Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 8 november 2019, 00:23 reden ze met of zonder kenteken?

Kenteken noteren en politie bellen is geoorloofd.
De kentekenplaat vouwen ze vaak dubbel, of gaat "in de binnenzak".
Kenteken noteren is tijdens een mtb tochtje ook een lastig ding.
Maar misschien draait de Gopro mee.

Maar ik bedenk nu dat dit ook een aspect is van een "meer technische route".
De mx'ers vinden die TTF's ook leuk.
En 1 bezoekje van een groep mx'ers, daar kan geen trail respect tegen op...

Oom agent heeft helaas nogal moeite met de handhaving.
Het gebeurt meestal in het weekend, als oom agent ook weekend heeft.
Verder is het bos niet de natuurlijke habitat van oom agent.
En dan kan er natuurlijk nog de beslissing genomen zijn dat de terrein eigenaar verantwoordelijk is (Geldrop-Mierlo NB).
Daar krijgt de eigenaar vh perceel te horen dat de politie niet handhaaft op particulier terrein, als hij melding maakt van illegale cross op zijn grond.
De eigenaar krijgt vervolgens wel een berisping vd gemeente dat hij illegale cross heeft toegestaan op zijn grond.
Hij is nalatig/schuldig omdat er geen hek om het bos staat...
Zo krom kan het recht zijn.

Nederland is te klein voor mx "in het wild", Zoals het op een aantal plaatsen ook te klein is voor mtb buiten de route.

(Blij dat er hier(E) nog wel ruimte is voor MTB, MX enz, op dezelfde trails, die vanwege de ondergrond ook een stuk minder kwetsbaar zijn)
Trail maintenance bestaat hier enkel uit het snoeien van struiken. Hard droog hout met gemene stekels. Het is ook altijd wat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zag zo gauw geen kentekens. Dacht er nog over om foto te maken. Maar ja staat ook zo overduidelijk als ik dat doe. En wie weet hoe ze dan reageren :~

Verder kon ik dat ritje al 2x de politie bellen ivm gedumpte auto op de route (midden in het bos) en een paar vaten/cans met ‘drugs’ afval die langs de route stonden :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ga er nu geen lang verhaal van maken, maar snap de mx-ers wel.

Als je niks meer mag, maakt het weinig uit wat je doet.
Ze moeten voor zoveel overlast zorgen dat ze weer vaste banen krijgen. (Hoewel dat crossen is, en geen offroad/enduro)
Nl is er zeker niet te klein voor, wel te stug.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

tiewrap schreef: za 9 november 2019, 01:14 Ik ga er nu geen lang verhaal van maken, maar snap de mx-ers wel.

Als je niks meer mag, maakt het weinig uit wat je doet.
Ze moeten voor zoveel overlast zorgen dat ze weer vaste banen krijgen. (Hoewel dat crossen is, en geen offroad/enduro)
Nl is er zeker niet te klein voor, wel te stug.
Als ik in het oosten van het land zou wonen (als je daar nog vrij enduro mag rijden) had ik ook zeker een MX gekocht, geweldig leuk spul.
Hier mag je het alleen op crossbanen doen die allemaal verdwijnen :-?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Hier in Gelderland zijn toch best wat crosbanen. In een straal van 20km waar ik woon heeft Nunspeet, Ermelo en Heerde een baan. Lelystad heeft er ook 1 maar dat is Flevoland. Arnhem heeft dacht ik ook een baan. Gelderland heeft dat blijkbaar toch iets beter op orde wat niet wil zeggen dat hier geen wildrijders zijn. Echt grote overlast zou ik het niet willen noemen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Arnhem heeft een baan gedeeld met Harskamp, Motorsportpark Midden-Gelderland.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

tiewrap schreef: za 9 november 2019, 01:14 Ik ga er nu geen lang verhaal van maken, maar snap de mx-ers wel.

Als je niks meer mag, maakt het weinig uit wat je doet.
Ze moeten voor zoveel overlast zorgen dat ze weer vaste banen krijgen. (Hoewel dat crossen is, en geen offroad/enduro)
Nl is er zeker niet te klein voor, wel te stug.
Dat is niet hoe het werkt. Mountainbikers gaan ook in gesprek met overheid en landeigenaren om met elkaar dingen mogelijk te maken. Wildcrossers zijn lui en asociaal want ze raggen gewoon andermans werk kapot. Zonder er verder bij na te denken. Logisch dat niemand ze wil. Laat ze een voorbeeld nemen aan hoe MTB-routes worden opgezet en onderhouden. En ga elektrisch rijden, dat scheelt al de helft in goodwill.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

.... en in stikstof :winkie: . Ook een dingetje tegenwoordig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Was gisteren in de buurt van Netersel, dus met een grieperig hoofd er 2 rondjes uitgeperst. En ik moet bekennen dat dit toch best een technisch rondje is, zeker voor mijn beperkte skills en met de wat nattige ondergrond. Filmpje doet het lijken alsof het een soort Rhenen is, maar dat doet het geen recht. Omhoog zitten er echt serieus steile stukken in (Steiler maar korter dan Kwint) en omlaag veel akward bochten over wortels en stenen, en ook vrij steil. ik was stiekem blij met mijn dropper en Magic Mary. :o
En over boswielrenners gesproken: Reden wat locals rond in teamoutfit die echt serieus hard overal overheen gingen, waarvan 1 zelfs nog met V-brakes....
Mocht je in de buurt zijn, zeker even proberen, maar om er speciaal naartoe te rijden is het echt veel te kort.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: ma 30 december 2019, 12:11 Was gisteren in de buurt van Netersel, dus met een grieperig hoofd er 2 rondjes uitgeperst. En ik moet bekennen dat dit toch best een technisch rondje is, zeker voor mijn beperkte skills en met de wat nattige ondergrond. Filmpje doet het lijken alsof het een soort Rhenen is, maar dat doet het geen recht. Omhoog zitten er echt serieus steile stukken in (Steiler maar korter dan Kwint) en omlaag veel akward bochten over wortels en stenen, en ook vrij steil. ik was stiekem blij met mijn dropper en Magic Mary. :o
En over boswielrenners gesproken: Reden wat locals rond in teamoutfit die echt serieus hard overal overheen gingen, waarvan 1 zelfs nog met V-brakes....
Mocht je in de buurt zijn, zeker even proberen, maar om er speciaal naartoe te rijden is het echt veel te kort.
Welk filmpje?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

yo-eddy schreef: ma 30 december 2019, 18:40
suravida schreef: ma 30 december 2019, 12:11 Was gisteren in de buurt van Netersel, dus met een grieperig hoofd er 2 rondjes uitgeperst. En ik moet bekennen dat dit toch best een technisch rondje is, zeker voor mijn beperkte skills en met de wat nattige ondergrond. Filmpje doet het lijken alsof het een soort Rhenen is, maar dat doet het geen recht. Omhoog zitten er echt serieus steile stukken in (Steiler maar korter dan Kwint) en omlaag veel akward bochten over wortels en stenen, en ook vrij steil. ik was stiekem blij met mijn dropper en Magic Mary. :o
En over boswielrenners gesproken: Reden wat locals rond in teamoutfit die echt serieus hard overal overheen gingen, waarvan 1 zelfs nog met V-brakes....
Mocht je in de buurt zijn, zeker even proberen, maar om er speciaal naartoe te rijden is het echt veel te kort.
Welk filmpje?
Denk dat ie deze bedoeld:
https://www.mtbroutes.nl/noord-brabant/netersel
Ride a bike!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik zou ook B'hoek en Dorst zeggen. B'hoek voor het klim en daal technische deel en Dorst voor het bochten technische deel. Mits je goed gas geeft.
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Netersel kan er ook wel bij denk als ik dat zo bekijk op het filmpje.. :-D
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Waar heb je al gereden ;)
Om een echt oordeel te geven moet je alle routes gereden hebben...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 januari 2020, 01:20 Waar heb je al gereden ;)
Om een echt oordeel te geven moet je alle routes gereden hebben...
Ik schop de boel weer ff on topic en jij begint over dat je alle routes gereden moet hebben? Dat zullen er niet veel zijn die dat kunnen zeggen. Mezelf kennende is mijn waardering op de neterset route vrij goed ingeschat van andere reviews en eigen inzicht. Maar sta er voor open om de meest technische routes van nl allemaal te rijden. Is er al een top lijstje?
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie