MTB Route Bergen op Zoom

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Leuk : kombochten rockgardens (vooral uphill) skinny en die brug.

Minder vond ik t springen, waarom niet gewoon een tafel, en dan een keertje extra ?
Ook had er van mij best een langer stukje met stenen mogen liggen.

Al met al best geinig.
De meeste die er waren reden om.de hindernissen heen....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

floris500 schreef: di 29 oktober 2019, 08:45 Als ik het zo zie kan je eventueel ook gewoon bij de Wouwse Tol tankstation(s) parkeren, 4 minuten fietsen en je bent er. Hoef je zelfs niet eens de snelweg af :lol: Maargoed bij de Berk ben je ook zo vanaf de snelweg en kan je vaak inderdaad ook wel je auto kwijt.
Da`s idd wel handig voor mij...via de A17/A58 erheen en via de A4/A29 weer terug, hoef ik niet eens te draaien :)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Zag vandaag dat de bordjes van de zwarte route bij het heide gedeelte weg waren, en het bos behoorlijk onder handen wordt genomen.
Kwam ook deze borden tegen:

Afbeelding

Iemand een idee of er een alternatieve zwarte lus door het bos komt, of moeten we het vanaf nu (officieel) met de kragge doen wat zwart betreft ?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag een paar keer De Kragge gereden. De bochten worden al aardig vaster, losliggende ondergrond minder. Wat mij wel opvalt dat er mensen verkeerd rijden. Zelfs tegen de richting in. Misschien, en dat vindt ik zelf ook, kunnen er toch wat meer route bordjes geplaatst worden?!
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Of 1 groot bord START aan het begin. Fout rijden kan dan niet meer.

Alhoewel zullen ze niet allemaal het rondje afwerken binnen 14min. en halverwege bij gebrek aan conditie de boel afsnijden. Verkeerd en tegen de richting in is mijn inziens dan bewust. Staan genoeg pijltjes....
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Om hem na de start nog verkeerd te rijden moet je inderdaad wel erg gek doen.
Het is gewoon het pad volgen met hier en daar een extra lusje als je daar voor kiest.

Maar heb er al meerdere gezien die op een (leuke) plek blijven hangen en heen en weer rijden.
Ook al best wat wandelaars tegen gekomen en zelfs mensen die er de hond uit lieten.

Wordt door veel mensen meer gezien als een algemene wandelroute waar ook gemountainbiket kan worden ipv. een parcours die er juist voor bedoeld is heb ik het idee.
Jeffrey1990
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 november 2019, 00:02

Hoi,

Ik mtb nu ongeveer een half jaar en reed altijd de zwarte route en groen. Maar omdat ze nu aan de zwarte route aan het werk zijn en dus niet meer te rijden is.
Wikde ik graag een andere route rijden alleen ik kan geen route vinden in Hoogerheide of Wouw bijvoorbeeld op internet.

Weet iemand andere routes in de buurt?
Ik heb de Kragge geprobeerd maar die is nu nog veel te zwaar :lol:.
De route in Halsteren kan ik wel vinden
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Nav het beschreven bord hierboven vandaag een stuk zwarte route gedaan vanaf de Verlengde Zandstraat Moerstraatsebaan. Ze zijn daar ook bezig met het beekdal. In elk geval kan je eerst langs die Zandstraat naar het zuiden en dan as usual schuin naar rechts naar boven. En daar begint de pret al, de oude route is vlak na de bocht dichtgegooid met takken en stronken en nee je kan er echt helemaal niet meer langs.

Men heeft een nieuwe route (!!) gemaakt die een stukje westelijker ligt, met hier en daar een bultje. Die paar bultjes zijn erg steil en nu nog te mul om op te komen. Het is natuurlijk nog te vers en moet ingereden, en wennen. Het nieuwe stuk is "af" tot aan de Heideweg, daarna is nog maar de vraag wat er bij elkaar wordt gepunnikt en of het er beter van wordt.

Tja mijn eerste indruk is dat we er op achteruit gaan, nog niet direct onder de indruk. Maar even afwachten wie weet wordt het wel iets als het beter is ingereden.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Komt wel goed Crapton.. Weer wel een mooi stukje technische meters erbij....
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Jeffrey1990 schreef: za 16 november 2019, 00:06 Hoi,

Ik mtb nu ongeveer een half jaar en reed altijd de zwarte route en groen. Maar omdat ze nu aan de zwarte route aan het werk zijn en dus niet meer te rijden is.
Wikde ik graag een andere route rijden alleen ik kan geen route vinden in Hoogerheide of Wouw bijvoorbeeld op internet.

Weet iemand andere routes in de buurt?
Ik heb de Kragge geprobeerd maar die is nu nog veel te zwaar :lol:.
De route in Halsteren kan ik wel vinden
Ben bij Hoogerheide/Ossendrecht ook weleens route bordjes tegen gekomen, maar echt een officiële (GPX) route heb ik ook niet kunnen vinden.
Dus als iemand die heeft ben ik ook wel benieuwd.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Er is een ander draadje over de trails rondom de Kalmthoutse Heide. Zoekt en gij zult vinden.

Bij Wouw en Hoogerheide zijn geen uitgepeilde routes.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Ah kijk.
Had het topic al gevonden maar dacht dat het alleen over die 2 lussen bij Stoppelbergen ging.
Even verder gezocht op die site en zie dat het inderdaad een stuk meer is.
(http://www.grenspark.be/news/aanleg-van ... -grenspark)

Die bij de volksabdij bedoelde ik inderdaad.
Hoe ik bij Hoogerheide kwam snap ik ook even niet.

Thanks voor de verduidelijking. :-q
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Helaas zelf verhinderd maar kwam deze tegen.....


Zwarte route de Heide, Bergen op Zoom:
De zwarte route gaat volledig op de schop. Jammer want het was een prachtige route met mooie hoogte verschillen en singel tracks.

Het eerste stuk van de nieuwe route is inmiddels aangelegd, en ziet er goed uit. Daar zijn we erg blij mee. Om de snelheid er een beetje in te houden gaan we met toestemming van de gemeente, de ergste kuilen die er nog in zitten aanpakken met schep en hark! De flow neemt daardoor toe waardoor de pittige heuvels wat makkelijker te bedwingen zijn.

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die ons hiermee willen helpen. Wil je met ons mee doen, stuur mij een PB, en kom op zaterdag 23 november om 10:00 uur naar Brasserie Berk in Bergen op Zoom. Daar verzamelen we, en vandaar uit gaan we naar het stuk wat we aan willen pakken. Breng je eigen schep, hark etc mee.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Ey kijk aan.
Waar ben je dat ergens tegen gekomen als ik vragen mag ?
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Vanochtend de nieuwe zwarte lus een gereden.

Na allerlei horrorverhalen tot "het hele bos is platgereden" aan toe moet ik zeggen dat ik hem erg leuk vind.
Nu nog wat pittig met dat losse zand, maar denk dat als het eenmaal is aangereden het weer een leuke middenweg tussen de groene route en de kragge wordt.

Misschien ook een idee om eens een bord bij de start van de kragge te zetten met uitleg over correct klimmen en afdalen.
Veel te veel die met een slippend achterwiel heel het parcours mollen. :roll:
Plaats reactie