MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Prulleman schreef: wo 2 oktober 2019, 14:04 Vanochtend voor de buien lag het er goed bij (Dorst + CK). Maar 1 plas gezien en de rest was prima hard.
Het viel mij inderdaad ook nog best mee. Ben woensdagavond nog even naar Vrachelen geweest en dit was prima te doen :-q hier en daar slechts wat plassen op de verbindingswegen (de "karrensporen").
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zo weer terug van een lekker lange vakantie in verbier! Top gebied met iets ruiger paadjes
Geen warme ontvangst met dit weer hier.
Ben benieuwd hoe er het allemaal bij ligt.
Na deze regen kan het vannacht mooi drogen en morgen mooie dag om te fietsen !
Kan ik gelijk weer zien wat er allemaal weer moet gebeuren


Gr robke
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vandaag het drieluik weer eens op de crosser gereden en het lag er heel snel bij. Wat een verschil met een paar weken geleden.
Wel op een enkel stuk op Vrachelen verraderlijk met was los zand in een bocht en nog op m’n snufferd gevallen, haha.
Was echt weer genieten :-q
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt robke was ook heel tevreden. Er waren een paar kleine dingen die moesten gebeuren en dat is inmiddels gebeurd !
Wat me wel opviel was dat er zoveel bladeren al lagen ,maar ja het blaas seizoen begint toch binnenkort !

Morgen wel erg nat ,dat is wel weer zonde.

Gr.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dorst was vanmiddag een reesbaan, plenty grip en nix muls gezien.
Kastanjes, eikels en dennenappels liggen er ook weer genoeg, de eekhoorns hadden het er maar druk mee (5 stks gezien) :)
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

Net terug van Vrachelen en Cadettenkamp, ligt er goed bij op een enkel plasje na. In het stukje bos na camping de kwikstaart ligt er wel een flinke boom over het pad.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

melkman schreef: di 8 oktober 2019, 16:18 Net terug van Vrachelen en Cadettenkamp, ligt er goed bij op een enkel plasje na. In het stukje bos na camping de kwikstaart ligt er wel een flinke boom over het pad.
Inderdaad! Die boom was al weer weg toen ik er rond 5 uur was. Heb hetzelfde rondje gedaan. Wat is dat eigenlijk een lastig bochtje bij Cadettenkamp aan het einde als je niet rechtdoor steekt naar Dorst, maar rechtsaf CK vervolgt. Meer dan haaks op hobbel, moet altijd flink in de remmen om dat bochtje te halen. Jammer dat die oude bocht weg is, maar zal wel met veiligheid te maken hebben en "invoegen".
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Vandaag de natte bladeren van de routes geblazen !! Na het blazen kwam er een mooie droge baan te voorschijn!😸😸

Morgenochtend nog een klein stukje en voor de rest zou ik zeggen ... fiets ze !

Gr.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Mooie droge baan........was wel veel regen afgelopen nacht(12mm)en er komen vanaf nu nog een paar bij !!
Jammer vanmiddag weer beter 👍
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afgelopen zondagmiddag nog gereden en ‘t ligt er idd geweldig bij. Laten we blij zijn met de neerslag van afgelopen periode. Bakken met grip, en amper mul. :-q
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Vanmiddag 2 rondjes Vrachelen gedaan en het lag er prima bij!
Een paar plassen en een beetje modder :D ... Nog steeds een snel parcours! :-q :-q
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Ongelukkige valpartij bij Cadettenkamp vanochtend, zelfs een traumaheli opgestegen. Met terreinwagen van de brandweer uit het bos gehaald. Sterkte voor het slachtoffer!
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Jeronimo73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 3

WelkomBuiten schreef: zo 3 november 2019, 13:08 Ongelukkige valpartij bij Cadettenkamp vanochtend, zelfs een traumaheli opgestegen. Met terreinwagen van de brandweer uit het bos gehaald. Sterkte voor het slachtoffer!
Die jongen had flink pijn, het was nog een flinke uitdaging om de ambulance bij hem te krijgen, gelukkig waren er hulpvaardige bikers in het bos om iedereen op de juiste plaats te krijgen en de tourtocht een stukje om te leiden. Fijn dat er zo veel hulp was voor het slachtoffer. Veel beterschap!
Remmen kan altijd nog
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het was ook erg druk door een toertocht die over delen van het drieluik ging. Het gemiddelde niveau was niet al te hoog vandaag.. :roll:
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Prulleman schreef: zo 3 november 2019, 14:49 Het was ook erg druk door een toertocht die over delen van het drieluik ging. Het gemiddelde niveau was niet al te hoog vandaag.. :roll:
Ja, idd. Ik zag ze 's ochtends door de Hoge Vuchtpolder rijden... Ik heb het nergens zien staan, van een plaatselijke wielerclub?
Vind het altijd wel leuk om te rijden, vorige week vanuit Oosterhout de toertocht gedaan. Altijd leuk om over stukken te rijden waar je normaal niet komt.
Plaats reactie