Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Wat zou er vernieuwd kunnen zijn aan de neuron(al6 en al7). Is al bet een nieuw frame. Dus waarschijnlijk alleen kleur. Mooiste zou ik vinden de kabels door het frame
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Carbon Neuron is er nu 1 jaar, daar zal niets wezenlijks aan veranderd zijn. Hoogstens dat er wordt meegegaan met de tijd... dus meer SLX en XT 1x12, kleurtjes. Alu is goedkoper, oogt wat anders, maar had qua geometrie wel dezelfde afmetingen als de carbonnen variant, of daar nog wat gaat veranderen? Ben benieuwd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

MVMVML schreef: do 31 oktober 2019, 10:24
Jurriaan schreef: wo 30 oktober 2019, 23:02
Waarom zou je willen trappen in een bikepark? De lift doet dat.

Persoonlijk zou ik geen nieuwe downhill bike kopen. Hoe vaak rij je er mee, 6x per jaar? Voor dat geld heb je 2dehands meer. Genoeg die dachten te gaan downhillen en puntje bij paaltje etc.
Ja keertje of 6 a 10 per jaar zou het dan worden. Op zich, iedere keer huren hou ik niet van. :winkie:


Die Torque wordt gemarket als Enduro fiets die ook erg goed is voor bikeparks zie ik, maar geen doorlopende vork en geen veer-achterdemper. Da's toch minder voor het echt grove werk.
Laat je niks uit het hoofd praten door anderen. Zoals je zelf al zegt is een torque nog net iets anders dan een echte DH bak.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Canyon deed met Genon mee aan de Red Bull Rampage op de 'Sender', hun echte meest freeride gerichte bike.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik probeer niets uit het hoofd te praten hoor, als je die Sender of eventueel een 2e hands Sender of andere downhill bak wilt, dan moet je dat zeker doen. Het is ook gewoon een vet ding natuurlijk :-q
Maar ik zou het voor mijzelf wel weten. De Torque geeft gewoon meer inzetbereik voor minder geld. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit de grenzen van de Torque op zal zoeken in een Bikepark. Ik kan me echter wel voorstellen dat de Sender een blok aan het been is op heftige trails buiten het bikepark.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Willem Altes schreef: di 15 oktober 2019, 22:47
Nu kom ik qua lengte net uit op maat L of XL afhankelijk of ik mijn lengte 1m92 of 1m93 invul. Ik ben zeg maar 1m92 en een half.
Ik denk zelf dat L me het best zal bevallen. Heeft iemand met hetzelfde dilemma gezeten en wat heb je uiteindelijk gedaan?
Ik zelf zit ook tussen twee maten in. Ben voor groter gegaan, ik heb een relatief lang bovenlichaam vergeleken met de lengte van mijn benen. Het is altijd goed te kijken of ze lengte uit het frame halen of door het stuur meer naar voren te zetten met een langere pen. Volgens mij doet Canyon dit voor elk model verschillend.
Op de website zeggen "> 192 cm". 1m92 en een half is "> 192 cm". Dus als je slaafs de website volgt (wat dat waard is) is het XL

Ik zit ok met de maten. Een lux lijk me echt wat, maar ik weet niet of ik met mijn 2.00 meter wel opeen Lux pas. Naar Koblenz rijden voor een testritje gaat me letterlijk en figuurlijk te ver.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Miob schreef: do 7 november 2019, 08:15 Ik zit ok met de maten. Een lux lijk me echt wat, maar ik weet niet of ik met mijn 2.00 meter wel opeen Lux pas. Naar Koblenz rijden voor een testritje gaat me letterlijk en figuurlijk te ver.
Misschien niet de meest ideale oplossing, maar je kunt 30 dagen testen en dan nog retourneren als hij niet past.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Dat vind ik inderdaad niet ideaal. Ik zou de lux 7 willen, in het zwart. Die levertijd staat nu op maart/april volgend jaar ergens. Als ik dan toch iets anders wil en daar zit ook levertijd aan duurt het wel heel lang. Daarnaast lijkt het me een hoop gedoe.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Miob schreef: do 7 november 2019, 20:01 Dat vind ik inderdaad niet ideaal. Ik zou de lux 7 willen, in het zwart. Die levertijd staat nu op maart/april volgend jaar ergens. Als ik dan toch iets anders wil en daar zit ook levertijd aan duurt het wel heel lang. Daarnaast lijkt het me een hoop gedoe.
Testrijden in Dorst :-) Is dan wel pas in mei/juni 2020...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Miob schreef: do 7 november 2019, 20:01 Dat vind ik inderdaad niet ideaal. Ik zou de lux 7 willen, in het zwart. Die levertijd staat nu op maart/april volgend jaar ergens. Als ik dan toch iets anders wil en daar zit ook levertijd aan duurt het wel heel lang. Daarnaast lijkt het me een hoop gedoe.
Kan je niet de maten van je huidige fiets naast de maten van de Lux leggen? Als je een fiets hebt natuurlijk.
En het terugsturen is naar wat ze mij verteld hebben bij mijn vorige Canyon geen gedoe.
Ik was toen ook een beetje huiverig over de maat. Ging dan over een Grand Canyon.
Gewoon een kwestie van fiets in elkaar zetten, testen, bevalt hij dan doe je niks. Bevalt de fiets niet. Fiets schoonmaken (zou ik wel doen), fiets afbreken, fiets in de doos doen, Mail naar Canyon sturen en afspraak maken wanneer ze de doos komen ophalen.
Dan andere fiets of maat uitzoeken of geld terug.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Vraagje aan neuron rijders hier. Ik lees en hoor regelmatig in reviews dat de pedalen de grond raken bij de neuron. Is dit echt zo erg of is dit alleen in scherpe bochten?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

eerlijk gezegd weet ik niet of er veel verschil zit tussen de Nerve en de Neuron qua brackethoogte maar ik heb er weinig last van. Na overstap van clicks naar flats had ik er soms wel eens last van. Techniek aanpassen en problem solved (Ik mocht graag in de bochten blijven doortrappen. Een flatpedal is groter dus die raakte eerder de grond). (Disclaimer, ik rij nu wel met een 150mm vork ipv 110 mm :wink: ).
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jarsiv schreef: wo 13 november 2019, 13:56 Vraagje aan neuron rijders hier. Ik lees en hoor regelmatig in reviews dat de pedalen de grond raken bij de neuron. Is dit echt zo erg of is dit alleen in scherpe bochten?
Nog nooit last van gehad!
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Oke dank je
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Net even een chat met canyon gehad over 2020 neuron. Cf zou binnen 2 weken komen. Alu pas in het voorjaar 😔. De alu zou volledig vernieuwd worden
Plaats reactie