project12 - project Vertigo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De kleur op de foto is behoorlijk zoals in het echt, aan mijn camera en vooral lens zal het niet liggen.
Mijn groene frame krijgt gewoon de Cane creek, de rode de DVO. Alleen heb ik nu nog maar 1 set passende montage hardware, dus vandaar.
De openingen/halve maantjes zijn idd veranderd tov de vorige (scherp!) maar dit gaat voor de volgende productie versie weer op de schop. (Iets met 2 montagepunten voor zowel 29 als 650b)
De chainstays heb ik idd iets moeten bewerken, anders kwam het niet lekker uit met de cranks. Volgende versie krijgt andere stays die gewoon goed passen bij dikkere banden en smallere cranks zonder dat ik kunstgrepen moet uithalen.
Afmontage bij mij groene wordt vooral zwart (what else...) Zit bijna in elkaar, en hopelijk dit weekend even testrijden. (Al heb ik dat in Livigno ook best al gedaan) Wat de afmontage van de rood/zwarte gaat worden? Geen idee, maar de eigenaar daarvan heeft nog wel eens eigenzinnige ideeën. Al heb ik wel een vermoeden wat voor velgen er op komen. :lol:
Verder allen dank voor de lof, het was/is een hele bevalling. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten trouwens nog wel wat verschillen tussen de beide frames, tijdens de bouw van de groene was ik toch niet helemaal happy met de looks van een paar dingen, dus die zijn verbeterd bij de rode. :-q (Al blijven ze functioneel verder hetzelfde)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die standaard komt weer mooi van pas. Misschien moet je die ook gaan verkopen :) Juweeltjes weer. Al leek het wel dat de fillets van de groene niet geheel netjes weg gevijld zijn, of is dat gezichtsbedrog?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klopt, ik heb bewust eens de fillets niet gevijld om te kijken hoe dat bevalt. (Tot dusver ben ik nog geen fan ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En de groene opgebouwd en even het lokale park opgezocht voor wat sfeerbeelden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Poeh, die is lang. :P
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Switchbacks moeten op het voorwiel...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De wielbasis is exact 15mm langer dan bij Zonoskars patientZERO, dus het zal allemaal wel loslopen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan heb je m op een smal paadje gefotografeerd :winkie:

(Ik wil m wel eens proberen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het paadje is idd erg smal. En jij (en eigenlijk iedereen wel) bent van harte welkom om hem eens goed aan de tand te voelen. Ofwel ergens in NL ofwel ruilen tegen een vliegticket naar Espana. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: ma 4 november 2019, 21:41 Het paadje is idd erg smal. En jij (en eigenlijk iedereen wel) bent van harte welkom om hem eens goed aan de tand te voelen. Ofwel ergens in NL ofwel ruilen tegen een vliegticket naar Espana. :winkie:
Je bent welkom voor een vette fotoreportage in de winter 8)
(In de zomer ook, maar dan kan je overal mooie fotos maken :wink: )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik hou het in gedachten!

Vandaag zijn tweede vuurdoop gegeven bij Amerongen. Door het ontbreken van een dropper of goed werkende zadelpenklem was het in Livigno gebleven bij vooral bergaf testen, maar het is toch ook wel leuk om te weten of je er een beetje mee kan fietsen. Weer was best wel heel slecht en de staat van de route nabij de Bergweg zodanig dat ik even heb overwogen om vanwege trailrespect om te keren. Uiteindelijk maar besloten dat mijn ene fiets in het niet valt bij de massa die waarschijnlijk aanstaand weekend zich door de route gaan ploeteren en dus lekker voor mezelf gekozen. ;-) Verderop werd de route ook wel wat minder nat, maar het zand zoog als een malle, en dan is een Magic Mary niet echt de best lopende band. Niettemin deed de fiets het perfect, en ondanks dat het allemaal retelangzaam aanvoelde toch her en der wat PRetjes gepakt. (vooral bergaf, wat een verrassing)
Bos was wel prachtig, zeker ook met de mist, al met al dus wel genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Verlenging Harry Slinger is trouwens top, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik Y-tell-me-Y en Downhill XX beter vind in een Verharryslingerde versie. Het wat rauwere sprak me daar wel aan, dus ik hoop maar dat ze weer flink slijten. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wat je niet allemaal kan doen als je voor jezelf werkt en niet perse overdag op het werk moet zijn...

/jaloers :)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

...ook mooi groen is niet lelijk! ;)

Ziet er weer erg fraai uit. :-q En voor dit seizoen ook een passend kleurtje...ik vind hem in zo'n herfstbos echt prachtig uitkomen die bike. Hoewel rood ook bij de herfst past natuurlijk, maar dit groene mengt wel heel mooi met de omgeving vind ik.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

zonoskar schreef: wo 6 november 2019, 14:53 Wat je niet allemaal kan doen als je voor jezelf werkt en niet perse overdag op het werk moet zijn...

/jaloers :)
Maar jij verdiend dan weer een leuk loon, en daar ben ik dan wel weer jaloers op. ;-) (Ga ik verder niet hebben over de 80u per week die ik momenteel maak. :-q )

@wielmaat: Het herfstbos was inderdaad waanzinnig mooi, maar iets droger had wel gemogen. :lol: Ik wacht op smart op de foto's van de rode, die heb ik gisteren bij zijn nieuwe eigenaar bezorgd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie