Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben bewust kinderloos (wel een stiefzoon dus eigenlijk 2dehands en dat is wel milieubewust ;-))
Met als voornaamste reden dat ik denk dat de wereld over 50 jaar weinig leefbaar is.
In ieder geval voor het overgrote deel van de bevolking.
We moeten wel wat doen, dus ben een voorstander van de energie transitie.
Natuurlijk heeft al dat materiaal voor zo'n en windparken een impact op het milieu , maar niks doen lost het ook niet op.
Ik scheid zelf zoveel mogelijk afval, doe zuinig met energie, eet veel minder vlees, wil zelfs volledig vega proberen.
Maar vaak zakt de moed mij wel in de schoenen als je ziet wat welvaart in derdewereld landen met zich mee brengt, zoals dit;
https://youtu.be/8PavA4rUypE

Ik zie hier in een halve minuut de hoeveelheid plastic voorbij komen die ik in 5 jaar braaf aan het scheiden ben.
En dit is een klein riviertje, waarvan er honderden grotere zijn die elke dag tonnen plastic naar zee vervoeren. :-{
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Wow, das een mooie rommelrivier :o

Maar aan de andere kant, als ik zie wat voor een rommel ik allemaal in het bos of in de goot tegenkom op mijn rides/pendelverkeer. Daar word ik best kwaad van. Rommel die ik op de trails tegenkom (en wat in mijn zakken past) neem ik zoveel mogelijk mee naar de dichtsbijzijnde vuilbak. Wat ik op mijn pendelritten naast de weg/in de goot/in uitpullende vuilbakken-glasbakken... tegenkom daar is weinig aan te beginnen.

Hier in Vlaanderen zetten ze als zo'n berm opgekuist is bordjes neer om mensen om respect te vragen naar het opgekuiste werk. Spijtig genoeg is dat maar voor een korte tijd....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: vr 8 november 2019, 14:47 Ik ga t probleem nog even groter maken :D
- Als je ons (westerse) mensen gaat vergelijken met minder rijk bedeelde groepen, dan zie je dingen als afgunst, jaloezie, hebberigheid en beschikbaarheid ten grondslag liggen aan heel veel problemen, waaronder indirect ook de aanslag op het milieu.
Moet je perse die laatste iPhone hebben, moet je perse dat nieuwe carbon frame hebben wat 1,2 of 3 jaar jonger is dan je huidige bike?
Moet je perse 2-3x per jaar op wintersport / bikevakantie?
Moet je perse al die spullen om je heen hebben omdat je ze heel af en toe een keer nodig hebt?

Niet alleen proberen we elkaar af te troeven met de nieuwste spullen en snufjes, maar tegelijkertijd proberen we ook steeds meer zelfstandig te zijn en hebben we onze medemens steeds minder nodig (denken we).
Daardoor worden we:
- onvriendelijker tegen elkaar
- staan minder voor elkaar klaar
- hebben heel veel spullen die je amper gebruikt
- dwingen de industrie om steeds maar nieuwe dingen uit te brengen, terwijl de ouden nog lang niet versleten zijn. Waar blijven al die spullen?

Met voedsel is het al niet veel beter, we halen het overal vandaan, heel het jaar door, en we verspillen zoveel dat je daar de hele wereld ruim mee zou kunnen voeden.

Maar worden we er nou gelukkiger door? :bier:

En hoe proberen we het met z'n allen op te lossen? Door wetten te maken om mensen te verplichten bepaalde dingen wel of juist niet te doen.
Maar gezond boeren verstand is steeds minder nodig, waardoor we straks als het in deze trend door gaat, gewoon een groep lemmings zin die mak achter de rest aanlopen, maar totaal niet meer weten waarom.......

.......Maar wat we wel weten is dat het altijd aan een ander ligt.....

Ik herken me hier niet in (nu herken ik mijzelf ook zelden in een verkiezingsuitslag of een opinie onderzoek dus het zal vast aan mij liggen)

Wij hebben de kippen vd buren op ons erf lopen, samen met twee andere buren een kas neergezet. Lenen elkaars gereedschap en gaan vriendelijk met onze medemens om in het algemeen. Heb vrij veel gereisd over de wereld (op de fiets om bij het onderwerp te blijven :winkie: ) en eigenlijk overal zijn mensen overwegend aardig voor elkaar. Volg je het nieuws en de onderbuik gesprekken dan lijkt het heel anders. Mensen roepen van alles over bv "minder buitenlanders" maar hun eigen Marokkaanse buurman is een prima kerel ;)
Veel is gebaseerd op groepsgedrag en xenofobie maar als je mensen samenbrengt blijken de verschillen wereldwijd maar heel marginaal.

Verder ben ik inderdaad wel graag alleen en hou ik juist vanwege bovenstaande niet zo van groepjes en groepsgedrag.

Denk ook niet dat we de industrie dwingen te produceren, wél dat "de industrie" behoeftes creëert, we hebben vanalles nodig waar we vroeger ook prima zonder konden. De mens ( ik zeker ook) is gemakzuchtig van nature en de industrie speelt daar prima op in ..... 1 capsule van alu en plastic voor 1kopje koffie ... seriously?

"de Industrie"en "de Politiek" zijn ook gewoon mensen geen ongrijpbare entiteiten :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 12:59 Nou, omdat jullie zonodig die PS4, iPad en grote tv wilde hebben vlieg ik voor mijn werk de hele wereld over om bootjes te repareren.

Zolang als de meeste grondstoffen en onderdelen via deze weg aangevoerd worden zal er in de wereld weinig veranderen. Zelfs nu we een transitie gaan krijgen rijst de vraag waar zal dit geproduceerd worden. Windmolens, zonnepanelen en warmte pompen niet te duur. Mooi natuurlijk maar waar komen ze vandaan en hoe gaan we ze onderhouden? Ik zie het bij deze transitie juist gebeuren dat er nog meer onderdelen over de wereld gesleept moeten worden. Ze spreken over kansen.... Marketing kennen ze nu ook al in de politiek.

Ik ben alleen benieuwd hoe we er voorstaan als we ons realiseren dat het onze huizen gemiddeld €80000 aan investeringen vraagt om CO2 neutraal te worden. Nieuwe kansen.... Jawel lieve mensen.

Voor de rest is het wachten op de echte revolutie. Waterstof. Maar ja dat vraagt om politieke wil/ investeringen van de overheid. Nu is alles gebaseerd op investeringen uit het bedrijfsleven met de bijbehorende marketing.

https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1295405
Je hebt inderdaad een goed punt dat we ons moeten realiseren waar het vandaan komt. Zelfs bij 'Made in Europe' komt de basis (ruw materiaal: olie, metaal) meestal uit een ver buitenland. Maar dat ruwe materiaal is wel veel beter, compacter en energievriendelijker te vervoeren.

Alleen die bootjes... . Daar moet (en kan!) direct actie op genomen worden. Andere brandstof scheelt al een factor 10. En dat kan gewoon. Simpele, wereldwijde wetgeving. Bizar dat daar nog niets mee gedaan wordt. Zelfs op Europees niveau is dat gewoon binnen 3 maanden te regelen. Gewoon geen schepen meer toelaten die vervuilende olie stoken.


Laatst nog een verhaal van een Noorse die in New York woont en 1x per jaar naar Noorwegen gaat. Die weigert nu te vliegen en neemt dus de boot...

Dat is een mooi voorbeeld van een hoop onzin die nu rond gaat. Of in ieder geval niet complete verhalen. En lobby clubs die met de feiten goochelen. Dit is er nog zo een:
Jefro98 schreef: vr 8 november 2019, 13:39 Al eens naar Cowspiracy gekeken op Netflix?

Stoppen met vlees eten is zo'n beetje het beste wat je kunt doen.
Daar zit niet de milieuvereniging achter, maar de (anti-) dierenlobby. Die het milieu er bij betrekt. Dat zie je nu overigens ook in het stikstofdebat gebeuren. Dierenclubs willen niet stoppen met vee vanwege het stikstofprobleem of het milieu, maar vanwege de dieren. We moeten stikstof minderen bij de boeren zodat we meer huizen kunnen bouwen en 130 kunnen blijven rijden. Kromme redenen die met nog krommere feiten gepusht worden.

Stoppen met eten van vlees is vanuit gezondheidsstandpunt al een matig argument. Stoppen met eten van vlees is vanwege het milieustandpunt een nog veel slechter argument. Maar er wordt door in eerste instantie de dierenlobbies zo hard op gehamerd dat het nu een mantra geworden lijkt en ook de milieuorganisaties het overgenomen hebben. De feiten worden daarbij zelfs geheel omgedraaid in sommige gevallen. En in het beste geval wordt het maar half onderbouwd of met cijfers gegoocheld (percentages doen het goed, dan lijkt het probleem altijd vele malen groter: als er door ongezond eten 3 ipv 2 mensen per 100 extra dood gaan is ongezond eten 50% slechter!! (of is het nou 1%? :roll: )

Daardoor is het ook onduidelijker waar je nu eigenlijk over praat en is het nog onduidelijker hoe we het probleem op moeten lossen.


Het echte probleem wordt echter nauwelijks benoemd en al helemaal niet aangepakt: overbevolking. Zouden er 6 miljard mensen minder leven, dan kunnen we bij wijze van spreke het milieu niet eens beschadigen, dan ruimt de natuur de meeste rommel wel op.

Dus wil ik bij deze de schuld van het probleem bij de kerk(-en) leggen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 16:40
Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 12:59 Nou, omdat jullie zonodig die PS4, iPad en grote tv wilde hebben vlieg ik voor mijn werk de hele wereld over om bootjes te repareren.

Zolang als de meeste grondstoffen en onderdelen via deze weg aangevoerd worden zal er in de wereld weinig veranderen. Zelfs nu we een transitie gaan krijgen rijst de vraag waar zal dit geproduceerd worden. Windmolens, zonnepanelen en warmte pompen niet te duur. Mooi natuurlijk maar waar komen ze vandaan en hoe gaan we ze onderhouden? Ik zie het bij deze transitie juist gebeuren dat er nog meer onderdelen over de wereld gesleept moeten worden. Ze spreken over kansen.... Marketing kennen ze nu ook al in de politiek.

Ik ben alleen benieuwd hoe we er voorstaan als we ons realiseren dat het onze huizen gemiddeld €80000 aan investeringen vraagt om CO2 neutraal te worden. Nieuwe kansen.... Jawel lieve mensen.

Voor de rest is het wachten op de echte revolutie. Waterstof. Maar ja dat vraagt om politieke wil/ investeringen van de overheid. Nu is alles gebaseerd op investeringen uit het bedrijfsleven met de bijbehorende marketing.

https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1295405
Je hebt inderdaad een goed punt dat we ons moeten realiseren waar het vandaan komt. Zelfs bij 'Made in Europe' komt de basis (ruw materiaal: olie, metaal) meestal uit een ver buitenland. Maar dat ruwe materiaal is wel veel beter, compacter en energievriendelijker te vervoeren.

Alleen die bootjes... . Daar moet (en kan!) direct actie op genomen worden. Andere brandstof scheelt al een factor 10. En dat kan gewoon. Simpele, wereldwijde wetgeving. Bizar dat daar nog niets mee gedaan wordt. Zelfs op Europees niveau is dat gewoon binnen 3 maanden te regelen. Gewoon geen schepen meer toelaten die vervuilende olie stoken.


Laatst nog een verhaal van een Noorse die in New York woont en 1x per jaar naar Noorwegen gaat. Die weigert nu te vliegen en neemt dus de boot...

Dat is een mooi voorbeeld van een hoop onzin die nu rond gaat. Of in ieder geval niet complete verhalen. En lobby clubs die met de feiten goochelen. Dit is er nog zo een:
Jefro98 schreef: vr 8 november 2019, 13:39 Al eens naar Cowspiracy gekeken op Netflix?

Stoppen met vlees eten is zo'n beetje het beste wat je kunt doen.
Daar zit niet de milieuvereniging achter, maar de (anti-) dierenlobby. Die het milieu er bij betrekt. Dat zie je nu overigens ook in het stikstofdebat gebeuren. Dierenclubs willen niet stoppen met vee vanwege het stikstofprobleem of het milieu, maar vanwege de dieren. We moeten stikstof minderen bij de boeren zodat we meer huizen kunnen bouwen en 130 kunnen blijven rijden. Kromme redenen die met nog krommere feiten gepusht worden.

Stoppen met eten van vlees is vanuit gezondheidsstandpunt al een matig argument. Stoppen met eten van vlees is vanwege het milieustandpunt een nog veel slechter argument. Maar er wordt door in eerste instantie de dierenlobbies zo hard op gehamerd dat het nu een mantra geworden lijkt en ook de milieuorganisaties het overgenomen hebben. De feiten worden daarbij zelfs geheel omgedraaid in sommige gevallen. En in het beste geval wordt het maar half onderbouwd of met cijfers gegoocheld (percentages doen het goed, dan lijkt het probleem altijd vele malen groter: als er door ongezond eten 3 ipv 2 mensen per 100 extra dood gaan is ongezond eten 50% slechter!! (of is het nou 1%? :roll: )

Daardoor is het ook onduidelijker waar je nu eigenlijk over praat en is het nog onduidelijker hoe we het probleem op moeten lossen.


Het echte probleem wordt echter nauwelijks benoemd en al helemaal niet aangepakt: overbevolking. Zouden er 6 miljard mensen minder leven, dan kunnen we bij wijze van spreke het milieu niet eens beschadigen, dan ruimt de natuur de meeste rommel wel op.

Dus wil ik bij deze de schuld van het probleem bij de kerk(-en) leggen!
Ik zie toch echt een duidelijk verband tussen overbevolking, het eten van vlees en het milieu. Als we geen vlees zouden eten dan zou er heel veel meer eten zijn om iedereen te voeden. Vlees is een bijzonder inefficiënte, vervuilende en onnodige tussenstap in de voedselketen. Dat staat helemaal los van de discussie over dierenwelzijn. Daarnaast is de veeteelt verantwoordelijk voor de helft van de stikstofuitstoot in Nederland terwijl 75% van het vlees wordt geëxporteerd en het is verliesgevend. Waar is daar de logica?

Even voor alle duidelijkheid, ik ben dol op vlees en BBQ-en is een van mijn passies, maar ik ben me terdege bewust van de milieu impact en probeer ook alternatieven en soms ook gewoon even geen vlees.

Er is een bijzonder boeiende en verhelderende docu op Netflix genaamd "The Game Changers".
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 16:40
Het echte probleem wordt echter nauwelijks benoemd en al helemaal niet aangepakt: overbevolking. Zouden er 6 miljard mensen minder leven, dan kunnen we bij wijze van spreke het milieu niet eens beschadigen, dan ruimt de natuur de meeste rommel wel op.

Dus wil ik bij deze de schuld van het probleem bij de kerk(-en) leggen!
Tsja in het rijke westen zijn de gezinnen het kleinst, welvaart zorgt voor secularisatie en minder kinderen ... het Europees gemiddelde zit op 1,54 per gezin ..... die westerse kids vervuilen wel veel p/p ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

yo-eddy schreef: vr 8 november 2019, 17:00
Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 16:40
Het echte probleem wordt echter nauwelijks benoemd en al helemaal niet aangepakt: overbevolking. Zouden er 6 miljard mensen minder leven, dan kunnen we bij wijze van spreke het milieu niet eens beschadigen, dan ruimt de natuur de meeste rommel wel op.

Dus wil ik bij deze de schuld van het probleem bij de kerk(-en) leggen!
Tsja in het rijke westen zijn de gezinnen het kleinst, welvaart zorgt voor secularisatie en minder kinderen ... het Europees gemiddelde zit op 1,54 per gezin ..... die westerse kids vervuilen wel veel p/p ;)
Tja, en dat is een van de vorm van oorlogsvoering. Niet alleen de kerken zijn daar verantwoordelijk voor.

Europesche gemiddelde ligt op 1,54 en als we dit afzetten op etnische afkomst?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 16:57 Ik zie toch echt een duidelijk verband tussen overbevolking, het eten van vlees en het milieu. Als we geen vlees zouden eten dan zou er heel veel meer eten zijn om iedereen te voeden. Vlees is een bijzonder inefficiënte, vervuilende en onnodige tussenstap in de voedselketen. Dat staat helemaal los van de discussie over dierenwelzijn. Daarnaast is de veeteelt verantwoordelijk voor de helft van de stikstofuitstoot in Nederland terwijl 75% van het vlees wordt geëxporteerd en het is verliesgevend. Waar is daar de logica?
Nee, er is geen verband. Het probleem is overbevolking. Met een paar miljard mensen minder op de aarde kunnen we bbq-en tot we uit elkaar ploffen (https://www.youtube.com/watch?v=uRpt4a6H99c) maar hebben we geen (al te) negatieve impact.

De rest van je 'feiten' komt van de dierenlobby en houden geen stand.


Hooguit moeten we zo snel mogelijk stoppen met de bio-industrie. En daar ligt juist ook zeker wel een verband met het milieu.
Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 16:57 Er is een bijzonder boeiende en verhelderende docu op Netflix genaamd "The Game Changers".
Heb hem niet gezien, maar het zal een voortzetting zijn op het thema dat de veganisten promoten. Genoeg vraagtekens bij te zetten, hoewel ze in de basis er niet helemaal naast zitten. Wederom, puur vanuit gezondheidsstandpunt niet helemaal correct, vanuit milieustandpunt behoorlijk fout.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 17:22
yo-eddy schreef: vr 8 november 2019, 17:00

Tsja in het rijke westen zijn de gezinnen het kleinst, welvaart zorgt voor secularisatie en minder kinderen ... het Europees gemiddelde zit op 1,54 per gezin ..... die westerse kids vervuilen wel veel p/p ;)
Tja, en dat is een van de vorm van oorlogsvoering. Niet alleen de kerken zijn daar verantwoordelijk voor.

Europesche gemiddelde ligt op 1,54 en als we dit afzetten op etnische afkomst?
Wil je dat percentueel om op Wilders/Baudet niveau te kunnen gebruiken of absoluut zodat het linkse propaganda is?

(Wat heeft dat trouwens met het milieu te maken?)
Laatst gewijzigd door Lars TB op vr 8 november 2019, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 14:44Uiteindelijk komt de stikstof Natura2000/ regelgeving ook uit Brussel.
Altijd handig om er ook even bij stil te staan wie het naar “Brussel” gebracht heeft.
Vorsprung durch Pedantik.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 17:24
Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 17:22

Tja, en dat is een van de vorm van oorlogsvoering. Niet alleen de kerken zijn daar verantwoordelijk voor.

Europesche gemiddelde ligt op 1,54 en als we dit afzetten op etnische afkomst?
Wil je dat percentueel om op Wilders/Baudet niveau te kunnen gebruiken of absoluut zodat het linkse propaganda is?
Nee, gewoon alleen de cijfers. :wink:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Alien schreef: vr 8 november 2019, 17:34
Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 14:44Uiteindelijk komt de stikstof Natura2000/ regelgeving ook uit Brussel.
Altijd handig om er ook even bij stil te staan wie het naar “Brussel” gebracht heeft.
Tja we zijn een meester in subsidies opstrijken..
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vlees eten hoeft qua gezondheid helemaal niet. Kijk die docu die aangehaald wordt maar eens.
Worden een aantal topsporters belicht die vegan zijn gaan eten en daardoor beter zijn geworden.
Zelfs de sterkste man ter wereld eet alleen maar plantaardig. :-q
Maar dat onderwerp heeft net als het klimaat zoveel voor en tegenstanders, daar kom je toch niet uit.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Blijft een lastig verhaal.
Hier een vader van 1 kind. Heb altijd gezegd geen kinderen op deze wereld neer te willen zetten en toch was ons kind een bewuste keuze.
Wel heb ik er inmiddels spijt van maar dat heeft niets met haar te maken maar wel met het feit dat ik haar in een kloten wereld moet laten opgroeien.

Ik probeer echt wel wat te doen en zo mijn steentje bij te dragen. Toch zal er altijd meer belasting zijn dan goed voor deze aardkloot is alleen al vanwege het feit dat ik in Europa leef.
Wij hebben zonnepanelen, koop zelf geen vlees meer. Weiger met vliegtuig te gaan. Koop zo min mogelijk nieuwe spullen. Probeer zo min mogelijk energie te gebruiken (thermostaat 18 graden, koud douchen). Privé zo veel mogelijk op de fiets. Probeer spullen te kopen die uit de omgeving komen. Bij het kopen van spullen goed letten op de materialen en wat daarvan de impact is.

Maar ja, dan de andere kant. Ik rijd voor mijn werk 30.000 km per jaar. Heb een campertje uit 1982. Nog twee mini's (waarvan er 1 elektrisch gaat worden) Ook nog een Outback met een 3.0R blok. Een ieder heeft zijn zwakke plek.

Dus hier ook een duidelijk spagaat
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 12:59 Nou, omdat jullie zonodig die PS4, iPad en grote tv wilde hebben vlieg ik voor mijn werk de hele wereld over om bootjes te repareren.

Zolang als de meeste grondstoffen en onderdelen via deze weg aangevoerd worden zal er in de wereld weinig veranderen. Zelfs nu we een transitie gaan krijgen rijst de vraag waar zal dit geproduceerd worden. Windmolens, zonnepanelen en warmte pompen niet te duur. Mooi natuurlijk maar waar komen ze vandaan en hoe gaan we ze onderhouden? Ik zie het bij deze transitie juist gebeuren dat er nog meer onderdelen over de wereld gesleept moeten worden. Ze spreken over kansen.... Marketing kennen ze nu ook al in de politiek.

Ik ben alleen benieuwd hoe we er voorstaan als we ons realiseren dat het onze huizen gemiddeld €80000 aan investeringen vraagt om CO2 neutraal te worden. Nieuwe kansen.... Jawel lieve mensen.

Voor de rest is het wachten op de echte revolutie. Waterstof. Maar ja dat vraagt om politieke wil/ investeringen van de overheid. Nu is alles gebaseerd op investeringen uit het bedrijfsleven met de bijbehorende marketing.

https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1295405

Nu het enige wat ik kan doen is bv een tweedehands 26" titanium bike kopen voor de kleine man en niet bij elke poep en een scheet het nieuwste van het nieuwste kopen omdat de mode dit voorschrijft.
Ik zit ook in die business en idd, tegenstrijdigheden zat. De burger in NL moet met alle geweld van het gas af, terwijl de maritieme sector massaal overschakelt op LNG (gas). Milieuzones in steden als R`dam maar wel een cruiseterminal midden in de stad (en dan zwijgen we nog maar over grote containerschepen, HFO, etc). Van de week kwam de MSC Grandiosa voorbij, je wil niet weten wat er de lucht ingaat toen er een hoofdmotor werd gestart.

Daarop voortbordurend pakken we even de kalender erbij: https://cruisekalender.eu/Rotterdam/
Even heel rap geteld, onder voorbehoud van missers, tel ik zo even 138 cruiseschepen die allemaal daar zonder walstroom (electriciteit van de wal/land, zie artikel van de Grandiosa) hun eigen generatoren (en ook dat zijn verbrandingsmotoren) moeten laten draaien.

Begrijp me niet verkeerd, het is goed en hoog tijd dat we met z`n allen bewust worden en ons (kleine) steentje bijdragen maar de grootste winst is nog steeds bij de industrie te behalen als het om absolute cijfers gaat. En idd, hoofdoorzaken zijn overbevolking en teveel keuzes.
Laatst gewijzigd door TenZNL op vr 8 november 2019, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten