Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Bokmaaa schreef: di 12 november 2019, 15:20
MeneerPeer schreef: di 12 november 2019, 13:40
Ter Apel,

Maar ik ga samen met mijn kameraad ook verder kijken hoor. Eerst maar eens trainen en conditie opbouwen en het allerbelangrijkste van elke sport/vak, ervaring opdoen.
Ah joh, dat is geen Noord :wink: Maar leuk, veel plezier! Mocht je eens wat meer tijd hebben, Sleen is een aanrader bij jou in de buurt!
Thanks. Wil samen met mijn kameraad ook naar Havelte gaan en een excollega wil met mij naar Gieten. Die van Gieten zag er ook erg leuk uit op youtube.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MeneerPeer schreef: di 12 november 2019, 15:23
Bokmaaa schreef: di 12 november 2019, 15:20

Ah joh, dat is geen Noord :wink: Maar leuk, veel plezier! Mocht je eens wat meer tijd hebben, Sleen is een aanrader bij jou in de buurt!
Thanks. Wil samen met mijn kameraad ook naar Havelte gaan en een excollega wil met mij naar Gieten. Die van Gieten zag er ook erg leuk uit op youtube.
Ja Gieten is top. Wordt heel goed onderhouden, iedere keer als ik daar kom ligt er wel ergens een vers stuk singletrack :-q Havelte ben ik nog nooit geweest.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Was me even 2 maanden niet gelukt om in te loggen, dus ehhhh HALLO :D :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Makkelijk schreef: do 14 november 2019, 22:47 Was me even 2 maanden niet gelukt om in te loggen, dus ehhhh HALLO :D :D
Hoe voelt dat nu zo'n ban?
:tong
Ja, doei !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Self-inflicted, bleek dat m'n e-mailadres iets anders wacht dan ik dacht :lol:
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: do 14 november 2019, 22:47 Was me even 2 maanden niet gelukt om in te loggen, dus ehhhh HALLO :D :D
Welkom terug :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: vr 15 november 2019, 12:33
Makkelijk schreef: do 14 november 2019, 22:47 Was me even 2 maanden niet gelukt om in te loggen, dus ehhhh HALLO :D :D
Welkom terug :winkie:
Ik nog helemaal aan Rogier vertellen dat het wachtwoord herstellen niet werkt. Blijkt dat ik ooit een account met mijn e-mailadres had, maar dat is heel lang geleden en is helemaal niet mijn huidige account. Daar zat een extra puntje in (kan gewoon bij gmail) :o :lol:

Tot ik zag dat er bij de wachtwoord herstelopties een heel andere username naar boven kwam...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Afbeelding Op marktplaats kocht ik 2 jaar geleden (toen 58jr) mijn 1e MTB, een fraaie matzwarte Rose Dr. Z good-old 26" bike afgemonteerd met zeer behoorlijk spul en door de vorige eigenaar uitstekend onderhouden. De meest simpele MTB outfit gekocht en maar gaan proberen. Met nul conditie ben ik samen met mijn al decennia lang MTB'ende vriendin het bos en de duinen gaan verkennen. Tong op de tenen, zadelpijn, benen die niet meer wilden..... DRAMA :cry: In het begin om de week en alleen bij mooi weer ging ik met haar een rondje fietsen. Langzaam maar zeker begon ik het steeds leuker te vinden. Aan de single tracks beleefde ik veel plezier. Een keer een mini clinic gedaan en het fietsen ging steeds beter. Het enthousiasme groeide. Ik kocht betere kleding, een mooie helm en een sportbril met inzetglazen.

Halverwege dit jaar heb ik me een upgrade gegund. Via via kon ik een nieuwe 'overjarige' fiets voor een zeer net prijsje kopen. Inmiddels heb ik 800km op mijn knalrode FELT Decree 3 27,5 weggetrapt. Een heerlijk lichte super stijve full carbon fiets waar ik enorm veel plezier mee beleef. Afbeelding Over een paar maanden word ik 60, maar ik voel me 50! Mijn conditie is enorm verbeterd en zolang het niet echt regent fiets ik elke week 2 tot 3 keer rondjes van +30km over de hei en in het bos (UHR) of bos en duin (Castricum/Bakkum/Wijk aan zee).

Ik zoek nog een fietsmaatje m/v of groepje die met mij de Bussumer hei eo onveilig wil maken :D :bier:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Kersverse mountainbiker hier uit de provincie Utrecht. Normaal gesproken wielrenner, maar vanwege de winter nu ook maar een mtb aangeschaft. Afgelopen 3 weken het fietsje getest rond Houffalize en op de Utrechtse Heuvelrug.
Heerlijke nieuwe manier van fietsen. Ik ben erg enthousiast. Tot mijn verrassing waren de trails rond Lage Vuursche technischer dan in de Ardennen. In de Ardennen is het toch veel meer rechtdoor, terwijl je op de Heuvelrug nooit je aandacht kan laten verslappen. Elke 3 meter weer een bocht.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Welkom, maar je hebt de verkeerde trails gereden in de Ardennen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 15 december 2019, 04:24 Welkom, maar je hebt de verkeerde trails gereden in de Ardennen :wink:
+1 :lol:
RickHerbie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 11:49

Hoi,
Ik ben Rick en een totale N00b op het gebied van MTB-en...

Ik wil hier eerst goed info opdoen en mijn kennis vergroten.. en dat gaat hier wel lukken denk ik ;-)
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Hallo iedereen :lol:

Ik ben Joost en ik ben 15 jaartjes jong. Ik heb een paar weken geleden mijn tweede mountainbike gekocht, een tweedehands fully van het merk bulls :-D. Ik heb ongeveer 2. 5 jaar op mijn vorige hardtail gereden en ik begin het mountainbiken steeds leuker te vinden. Ik woon in de buurt van Rotterdam en doe daarom regelmatig de route in Bergschenhoek. Ook ga ik af en toe naar Vlaardingen. En dag is mijn mountainbikeleven denk ik wel ongeveer :winkie:
Veni vidi mountainbikie :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MtbJoost schreef: ma 16 december 2019, 21:06 Hallo iedereen :lol:

Ik ben Joost en ik ben 15 jaartjes jong. Ik heb een paar weken geleden mijn tweede mountainbike gekocht, een tweedehands fully van het merk bulls :-D. Ik heb ongeveer 2. 5 jaar op mijn vorige hardtail gereden en ik begin het mountainbiken steeds leuker te vinden. Ik woon in de buurt van Rotterdam en doe daarom regelmatig de route in Bergschenhoek. Ook ga ik af en toe naar Vlaardingen. En dag is mijn mountainbikeleven denk ik wel ongeveer :winkie:
Welkom hier!

Krijg je wel eens de kans met iemand mee te rijden naar bijvoorbeeld de Utrechtse Heuvelrug? Daar liggen nog veel gavere routes!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 22:19
MtbJoost schreef: ma 16 december 2019, 21:06 Hallo iedereen :lol:

Ik ben Joost en ik ben 15 jaartjes jong. Ik heb een paar weken geleden mijn tweede mountainbike gekocht, een tweedehands fully van het merk bulls :-D. Ik heb ongeveer 2. 5 jaar op mijn vorige hardtail gereden en ik begin het mountainbiken steeds leuker te vinden. Ik woon in de buurt van Rotterdam en doe daarom regelmatig de route in Bergschenhoek. Ook ga ik af en toe naar Vlaardingen. En dag is mijn mountainbikeleven denk ik wel ongeveer :winkie:
Welkom hier!

Krijg je wel eens de kans met iemand mee te rijden naar bijvoorbeeld de Utrechtse Heuvelrug? Daar liggen nog veel gavere routes!
Dankjewel! :-D
Mijn vader vind het ook leuk om af en toe een rondje te rijden, dus dan kunnen we met de auto wat verder weg. Ik heb een tijdje geleden de groene en de zwarte route in de Loonse en Drunense duinen gereden. En misschien binnenkort Amerongen of de Utrechtse Heuvelrug.
Veni vidi mountainbikie :)
Plaats reactie