MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Het was de vtt vanuit Terheijden, alleen de langste afstand ging ook over Cadettenkamp. De rest kwam alleen op een deel van Vrachelen.

Heb die jongen ook nog zien liggen, zag er niet best uit. Wel mateloos geërgerd aan een paar bikers die, nadat ze al een stukje omgeleid werden, niet het fatsoen konden opbrengen om even te wachten tot de ambulance auto gekeerd was. Wat een droeftoeters.
Sterkte voor die jongen!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
HennyM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 10:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF3000, Scott Spark Team Issue
Contacteer:

koeboe schreef: zo 3 november 2019, 21:22
Prulleman schreef: zo 3 november 2019, 14:49 Het was ook erg druk door een toertocht die over delen van het drieluik ging. Het gemiddelde niveau was niet al te hoog vandaag.. :roll:
Ja, idd. Ik zag ze 's ochtends door de Hoge Vuchtpolder rijden... Ik heb het nergens zien staan, van een plaatselijke wielerclub?
Vind het altijd wel leuk om te rijden, vorige week vanuit Oosterhout de toertocht gedaan. Altijd leuk om over stukken te rijden waar je normaal niet komt.
Met alle respect, maar dit is één van de redenen waarom wij er aan zitten te twijfelen om volgend jaar bij onze Warande Veldtoertocht de 25 Km. te schrappen.
Renners die 45 /60 of misschien volgend jaar wel 75 km kunnen fietsen hebben in de meeste gevallen, niet alleen een betere conditie maar ook een betere techniek.
Ik wens de renner die gisteren een ongeluk heeft gehad in ieder geval beterschap toe en hoop dat dit niet zijn MTB plezier heeft bederft..!!

Hoewel ik vraagtekens bij de techniek van sommige deelnemers had, is er bij ons vorige week gelukkig iedereen zonder kleerscheuren afgekomen.

Voor de rest zou ik zeggen, heb respect voor elkaar, op maar ook buiten de Tracks. Help elkaar waar nodig, zeker bij een ongeval.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Niet schrappen, maar nog duidelijker communiceren dat ‘t een TOERTOCHT is en géén wedstrijd. Helaas rijden veel malloten altijd weer met een waas voor de ogen de soms tricky tracks op, want álles voor het hoge Strava-gemiddelde.
Blijf herhalen bij de diverse toerclubs dat ‘t geen wielrennen is. Want daar gaat het imo fout, het jagen en jakkeren, terwijl de tracks op normaal tempo natuurlijk volkomen risicoloos zijn.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 4 november 2019, 18:20 Niet schrappen, maar nog duidelijker communiceren dat ‘t een TOERTOCHT is en géén wedstrijd. Helaas rijden veel malloten altijd weer met een waas voor de ogen de soms tricky tracks op, want álles voor het hoge Strava-gemiddelde.
Blijf herhalen bij de diverse toerclubs dat ‘t geen wielrennen is. Want daar gaat het imo fout, het jagen en jakkeren, terwijl de tracks op normaal tempo natuurlijk volkomen risicoloos zijn.
Ik rijd de toertochten eigenlijk ook altijd met een redelijk hoog tempo. Zie inderdaad veel mensen stuntelen. Ik vind dat iedereen zijn eigen tempo mag rijden. Wanneer je harder dan gemiddeld rijdt moet je netjes inhalen. Wanneer je minder dan gemiddeld rijdt moet je rekening houden met ingehaald worden. Sommige schrikken van ingehaald worden met een wat hoger snelheidsverschil, dat kun je naar mijn inziens verwachten wanneer je niet op tempo rijdt.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ik vind het ook helemaal geen probleem om even rustig te wachten tot er een goed plekje is om veilig in te halen, maar als er dan een clubje van letterlijk 30 man achter elkaar een single track induikt... Dan hou je echt minder rekening met andere dan bv ik. Op de weg kan het al vervelend zijn, maar in het bos nog erger... 30 man passeren is gewoon vrijwel onmogelijk... Verdeel je club dan gewoon in groepjes van een man of 5 ofzo, dat is een stuk prettiger (zowel om in te halen als om ingehaald te worden)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

van Tuyl schreef: ma 4 november 2019, 21:23 Sommige schrikken van ingehaald worden met een wat hoger snelheidsverschil, dat kun je naar mijn inziens verwachten wanneer je niet op tempo rijdt.
Uhmm, ja, als ze ervaring hebben met het rijden op de tracks zal dat vast vaker voor zijn gekomen, maar het is een toertocht, dus grote kans dat er ook volledige beginners bij zitten die nog nooit eerder ingehaald zijn...... Het moet een keer de eerste keer zijn voor iemand ;)
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Precies, laat iedereen in zijn waarde!

Mijn vriendin kreeg tijdens deze bewuste toertocht (op het technische stuk op de wielerbaan) ook nog een sneer van een kerel, die er nog aan toevoegde dat ze hem de week ervoor op de route Dorst ook al 'in de weg' gereden had. En zo slecht is ze echt niet, ze was er helemaal perplex van. Stoere jongen hoor...
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Een goede remedie voor dat ge-emmer met drukte en zo.
Later starten.
kwartier voor sluiting route. Dan is het veel rustiger geeft meer lol.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

corex schreef: di 5 november 2019, 16:55 Een goede remedie voor dat ge-emmer met drukte en zo.
Later starten.
kwartier voor sluiting route. Dan is het veel rustiger geeft meer lol.
De starttijden van de langste afstanden zijn vaak eerder gesloten dan de kortere afstanden.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Bij later starten is het meestal rustiger. Perfect ga je het niet krijgen. Dan is de zomer een beter tijd om te gaan mountainbiken. Dan is de populatie dat op de mtb rijdt kleiner in nederland.

Andersom kan ook, dan dus als 1e vertrekken.

Voor of na de meute.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

iedereen moet gewoon een beetje rekening met elkaar houden, snelle rijders moeten rekening houden met langzame rijders, je kan op zondag ochtend geen PR's halen.. zeker niet tijdens een toertocht.. Maar langzame rijders kunnen ook rekening houden met snellere rijders, dat betekent niet dat je hals over kop de bosjes in moet duiken zoals ik ook wel eens zie, maar je kan wel je best doen om een plekje te zoeken waar efficient ingehaald kan worden ipv rustig midden op het pad doorpeddelen tot de volgende kruising en ook daar geen snelheid minderen om het inhalen te versoepelen. (of zoals ik hierboven aangaf, niet met 30 man een singletrack blokkeren, dat is echt niet tof voor iedereen die achter je zit).

ik heb zondag een paar keer een minuut of 5 geduldig op halve snelheid achter iemand aangereden, persoonlijk vind ik dat best lang.. als er iemand al 5 minuten vlak achter me zit dan zou ik al 3 x aan de kant zijn gegaan.. maar dat komt natuurlijk nooit voor :bier:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Je hebt gelijk. Maar met een mening help je jezelf niet. Je wilt toch lekker biken.

Waarschijnlijk denken 20 man/vrouw in die rij van 30. Hetzelfde in zo"n situatie. Maar niemand doet er wat mee of kan er niets mee op dat moment.

Door b.v. even wat meer ruimte te laten. weinigen kennen de route dus ineens zit je op een singletrack, en in het gedrang.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

corex schreef: di 5 november 2019, 17:17 Je hebt gelijk. Maar met een mening help je jezelf niet. Je wilt toch lekker biken.

Waarschijnlijk denken 20 man/vrouw in die rij van 30. Hetzelfde in zo"n situatie. Maar niemand doet er wat mee of kan er niets mee op dat moment.

Door b.v. even wat meer ruimte te laten. weinigen kennen de route dus ineens zit je op een singletrack, en in het gedrang.
da's waar voorkomen is beter dan genezen...

van die wielerclub gasten willen ook niet graag aangesproken worden... zo zag ik laatst iemand een slechte inhaal actie doen tijdens de VTT / MTB challenge Chaam. Die gast probeerde in te halen op een plek waar gewoon te weinig ruimte was, en reed iemand half van zijn sokken. Die viel nog net niet van zijn fiets maar stond wel volledig stil. Er kon nog een halve gemompeld excuus vanaf, maar even kijken of alles OK was zat er niet bij, teveel haast om de rest van de club bij te houden..
Zoiets kan gebeuren, maar wees dan even zo sociaal om even oprecht en rustig te checken of alles OK is..
Toen ik em daar op aansprak kreeg ik een grote bakkes terug... pas een half uur later bij een pauzeplaats kwam hij erop terug en gaf me gelijk, zal wel iets met adrenaline te maken hebben ofzo..
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

HennyM schreef: ma 4 november 2019, 17:21
Met alle respect, maar dit is één van de redenen waarom wij er aan zitten te twijfelen om volgend jaar bij onze Warande Veldtoertocht de 25 Km. te schrappen.
Renners die 45 /60 of misschien volgend jaar wel 75 km kunnen fietsen hebben in de meeste gevallen, niet alleen een betere conditie maar ook een betere techniek.
eehhh, mag ik hier voorzichtig bij opmerken dat de meeste gekkies wellicht in de lange afstanden zitten...? De tempo knallers zonder geduld en de pelotonnetjes waarbij de laatste 2-3 met snot uit de neus net bij kunnen houden :lol: en ook nog niet fatsoenlijk kunnen passeren zie ik eerder als gevaar...
Wellicht eerder nog meer splitsen van routes voor beginners.. Lijkt me ook respectvol naar beginnende bikers (o.a. kinderen) om de 25 km erin te houden...
Plaats reactie