Voorstellen uit Zuid Limburg

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Na een paar posts gedaan te hebben, is het wellicht ook wel zo netjes als ik me even voorstel?

Woonachtig in Zuid Limburg. In de metropool en wereldstad Wijnandsrade (dat is sarcastisch bedoeld, want het is een dorp van niks) bij Nuth.
52 jaar en sinds een paar maandjes op de MTB. Of E-mtb eigenlijk....
Waarom dat zo?
Ik behoor bij die lieden die van de huisarts een schop onder de kl... gehad hebben. Net een paar maanden gestopt met roken en een bloeddruk van jewelste. Laat ik er maar niet omheen draaien.....
Op doktersadvies moest ik meer bewegen en dat terwijl ik voor mijn werk (medewerker technische dienst voor 5 hotels) al zo'n 7km per dag loop.
Wandelen vind ik dus niet leuk. Laat dat duidelijk zijn. als ik wandelen leuk vind, was ik wel boswachter of postbode geworden. Vroeger jogde ik graag, maar liefst offroad, door het bos dus. Maar dat trokken mijn enkels niet. Oude blessure uit mijn jeugd. Rennen over de straat vind ik het saaiste dat er is, dus dat werd een no-go.

Zo dacht ik aan mountainbiken. Voor een andere hobby zit ik al veel in de modder en op onherbergzame terreinen. Dus dat linkje is er wel. Maar met 0 conditie is een beetje hulp en kunstmatige hulp wel fijn, dus zo kwam ik bij de E-mtb's uit. Bij Salden tweewielers in Limbricht stond een nieuwe Haibike allmtn5.0 uit een serie van 2018. Nou ben ik nooit modern of trendvolger geweest, dus dat overjarige zegt me niks.

Ik vind het heerlijk! Je bent toch echt wel moe na een goede rit door de zuid Limburgse bossen en bij thuiskomst een hoogteverschil van ± 180 meter afgelegd. Een E-mtb is geen valsspelen, je zoekt gewoon andere uitdagingen en bent net zo moe aan het eind van de rit.

Het is een heftige ervaring tot dusverre. Alles is nieuw voor me. Ik wist geeneens dat MTB's op tubeless konden rijden en ik heb veel moeten bijleren (ook op de harde manier) binnen korte tijd en heb nog veel te leren!
Ik sta altijd open voor kennisbronnen en hulp :-D .

Afbeelding
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Welkom hier!

Goed dat je begonnen bent met fietsen. Dat het een electrische bike is, ach dat is je maar vergeven. Belangrijkste is dat je bezig gaat en plezier hebt van het fietsen. Goede adviezen zijn hier volop te krijgen.

Overigens is je foto bij mij één zwart blok...
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het lijkt er nu op dat je in een zwart gat terecht bent gekomen sinds de start van je hobby, terwijl je toch best enthousiast klinkt :winkie: .
Goeie motivatie en welkom, ben erg benieuwd naar dat plaatje!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zwarte MTB tegen een zwarte achtergrond? Maareh, welkom bij de sport. Een eMTB is ook aanpoten.

Is het deze?:
Afbeelding
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Verdikke. Mijn fiets is idd wel erg zwart :~
Vermoedelijk dan toch de foto verkeerd gelinkt. Zal thuis even kijken hoe ik de foto moet invoegen.

Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook wel erg lekkah om door de modder te baggeren. Met zo'n E-mtb pak je volledig andere uitdagingen en aan het eind van de rit ben je toch flink afgepeigerd.
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Afbeelding

Even kijken of het zo werkt met de foto. Is me anders even een raadsel hoe dat te uploaden.

*Edit, werkt niet*

Even wat anders laten invallen. Vroeger gebruikte ik imageshack of tinypic, maar die bestaan allemaal niet meer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hai, ik zie een hoop Limburgse klei, maar geen bike :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Damn Cheeta, hoe heb je dat nou gedaan?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MaFoDes schreef: wo 13 november 2019, 19:15 Damn Cheeta, hoe heb je dat nou gedaan?
Pure Magic ;)

Een Klaibike :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie