Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Toch een soort van tweekinds politiek invoeren dan maar. Dus geen raar beleid waardoor mensen allerlei abortus en adoptie stunts gaan uithalen. Maar op een manier waarop mensen worden aangemoedigd om niet vanaf hun eerste vruchtbare jaar exponentieel te gaan vermenigvuldigen.

Als ik in de vreemde situatie terecht kom waarin mensen vragen hoeveel kinderen ik wil, dan zeg ik altijd, max 2. Als ik dan uitleg dat ik daarmee de wereld ga redden wordt ik altijd vreemd aangekeken en niemand wil het eigenlijk horen. Dat is toch nog een flink taboe heb ik het idee.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Flow&Co schreef: vr 8 november 2019, 18:04 Als ik in de vreemde situatie terecht kom waarin mensen vragen hoeveel kinderen ik wil, dan zeg ik altijd, max 2. Als ik dan uitleg dat ik daarmee de wereld ga redden wordt ik altijd vreemd aangekeken en niemand wil het eigenlijk horen. Dat is toch nog een flink taboe heb ik het idee.
Ik zeg altijd dat ik van oefenen houdt en nog steeds niet uitgeleerd ben :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 17:34
Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 17:24

Wil je dat percentueel om op Wilders/Baudet niveau te kunnen gebruiken of absoluut zodat het linkse propaganda is?
Nee, gewoon alleen de cijfers. :wink:
Het gaat toch alleen om grote aantallen: 1,54 per gezin. Dat is alles door elkaar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 17:24
Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 17:22

Tja, en dat is een van de vorm van oorlogsvoering. Niet alleen de kerken zijn daar verantwoordelijk voor.

Europesche gemiddelde ligt op 1,54 en als we dit afzetten op etnische afkomst?
Wil je dat percentueel om op Wilders/Baudet niveau te kunnen gebruiken of absoluut zodat het linkse propaganda is?

(Wat heeft dat trouwens met het milieu te maken?)
Het ging over bevolkingsgroei en de problemen die daaruit voort komen. Ik ben niet begonnen over bepaalde politieke stromingen of kerken. Maar over wat er in de wereld momenteel gebeurt met als voorbeeld die 1,54. Er zijn heel andere dingen die spelen waar we geen invloed op kunnen uitoefenen. Dit heeft zeker met het milieu en onze toekomst te maken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Real Epic '89 schreef: vr 8 november 2019, 18:26
Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 17:24

Wil je dat percentueel om op Wilders/Baudet niveau te kunnen gebruiken of absoluut zodat het linkse propaganda is?

(Wat heeft dat trouwens met het milieu te maken?)
Het ging over bevolkingsgroei en de problemen die daaruit voort komen. Ik ben niet begonnen over bepaalde politieke stromingen of kerken. Maar over wat er in de wereld momenteel gebeurt met als voorbeeld die 1,54. Er zijn heel andere dingen die spelen waar we geen invloed op kunnen uitoefenen. Dit heeft zeker met het milieu en onze toekomst te maken.
In Europa doen we het wat dat betreft dus goed. En of een enkele moslim of katholieke extremist dan wat door fokt wordt meer dan gebalanceerd door degenen die bewust minderen. Te snelle bevolkingsdaling is om meerdere redenen niet wenselijk. Maar de politiek zet nog steeds in op bevolkingsgroei vanwege vooral economische redenen. Dat kun je inderdaad de VVD verwijten, maar wij hebben die partij gekozen.

Wereldwijd groeit de bevolking echter extreem in sommige gebieden. Niet geheel toevallig zijn veel van die gebieden sterk onder invloed van religies. En daar is het inderdaad een taboe om over inkrimping te praten (hoewel in de meeste boekies toch wel staat dat ze verantwoordelijk met de aarde om moeten gaan... :roll: ). En toch zal dat moeten. Maar ook niet alle gebieden waar de bevolking exponentieel groeit zijn aan te wijzen als extreem religieus, dus er zijn voldoende andere oorzaken. Oorzaken waar makkelijker en sneller iets aan te doen is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: vr 8 november 2019, 17:47 Vlees eten hoeft qua gezondheid helemaal niet. Kijk die docu die aangehaald wordt maar eens.
Worden een aantal topsporters belicht die vegan zijn gaan eten en daardoor beter zijn geworden.
Zelfs de sterkste man ter wereld eet alleen maar plantaardig. :-q
Maar dat onderwerp heeft net als het klimaat zoveel voor en tegenstanders, daar kom je toch niet uit.
Dat je zonder vlees kunt is wat anders. Hoewel je dus wel wat kunstgrepen uit moet voeren.

Je kunt ook heel gemakkelijk een documentaire maken over veganisten die totaal ongezond zijn, dus zo een filmpje zegt niet alles. Veel mensen gaan per definitie gezonder eten als ze bewuster - vegetarisch, veganistisch - gaan eten. Maar dan is het weg laten van vlees niet de oorzaak dat ze gezonder bezig zijn!

Maar als we met 7 miljard mensen veganist worden, dan hebben we een probleem... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 18:45
Jamis Diablo schreef: vr 8 november 2019, 17:47 Vlees eten hoeft qua gezondheid helemaal niet. Kijk die docu die aangehaald wordt maar eens.
Worden een aantal topsporters belicht die vegan zijn gaan eten en daardoor beter zijn geworden.
Zelfs de sterkste man ter wereld eet alleen maar plantaardig. :-q
Maar dat onderwerp heeft net als het klimaat zoveel voor en tegenstanders, daar kom je toch niet uit.
Dat je zonder vlees kunt is wat anders. Hoewel je dus wel wat kunstgrepen uit moet voeren.

Je kunt ook heel gemakkelijk een documentaire maken over veganisten die totaal ongezond zijn, dus zo een filmpje zegt niet alles. Veel mensen gaan per definitie gezonder eten als ze bewuster - vegetarisch, veganistisch - gaan eten. Maar dan is het weg laten van vlees niet de oorzaak dat ze gezonder bezig zijn!

Maar als we met 7 miljard mensen veganist worden, dan hebben we een probleem... .
Welk probleem dan?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 18:55 Welk probleem dan?
Een milieuprobleem!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 19:20
Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 18:55 Welk probleem dan?
Een milieuprobleem!
Leg eens uit want ik begrijp het niet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 18:45
Dat je zonder vlees kunt is wat anders. Hoewel je dus wel wat kunstgrepen uit moet voeren.
Je kunt ook heel gemakkelijk een documentaire maken over veganisten die totaal ongezond zijn, dus zo een filmpje zegt niet alles. Veel mensen gaan per definitie gezonder eten als ze bewuster - vegetarisch, veganistisch - gaan eten. Maar dan is het weg laten van vlees niet de oorzaak dat ze gezonder bezig zijn!

Maar als we met 7 miljard mensen veganist worden, dan hebben we een probleem... .
Ik denk dat ik de oplossing heb!
We hebben teveel mensen en gemiddeld toch wel een behoefte aan vlees. Met een iets ander perspectief en wat kleine morele aanpassingen kunnen we (van) groot/scoonmoeders sudderlappen maken. :bier:

De mijne stel ik bij deze ter beschikking, wordt wel een beetje zuurvlees :winkie: :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 19:32
Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 19:20

Een milieuprobleem!
Leg eens uit want ik begrijp het niet.
Wat moeten we gaan eten als we stoppen met het eten van vlees?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 8 november 2019, 10:01 Simpele vraag aan de vaders en moeders hier op het forum.

Ik ga er van uit dat je als ouder het allerbeste wil voor je kinderen en wellicht kleinkinderen.

Hoe gaat het dan vervolgens in z'n werk als je elk jaar toch die vliegticket boekt voor je pleziertjes?
Toch die auto elk weekend pakt om weer ergens anders in Nederland te kunnen mountainbiken?

Natuurlijk zijn de berekeningen over de langdurige invloed van ons manier van leven nog onzeker en onduidelijk maar ik zou denken:

Voor het geval dat er wel “iets” van waar zou zijn dan ga ik me er wel heel bewust voor inzetten om mijn offspring er binnen mijn mogelijkheden zo min mogelijk mee te belasten.

Ik heb geen kinderen dus ik kan hier geen antwoord op geven maar de nieuwsgierigheid is wel groot wat een hedendaagse ouder zegt tegen zijn kinderen/kleinkinderen over 40 jaar als ze vragen :

Maar pa/opa waarom heb je bijna niks gedaan toen je wist dat je manier van leven zo'n grote invloed zou hebben op mijn toekomst?

Is je antwoord dan als echte Nederlander “ja vliegen was zo goedkoop het voelde als een straf om geen ticket te boeken” sorry. :lol:

En ik snap dat er nu mensen denken, weer dat gezeur over het milieu nu weten we het wel. Dan heb ik wel gelijk het antwoord op mijn vraag.

Maargoed, erg benieuwd naar jullie verhaal.
Gewoon geen kinderen, das pas goed voor het milieu.
Je kinderen (en kleinkinderen en achterkleinkinderen) vormen een veel grotere belasting voor het milieu dan jouw vliegreisjes enz.
Dus ipv vliegschaamte moeten we het over kinderschaamte hebben.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 20:10
Mad Wally schreef: vr 8 november 2019, 19:32

Leg eens uit want ik begrijp het niet.
Wat moeten we gaan eten als we stoppen met het eten van vlees?
Er is veel en veel meer voer nodig om een kilo vlees te fokken dan dat je nodig hebt aan vervanging.
15kg voer is nodig voor 1kg vlees.
Dus daar ontstaat echt geen milieu ramp hoor.
Een heel groot deel van de natuur wordt verkracht voor het houden en kunnen voeren van het vee.
Als we geen vlees eten houden we héél veel natuur over.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurf schreef: vr 8 november 2019, 19:48 Ik denk dat ik de oplossing heb!
We hebben teveel mensen en gemiddeld toch wel een behoefte aan vlees. Met een iets ander perspectief en wat kleine morele aanpassingen kunnen we (van) groot/scoonmoeders sudderlappen maken. :bier:

De mijne stel ik bij deze ter beschikking, wordt wel een beetje zuurvlees :winkie: :winkie:
Wel eerst ff een paar flessen port of sherry er doorheen laten lopen, dan smaakt het beter :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 8 november 2019, 20:38
Lars TB schreef: vr 8 november 2019, 20:10

Wat moeten we gaan eten als we stoppen met het eten van vlees?
Er is veel en veel meer voer nodig om een kilo vlees te fokken dan dat je nodig hebt aan vervanging.
15kg voer is nodig voor 1kg vlees.
Dus daar ontstaat echt geen milieu ramp hoor.
Een heel groot deel van de natuur wordt verkracht voor het houden en kunnen voeren van het vee.
Als we geen vlees eten houden we héél veel natuur over.
En daar heb je denk ik het grootste probleem te pakken qua eten. Wij zijn ook gewoon dieren in de voedselketen, net als alle andere dieren op aarde.
Die eten wat er beschikbaar is en maken sowieso niet meer stuk (doden) dan strikt noodzakelijk om te overleven (enkele uitzonderingen nagelaten).
Als wij specifiek gaan fokken om te kunnen eten, is het sowieso al niet goed. Daarnaast gebruiken we allerlei gifstoffen om ons voedsel "vers" te houden.
En tel daar bovenop dat we allerlei chemische goedjes aan ons eten toevoegen om het lekkerder en langer houdbaar te maken, dan is daar de echte boosdoener.

Veganisten leven over het algemeen gezonder omdat ze minder gifstoffen en processed food binnen krijgen.
Maar als jij gewoon uit de natuur leeft, met wat de natuur beschikbaar heeft, dan is er niets ongezonds aan... En blijft er te weinig eten over, dan lost dat ook gelijk het probleem op wat Lars aan kaart ;)
Gesloten