Rijden in de blub....welke kleding?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
buddo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 20:33
Mijn mountainbike: is rood!

Joppnl schreef: za 2 november 2019, 21:22 ... maar iedere keer als ik een keer ge MTB'd heb met dit weer kan alles weer de was in en aangezien ik toch probeer 3*/week te fietsen is dit niet handig.
Zo gek is dat toch niet? Ik rij echt nooit 2 keer met een zelfde setje kleren, in de was is wel zo fris. Alles opsparen en in het weekend in de was. Ja, dan heb je meerdere setjes nodig, maar die heb je van je gewone kleren toch ook?

Overigens deel ik wel veel meningen dat na veel regen het niet aan te raden is om een MTB parcours op te gaan. Je kunt na een periode met zware buien vaak beter een stuk op de weg fietsen (racefiets in mijn geval) aangezien de weg relatief snel droog is.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Latex is het antwoord , spoel je zo alles er vanaf , en je kan zo mee met carnaval :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

tweede kansje voor de latex opblaaspop
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik heb zo’n Dirtlej Classic pak gekocht in de ausverkauf. En een paar waterdichte sokken. Laat die blub maar komen. Ik heb hem laatst aangehad met nightbiken toen het rond het vriespunt was. Dat was best behaaglijk en niet eens al te zweterig.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Dat stukje van minstens 3 keer week is wel belangrijk in dit verhaal. Ik probeer dat zelf ook door te zetten in de winter om mijn conditie op peil te houden, maar met het vooruitzicht van al dat extra schoonmaakwerk in de donkere avonduurtjes heb ik er al voor de rit geen zin meer in, zeker als dat 3x per week hetzelfde liedje is. En dat is gevaarlijk, want "training" werkt alleen als je consequent je ritten blijft maken.

Dus een enkele rit in de bagger kan wel, maar ik probeer verder zoveel mogelijk de echte bagger te vermijden. Dus als het alleen een ritje is om het trainen, dan pak ik zoveel mogelijk verharde paden. Reguliere fietspaden die door het bos gaan of grindpaden over een dijk houden het toch een beetje leuk. Wordt je ook wel vies van, maar niet zo goor dat je met een borstel en schoonmaakmiddel aan de gang moet.
Als het weer echt te slecht is dan blijf ik steeds vaker binnen. Dan stap ik op de Tacx voor een avondje Netflix & Zwift. Gewoon op een domme trainer, op een 50eu MP racefietsje met snelheidssensor = cheapass rond karren in Zwift.
In het weekend wil ik gewoon langer rijden en lol hebben, dus dan accepteer ik de smerigheid. Er is dan ook gewoon daglicht en meer tijd om de boel schoon te maken. Meestal pak ik dan de auto om een zandparcours op te zoeken. Die zijn met een hoop nattigheid sowieso veel beter dan ze bij droog weer ooit zullen zijn.

Als ik nou een geschikt parcours op 5 minuten afstand had, dan had ik waarschijnlijk ook wel geïnvesteerd in iets als een dirtlej pak. Maar dat heb ik niet, dus ik het het zo ingedeeld en dan neem ik in het weekend de ongemakken enigszins voor lief. Alleen een short die tegen wat water kan en een ondershirt dat me zo droog mogelijk houd en verder niet eigenlijk. Maar sowieso altijd direct na de rit in de was met die zooi. Als ik het laat liggen gaat het stinken als een bunzing en daar wordt niemand vrolijk van.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik fiets het liefst niet in de modder en regen. En heb het voordeel dat ik niet gebonden ben aan bepaalde dagen/dagdelen. Dat is ook een beetje het probleem van veel bwr’ers. Er ‘moet’ gefietst worden. Weer of geen weer :-{ :roll: Voordeel van de nieuwe routes is wel dat ze vaak snel opdrogen. En anders een ritje op over de weg en of gravelpaden.

Kleding idd zo min mogelijk. Baggy die makkelijk uit kan en beenstukken. Jasje uit en je bent verder redelijk schoon.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Schoorl is gelukkig een spons en modder is hier zeldzaam. Verder fiets ik bij voorkeur ook niet in de modder maar soms ontkom je er niet aan. MT500 broek 3/4 (wordt niet meer gemaakt helaas :-{ ) is mijn keuze in de herfst. Verder gewoon alles ff rap in de wasmachine om schoon te spoelen na de rit.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie