NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je kunt toch gewoon bij de proloog parkeren? Aan de overkant van de weg kun je gewoon staan :~

Heb je gelijk een mooie (asfalt) klim om op te warmen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

suravida schreef: wo 6 november 2019, 21:35 Waar moet ik dan dichterbij parkeren als ik vanuit Rotterdam kom en Amerongen wil fietsen?
Pak je afrit Veenendaal (nr 23), klein stukje Rondweg-west en sla je rechtsaf het industrieterrein in oid en parkeer je daar auto.
dan kan je via de "Slaperdijk" zo richting Amerongen rijden. Zo maar een voorbeeld.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Blijkbaar hebben wij een ander idee van dichterbij ;-) Om nog maar te zwijgen over dat ik ofwel in een prachtig bos tussen verwante zielen kan uitpuffen van een mooie rit, of in mijn eentje op een industrieterrein. (In Veenendaal notabene!)
Maar goed, onzinnige discussie, want ik parkeer gewoon graag op de Bergweg. Punt. Heb hierboven al meerdere redenen aangegeven waarom en ik snap eigenlijk ook niet waarom dat zo'n probleem zou zijn. (Maar nogmaals, ik kom er nauwelijks op piekmomenten blijkbaar)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Groene Entree Prattenburg aan de Cuneraweg. Eigen watertappunt. Via de Cuneraweg in minder dan 1km op de route. Am, Rh en Kw onder handbereik
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Surivada, voor mij ook geen discussie. Ik parkeer mijn auto in Soest en fiets op mijn gemakje die kant op en weer terug. :winkie: :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

suravida schreef: do 7 november 2019, 13:54 Blijkbaar hebben wij een ander idee van dichterbij ;-) Om nog maar te zwijgen over dat ik ofwel in een prachtig bos tussen verwante zielen kan uitpuffen van een mooie rit, of in mijn eentje op een industrieterrein. (In Veenendaal notabene!)
Maar goed, onzinnige discussie, want ik parkeer gewoon graag op de Bergweg. Punt. Heb hierboven al meerdere redenen aangegeven waarom en ik snap eigenlijk ook niet waarom dat zo'n probleem zou zijn. (Maar nogmaals, ik kom er nauwelijks op piekmomenten blijkbaar)
Mee eens hoor! Zolang je niet op piekmomenten komt is er overal wel plek volgens mij. Ik parkeer trouwens meestal bij de Utrechtse baan, vlakbij Leersum. Direct aan het parkoers (het is het me er tenslotte om te doen om daar te fietsen), altijd plek (als ik kom), en vanaf mijn woonplaats de meest dichtstbijzijnde aan het drieluik L/A/HG
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 7 november 2019, 14:33
suravida schreef: do 7 november 2019, 13:54 Blijkbaar hebben wij een ander idee van dichterbij ;-) Om nog maar te zwijgen over dat ik ofwel in een prachtig bos tussen verwante zielen kan uitpuffen van een mooie rit, of in mijn eentje op een industrieterrein. (In Veenendaal notabene!)
Maar goed, onzinnige discussie, want ik parkeer gewoon graag op de Bergweg. Punt. Heb hierboven al meerdere redenen aangegeven waarom en ik snap eigenlijk ook niet waarom dat zo'n probleem zou zijn. (Maar nogmaals, ik kom er nauwelijks op piekmomenten blijkbaar)
Mee eens hoor! Zolang je niet op piekmomenten komt is er overal wel plek volgens mij. Ik parkeer trouwens meestal bij de Utrechtse baan, vlakbij Leersum. Direct aan het parkoers (het is het me er tenslotte om te doen om daar te fietsen), altijd plek (als ik kom), en vanaf mijn woonplaats de meest dichtstbijzijnde aan het drieluik L/A/HG
Mooi is dat iedereen daar in de brede berm van de provinciale weg parkeert. De berm is inmiddels omgetoverd tot parkeerplaats door de mountainbikers. Terwijl er toch echt een parkeerverbod geldt. Ben benieuwd hoe lang de provincie dit tollereert
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: do 7 november 2019, 15:03Mooi is dat iedereen daar in de brede berm van de provinciale weg parkeert. De berm is inmiddels omgetoverd tot parkeerplaats door de mountainbikers. Terwijl er toch echt een parkeerverbod geldt. Ben benieuwd hoe lang de provincie dit tollereert
Gras in de berm is daar onderhand "vakkundig" gesloopt, dus zou me niet verbazen als daar binnenkort briefjes met betaalverzoek onder de ruitenwissers liggen.
Dat alleen omdat velen liefst direct naast het parcours willen parkeren ipv klein stukje te fietsen. Mij een groot raadsel. maar zal nu vast weer een potje shit over me heen krijgen..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Huh? Ik sta daar gewoon op een parkeerplaats (er zijn er daar 2, aan beide kanten van het fietspad). Staat ook gewoon aangegeven op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/. Is altijd plek zat als ik daar kom. Ik zie het probleem niet (van parkeren op een parkeerplaats naast het parkoers). Ik maximaliseer inderdaad graag het aantal km's op de trails, zeker als ik daarvoor weinig moeite hoef te doen, namelijk parkeren op een parkeerplaats binnen 3 km na de snelweg-afslag. Heeft met een "potje shit" weinig te maken.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 7 november 2019, 15:25 Huh? Ik sta daar gewoon op een parkeerplaats (er zijn er daar 2, aan beide kanten van het fietspad). Staat ook gewoon aangegeven op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/. Is altijd plek zat als ik daar kom. Ik zie het probleem niet (van parkeren op een parkeerplaats naast het parkoers). Ik maximaliseer inderdaad graag het aantal km's op de trails, zeker als ik daarvoor weinig moeite hoef te doen, namelijk parkeren op een parkeerplaats binnen 3 km na de snelweg-afslag. Heeft met een "potje shit" weinig te maken.
:oops:

Ik dacht dat je de parkeerplaats bij de Utrechtse Baan bedoelde bij de rotonde (Maarsbergseweg ipv Scherpenzeelseweg)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bedoelen we dan die parkeerkplaats bij de Maarsbergseweg? Nooit geweten dat het geen parkeerplaats is. Parkeren overigens ook veel wandelaars. Parkeer hem daar ook vaak, hoewel ik het wel het slechtste oppstappunt ooit vindt, je moet namelijk direct een van de zwaarste klimmen op Leersum doen. Misschien moet ik aan dorpsgenoot Fred een voorbeeld nemen en ook uit Soest komen fietsen. Verschil is alleen dat ik niet zo goed als Fred ben
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bedoel ik ook. Denk ik... Deze dus. Een legitime parkeerplaats waar als ik er kom meestal enkele andere MTB'ers en verder hondenbezitters staan. Altijd plek, maar misschien kom ik net als Suravida nooit op piektijden.

EDIT: ik ben er niet helemaal zeker van of google nu het juiste punt aangeeft in maps. Ik bedoel iig de "P" in het zuid-west puntje van route Leersum
Horsthil schreef: do 7 november 2019, 15:45 Bedoelen we dan die parkeerkplaats bij de Maarsbergseweg? Nooit geweten dat het geen parkeerplaats is. Parkeren overigens ook veel wandelaars. Parkeer hem daar ook vaak, hoewel ik het wel het slechtste oppstappunt ooit vindt, je moet namelijk direct een van de zwaarste klimmen op Leersum doen. Misschien moet ik aan dorpsgenoot Fred een voorbeeld nemen en ook uit Soest komen fietsen. Verschil is alleen dat ik niet zo goed als Fred ben
Je bent wel meteen lekker warm ja! :-)

EDIT2: mogelijk dat ik de auto ook eens probeer te parkeren bij SBB/Leersumseveld (ietsje ten noorden van die andere "P"). Heeft als voordeel dat deze nog dichterbij de afslag is (ietsje minder lang in de auto) en dat je iets langer warm kan rijden over Let de Stigter pad en vlakker deel parkoers voordat je aan de bak moet. Ik vrees alleen dat deze "P" eerder drukker dan minder druk is dan die vlakbij de rotonde...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als ik Leersum meepak parkeer ik altijd bij SBB. Stuk over het Let de Stigterpad is prachtig en inderdaad fijn om warm te fietsen. Kan het inderdaad wel iets drukker zijn, maar heb ook daar nooit naar een plek moeten zoeken.
Als ze Leersum nou ook eens net zo leuk gaan maken als Amerongen....(Of Hoge Ginkel als los rondje sluiten, want daar zitten de Leersumse hoogtepunten ook in )
Verder geen shit voor Fred, maar als ik toch al 45 minuten in de auto zit rijdt ik net als 38x10 liever door naar plek waar in meteen op de routes zit. Fietspaden kan ik hier thuis ook rijden. ;-) Ik rij daarom trouwens ook altijd binnendoor/bovenlangs naar de Bergweg. Zit je vanaf de snelweg meteen al mooi in het bos, stukje voorpret zo gezegd. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 7 november 2019, 15:48 Bedoel ik ook. Denk ik... Deze dus. Een legitime parkeerplaats waar als ik er kom meestal enkele andere MTB'ers en verder hondenbezitters staan. Altijd plek, maar misschien kom ik net als Suravida nooit op piektijden.

EDIT: ik ben er niet helemaal zeker van of google nu het juiste punt aangeeft in maps. Ik bedoel iig de "P" in het zuid-west puntje van route Leersum
Je hebt daar naast de Utrechtse baan de officiële parkeerplaats. Het merendeel van de bikers parkeert de auto alleen al direct in de berm van de Maarsbergseweg. Dit lijkt inmiddels een parkeerplaats, maar is gewoon een berm waar formeel niet geparkeerd mag worden. Ik vermoed dat jij lekker op de officiële plaats staat, waar het inderdaad rustiger is omdat iedereen in de berm parkeert.
38x10 schreef: do 7 november 2019, 15:48 EDIT2: mogelijk dat ik de auto ook eens probeer te parkeren bij SBB/Leersumseveld (ietsje ten noorden van die andere "P"). Heeft als voordeel dat deze nog dichterbij de afslag is (ietsje minder lang in de auto) en dat je iets langer warm kan rijden over Let de Stigter pad en vlakker deel parkoers voordat je aan de bak moet. Ik vrees alleen dat deze "P" eerder drukker dan minder druk is dan die vlakbij de rotonde...
Deze P is inderdaad veel drukker. Hier komen ook heel veel wandelaars. Wij fietsers kunnen beter andere parkeerplaatsen pakken
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Helder! Dan sta ik gewoon netjes geparkeerd waar het mag! :P

Nooit opgevallen dat er zoveel illegaal geparkeerd werd trouwens
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie