https://www.facebook.com/roy.stroomer/v ... =3&theater
Ha ha cool! Die van mij stond te kijken, maar deed nog niet mee... hij durft nog niet van de hele startheuvel af!!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hendrikjan schreef: ma 28 oktober 2019, 19:40 Ha ha cool! Die van mij stond te kijken, maar deed nog niet mee... hij durft nog niet van de hele startheuvel af!!
Klein wereldje inderdaad, BMX is voor de kleine bike(ste)rs een leuke aanvulling. Klein baantje, goed voor de skills en gezellig met meer andere kinderen.

Mooie baan in Zwanenburg hoor :-q (mede aangelegd door de bouwer van onze eigen pumptrack, Joeri Beukeveld).
Die startheuvel was voor Hidde ook wel even wennen (stuk hoger dan in Langedijk waar hij normaal rijdt) maar hij ging elke run wat harder over de eerste bult. Tussen de manches door lekker rondjes rijden op de kleine pumptrack.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

yo-eddy schreef: ma 28 oktober 2019, 20:22
hendrikjan schreef: ma 28 oktober 2019, 19:40 Ha ha cool! Die van mij stond te kijken, maar deed nog niet mee... hij durft nog niet van de hele startheuvel af!!
Klein wereldje inderdaad, BMX is voor de kleine bike(ste)rs een leuke aanvulling. Klein baantje, goed voor de skills en gezellig met meer andere kinderen.

Mooie baan in Zwanenburg hoor :-q (mede aangelegd door de bouwer van onze eigen pumptrack, Joeri Beukeveld).
Die startheuvel was voor Hidde ook wel even wennen (stuk hoger dan in Langedijk waar hij normaal rijdt) maar hij ging elke run wat harder over de eerste bult. Tussen de manches door lekker rondjes rijden op de kleine pumptrack.
misschien moet die van mij eens oefenen op een kleinere startheuvel... dan is die grote een wat aangenamer stapje :)

Deze meneer https://m.facebook.com/ronaldslinkphoto ... duckgo.com schijnt trouwens foto’s gemaakt te hebben van het evenement, misschien zit er wat moois tussen!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Afbeelding

Dit is hem geworden! Cranks en chainguide opnieuw gespoten, de rest netjes gepoetst. Wilde de vork eigenlijk zwart spuiten, maar geen tijd, dus met gele nagellak de ergste butsen weggewerkt. Oude 105 derrie opgezet, staat mooi bij de zilvergrijze accenten, samen met de Deore XT remhendels. Stanchions van de vork helemaal mooi gepoetst, alles verder helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt en nieuw vet erin. Uiteindelijk toch voor de duimversteller gekozen, maar ziet eruit als een mega onhandig ding, dus we gaan het zien. Ook voor het smalle stuur gekozen. Wel blij mee, want in mijn hoofd is mijn dochter altijd veel groter dan in het echt. Omdat ik last minute de stuurpen van m'n dirtjumper moest inzetten is hij 10,1 kilo geworden, budget net een tikke over de 100,- met alle ditjes en datjes (ook nog spatborden, want elke dag naar school fietsen)

Ik krijg alleen het zadel net niet laag genoeg. Moest al een stuk van de zadelpen afhalen omdat hij sowieso te lang was om er helemaal in te gaan, maar ik heb hem liever nog een cm lager voor het mooie. Ik heb nog een ander pennetje in de schuur liggen die misschien nog net iets verder kan, maar dan moet ik ff een shim van een blikje knippen, want is een 30.0. Verder super stoked over. Als je er niet met je neus bovenop zit, zou je zeggen dat hij nieuw is.

Wie er minder stoked was, was mijn dochter, die met buikgriep lag op haar verjaardag. Kinderfeestje ging ook niet door, heel sneu. Ze kon dus niet heel enthousiast worden over de cadeaus, maar ik denk dat de stoke wel komt als ze merkt dat ze nu vooruit komt als ze trapt, vergeleken met de 16 inch bmx met licht verzet :-D
Plaats reactie