NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Beetje op het randje van OT, maar het bekende fietspad tussen Soest en LV/HV is en vooral blijft gesloten.

Check https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/198531 ... -open.html
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Zeer jammer, maar op den duur komt er een alternatief, hoewel je daarmee nog niet snel bij de Lage Vuursche bent.
Heel veel last hebben wij als mtbers er niet van, maar ik gebruikte dat pad 's winters toch best vaak, want het pad achter het paleis is nu echt ruk. Een en al blubber en op de aangreden sporen lopen alleen maar wandelaars
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Morgen wil ik hier weer eens gaan rijden. Maar zondag ochtend enzo dus superdruk bij de kuil. Is het beter bij het theehuis/klimbos qua parkeren?
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ja, veel meer plek. Achter het theehuis is nog een parkeerplek, waar ook bij drukte vrijwel nooit iemand staat.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Tnx ga ik daar heen.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

HV lag er vanmiddag goed bij :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat je tegen de richting in rijdt met 3 andere kan gebeuren...mwah.
Dat je vervolgens denk zo eigenwijs te kunnen zijn dat je gewoon tegen de richting in kan blijven rijden. Het wordt echt wel een punt van hardleers.
Dat je dan ook nog de discussie aan wilt gaan...Het is dat ik de verantwoordelijkheid had over 10 lesdeelnemers want ik stond op het punt om 112 te bellen. Ik bleef beleefd in tegenstelling tot de bedweter en verlegde snel mijn aandacht terug naar de lesdeelnemers.

Vervolgens op het zelfde punt een groepje van 3 boswielrenners met een rood aangelopen hoofd die de ruimte op eisten. Les en een drukke zondagochtend, wij waren het ons ter degen bewust. Maar als je dan gaat schelden omdat je maatje voor je een halve sesconde (tja Strava) vertraging oplopen, dan roep je bij mij de vraag op ‘vind jij het leuk om te fietsen?’ :winkie:

#winterziekte

O enne het was prachtig weer, LV ligt er :-q bij en de deelnemers voelde zich weer kind. Daar doen we het voor 8)
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ook net terug geen hinder ondervonden. Veel kids op de route dat zal de strassholes wel behoorlijk dwars hebben gezeten vandaag.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Hier ook net terug, genoten vandaag! Redelijk druk, veel kids 👍 altijd goed! Kwam nog langs een valpartij op HV, stond een aardige groep bij. Hoop dat de schade meevalt, sterkte voor de pechvogel! 👊🏽
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor mij dé reden om in de winter wat minder (in de bossen) te fietsen, en meer te gaan hardlopen. Ik erger me kapot aan die asociale TC-rijders die hun km/h mentaliteit meenemen de bossen in.
Is het al april? :evil:
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Ja, snap ik. Ik erger me niet zo snel gelukkig. Het was trouwens veeeeeel drukker met wandelaars (en hun auto's) in de omgeving dan mtb-ers gelukkig. Ben druk bezig met klussen aan mijn 'nieuwe' bike, dus dan wil ik ook ff testen. Ik weet dat het druk is op zondag, dus houd ik daar rekening mee. Ben toch niet zń vroege vogel, dus uurtje of 1 gestart. Kwam trouwens naast een hoop kids op de tracks ook nog een mtb-er met zijn hond tegen, papa en zoon in jeans én een dame op leeftijd op een stadsfiets :D . Was tevreden met mijn setup (eindelijk uitgeklust), was erg fraai weer met winterzonnetje... en ik heb gelachen om al die aparte snuiters. Enige minpuntje was die pechvogel.
Same shit, different day :winkie:
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Giant-E schreef: zo 10 november 2019, 17:15 Voor mij dé reden om in de winter wat minder (in de bossen) te fietsen, en meer te gaan hardlopen. Ik erger me kapot aan die asociale TC-rijders die hun km/h mentaliteit meenemen de bossen in.
Is het al april? :evil:
T zijn allemaal net mensen. Iedereen kan mtben denk dat dezelfde gasten mijn “verbazing” wel eens wekken in het verkeer. Wegblijven lijkt me geen oplossing.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Toen wij langs kwamen stond er een ambulance bij, dus het was wel serieus.


Verder 2 vaders zonder helm. Slordig. Ook dan kun je lullig vallen. Kids hadden wel netjes een helm.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: zo 10 november 2019, 15:25 Dat je tegen de richting in rijdt met 3 andere kan gebeuren...mwah.
Dat je vervolgens denk zo eigenwijs te kunnen zijn dat je gewoon tegen de richting in kan blijven rijden. Het wordt echt wel een punt van hardleers.
Dat je dan ook nog de discussie aan wilt gaan...Het is dat ik de verantwoordelijkheid had over 10 lesdeelnemers want ik stond op het punt om 112 te bellen. Ik bleef beleefd in tegenstelling tot de bedweter en verlegde snel mijn aandacht terug naar de lesdeelnemers.
Ik ben op het punt aangekomen dat ik ze gewoon de bosjes in ram. Ben nu meermaals rijders tegen de richting in tegen gekomen, stop en leg ze uit dat ze de verkeerde kant op rijden, dat het gevaarlijk kan zijn. En dan stappen ze rustig op en fietsen tegen de richting in weer verder... .

Volgens mij kun je niet onbewust de verkeerde kant op rijden. Als je nieuw bent zie je geen bordjes en als je er vaker komt weet je het al... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

liquid schreef: zo 10 november 2019, 17:33
Giant-E schreef: zo 10 november 2019, 17:15 Voor mij dé reden om in de winter wat minder (in de bossen) te fietsen, en meer te gaan hardlopen. Ik erger me kapot aan die asociale TC-rijders die hun km/h mentaliteit meenemen de bossen in.
Is het al april? :evil:
T zijn allemaal net mensen. Iedereen kan mtben denk dat dezelfde gasten mijn “verbazing” wel eens wekken in het verkeer. Wegblijven lijkt me geen oplossing.
Zelfbescherming. Als ze mij de berm in drukken wordt ‘t geheid matten, en ik fiets toch écht oa voor de ontspanning.
Ik heb gewoon geen zin in ergernis onderweg. Daarnaast is hardlopen met koud weer heerlijk, en bij regen fiets ik op zolder.
Plaats reactie