MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Misschien lees ik eroverheen maar is hij makkelijk te vinden/combineren?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Stokje schreef: di 17 september 2019, 20:25 De zwarte route gaan ze in het najaar aanpakken !!!!
Wat gaat daarmee gebeuren? Enkel onderhoud of drastische wijzigingen?
BartB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Ritchey Ultra Team

Afbeelding

@gemeentebergenopzoom, @studioveloNL,
@hopmansfietsgigant, @wielenstudio en
@brasseriedeberk

Nodigen u uit op het nieuwe MTB parcours op “de Kragge”. Op dit moment is de aannemer druk bezig de laatste hand te leggen aan het uitdagende parcours, met véél hoogteverschil, drops, kombochten, wallrides en vele rockgardens!
Vóór de officiële opening door de gemeente zullen we de 19e starten met een MTB tijdrit op het parcours. Eeuwige roem en leuke prijzen liggen klaar voor de snelsten! In de middag zal @depedaleurs een clinic verzorgen voor zowel de kinderen als volwassenen.

Programma:
9.00u Aanvang/inschrijving
10.00u Start wedstrijd
12.15u Prijsuitreiking
12:30u Officiële opening
13:00u Start Clinic

Opgeven voor de wedstrijd kan vanaf nu bij Studio Velo, Hopmans Fietsgigant en de Wielenstudio, of de 19e ter plekke. Kosten voor deelname zijn €5,-, dit bedrag is tegelijk borg voor het rugnummer. Tegen inlevering van je rugnummer krijg je naderhand een Named Hydrafit pakket of je €5 retour!
http://www.wielenstudio.nl handgebouwde wielen, onderhoud en onderdelen
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Is wel mooi geworden al hoor! Zit voor iedereen wel wat in en je kunt jezelf er daar prima een middagje vermaken!!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Absolute aanwinst in de omgeving. Uitdagend, leuk en vermoeiend :winkie: .
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Zoals hierboven vermeld inderdaad komende zaterdag de officiële opening, we gaan er een leuk evenementje van maken!
Mocht je in de buurt zijn; kom zeker even kijken!
Voor wat betreft het onderhoud en design van de route; goede opmerkingen inderdaad, deze worden door ons ook zeker aan de trailbouwers doorgeven, want de input van de gebruikers is de belangrijkste leidraad voor deze mannen!
Later dit jaar gaan we (Wouter van StudioVelo en Bart van Hopmans, mocht je ons willen benaderen), ook het beheer in de hand nemen, hierover zijn we in gesprek met de gemeente. Deze route moet goed bijgehouden worden, en met veel plezier pakken we dan ook het achterstallige onderhoud aan de overige routes in de buurt gefaseerd aan.
Zodra eea meer bekend is, zal ik hier zeker op terugkomen in dit topic!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Crapton & vanBill waren er bij vandaag, de officiele opening meegemaakt. Gezellige boel, beetje drassig maar niet op t parkoers, dat lag er juist prima bij. Nieuwe kombocht achterin perfect, en ook is er blijkbaar nog wat geslepen aan verschillende "jumps" en zijn er extra bypasses gemaakt.

Het is nog niet helemaal mijn ding, maar het is wel prachtig gemaakt! En mooi dat er enthousiasme is om het parkoers te onderhouden.

Enige puntjes wat mij betreft:
- Parkoers ligt hier en daar wat off-camber, dus je moet wat lef hebben om dan door te zetten. Remt de flow voor mij iig, maar misschien baart meer oefening kunst.
- Er zijn een paar steile stukjes op & neer (3-4 plekken) waar je de eerste erosie al kan zien. Als het hobbeliger geuliger wordt dan zal de erosie alleen maar toenemen. Steil is natuurlijk keileuk maar dan moet je de ondergrond beschermen. Sommige mensen kunnen alleen slippend naar beneden blijkbaar, en uit het zadel naar boven is ook slippen. Daar nog regen overheen... Ik denk dat er matten op moeten oid.
- Belangrijk om knollen, quads en crossers buiten dit circuit te houden. Bv met een set nauwe wandelpoortjes achter elkaar en dan heel stevig. Wellicht zelfs een camera bij de toegang.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Superbärt schreef: do 17 oktober 2019, 11:28 Zoals hierboven vermeld inderdaad komende zaterdag de officiële opening, we gaan er een leuk evenementje van maken!
Mocht je in de buurt zijn; kom zeker even kijken!
Voor wat betreft het onderhoud en design van de route; goede opmerkingen inderdaad, deze worden door ons ook zeker aan de trailbouwers doorgeven, want de input van de gebruikers is de belangrijkste leidraad voor deze mannen!
Later dit jaar gaan we (Wouter van StudioVelo en Bart van Hopmans, mocht je ons willen benaderen), ook het beheer in de hand nemen, hierover zijn we in gesprek met de gemeente. Deze route moet goed bijgehouden worden, en met veel plezier pakken we dan ook het achterstallige onderhoud aan de overige routes in de buurt gefaseerd aan.
Zodra eea meer bekend is, zal ik hier zeker op terugkomen in dit topic!
Ik begrijp dat jij betrokken bent bij de ontwikkeling van deze route. We zouden de route graag opnemen op onze website www.mtbroutes.nl
Zou je ons willen benaderen via https://support.mtbroutes.nl/open.php ??? Dan kunnen we je een routeformulier toesturen. Ook zouden we graag de gpx ontvangen.
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Is de nieuwe route "op de Kragge" goed aangegeven vanaf de route Bergen op Zoom?
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Frans1976 schreef: zo 27 oktober 2019, 12:27 Is de nieuwe route "op de Kragge" goed aangegeven vanaf de route Bergen op Zoom?
Is niet te missen!
Echt een leuke route!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nu wou ik deze week op "col du kragge" gaan kijken (als het daglicht het nog toe laat)
Maar waar is dat nu precies ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
VincentK01
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 20 juli 2019, 10:27

Wanneer je naar Scouting Markiezaatsgroep, Bergsebaan 27, 4622 RN Bergen op Zoom navigeert sta je bijna waar je wil zijn. Er is een kleine parkeerplaats voor ongeveer 4 auto's bij het parcours zelf, je kan ook op de weg van Bresserie de Berk parkeren (Bemmelenberg). Niet naar Kragge zelf navigeren, dan kom je aan de verkeerde kant uit.

Het parcours zelf is te herkennen aan een mooie houten overkapping bovenop een berg (Col du Kragge)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Google maps linkje:
https://goo.gl/maps/TvZUvbq9eej5ZvrdA

Route begint bij het huisje links.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:-q ben benieuwd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Als ik het zo zie kan je eventueel ook gewoon bij de Wouwse Tol tankstation(s) parkeren, 4 minuten fietsen en je bent er. Hoef je zelfs niet eens de snelweg af :lol: Maargoed bij de Berk ben je ook zo vanaf de snelweg en kan je vaak inderdaad ook wel je auto kwijt.
Plaats reactie