King of I9 naaf

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Beste mede bikers,

Ik heb 2 weken geleden mijn raceface arc velg aan gort gereden, en nu is na een tijd wikken en wegen mijn oog gevallen op de reserve wielen van Santa cruz.

Nu heb ik voor de betreffende set 2 prijzen gekregen, 2100 voor de set met i9 naaf, en 2650 voor de set met king naaf. Nou spreekt mij de levenslange garantie van king enorm aan, maar is dit prijs verschil het echt waard ten opzichte van een i9 Naaf?

Ik heb zelf 0 ervaring met beide merken en toe nu toe alleen met de DT naven gereden.

Zijn er mensen op het forum die mij de plus maar ook zeker de minpunten kunnen vertellen, en hoe de onderhoud van beide naven in zn werk gaat?

Ik heb me zelf ook verdiept maar enkel reviews van mensen die lovend waren helpen niet echt hier de juiste keuze in te maken. Persoonlijk neig ik zelf meer naar de king kant dit omdat het al jaren een grote speler is en zijn naam meer dan zeker verdiend heeft.

Alvast bedankt ben erg benieuwd naar jullie reacties en bevindingen.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Voor dat geld zou ik een goede wielbouwer een set laten spaken.
Kans is zeer groot dat je dan voor minder geld betere kwaliteit hebt.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Corke schreef: wo 13 november 2019, 16:09 Voor dat geld zou ik een goede wielbouwer een set laten spaken.
Kans is zeer groot dat je dan voor minder geld betere kwaliteit hebt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb 3 offertes laten maken bij bedrijven hier in Nederland, allen komen ze met 1 jaar garanties op de velgen en 5 jaar op de spaken waarvan de eerste jaar indien schade de velg kan worden vervangen onder crash replacement tegen een gereduceerde prijs van 30%. Santa cruz geeft levenslange garantie op de velgen. Als danny Mcaskill de velgen met band niet doormidden krijgt, krijg ik het al helemaal niet voor elkaar :D
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Corke schreef: wo 13 november 2019, 16:09 Voor dat geld zou ik een goede wielbouwer een set laten spaken.
Kans is zeer groot dat je dan voor minder geld betere kwaliteit hebt.
Mocht jij een wielbouwer kennen, die mij levenslang garantie geeft dan hoor ik dat ook graag uiteraard!
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

diaseti schreef: wo 13 november 2019, 16:21
Corke schreef: wo 13 november 2019, 16:09 Voor dat geld zou ik een goede wielbouwer een set laten spaken.
Kans is zeer groot dat je dan voor minder geld betere kwaliteit hebt.
Mocht jij een wielbouwer kennen, die mij levenslang garantie geeft dan hoor ik dat ook graag uiteraard!
Reynolds geeft ook levenslange garantie.
Ik kan het weten, al 1x complete wielset en 1x I9 achternaaf vervangen :)
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Kijk eens op bikemarkt.de

Daar staan diverse setjes op. Ik heb al mijn SC Reserve setjes daar ook vandaan gehaald. Met I9 naven voor 1599,-

In mijn nog te leveren Hope HB130 komt ook een setje SC velgen maar dan met Hope naven

Edit:
Zie net dat ze de prijzen omhoog hebben geschroefd :roll:
https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... e-garantie
Laatst gewijzigd door slapbandje op wo 13 november 2019, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Ik ken geen wielbouwer die levenslange garantie geeft. Ik weet alleen dat er verrekte goeie wielbouwers zijn, en dat je dan zeker weet dat je een goeie wielset hebt. Je hebt dan beperkt garantie uiteraard.
Ik geef alleen optie aan he :-D
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Die Chris King garantie houdt wel in dat je je naven periodiek moet laten servicen :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

slapbandje schreef: wo 13 november 2019, 16:32 Die Chris King garantie houdt wel in dat je je naven periodiek moet laten servicen :wink:
Klopt inderdaad weet de exacte interval niet de winkelier zei het mooiste is 1 keer per jaar maar uiterlijk 1 keer per 2 jaar.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

slapbandje schreef: wo 13 november 2019, 16:28 Kijk eens op bikemarkt.de

Daar staan diverse setjes op. Ik heb al mijn SC Reserve setjes daar ook vandaan gehaald. Met I9 naven voor 1599,-

In mijn nog te leveren Hope HB130 komt ook een setje SC velgen maar dan met Hope naven

Edit:
Zie net dat ze de prijzen omhoog hebben geschroefd :roll:
https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1 ... e-garantie
Klopt, ik zoek zelf de reserve 25 wielen! Ik hou die site de komende week sowieso even in de gaten thanks!

Hoe bevallen jou wielen tot nu toe? :D
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

worstkaas schreef: wo 13 november 2019, 16:25
diaseti schreef: wo 13 november 2019, 16:21

Mocht jij een wielbouwer kennen, die mij levenslang garantie geeft dan hoor ik dat ook graag uiteraard!
Reynolds geeft ook levenslange garantie.
Ik kan het weten, al 1x complete wielset en 1x I9 achternaaf vervangen :)
Thanks dat wist ik niet! Ik ga ze zeker even bekijken al vind ik zelf een set SC velgen meer onder mn santa passen :P
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

diaseti schreef: wo 13 november 2019, 16:37 Klopt, ik zoek zelf de reserve 25 wielen! Ik hou die site de komende week sowieso even in de gaten thanks!

Hoe bevallen jou wielen tot nu toe? :D
Ik heb ze tot nu toe ook niet kapot kunnen krijgen :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De vraag is wat je aan levenslange garantie hebt.

Nu nog rijdt een groot deel van de fietsen rond met een 142 mm steekas, maar vrijwel alle nieuwe fietsen hebben Boost (148x12). Dat zie ik iets minder snel verdwijnen. Maar ik schat de kans erg groot dat er over 5 jaar echt wel weer een andere standaard de boventoon voert... .

En dan is ook de vraag of de cassettes over 5 jaar nog gaan passen. Of we zelfs nog met cassettes rijden... ?


Kortom, ik zou van levenslange geen punt maken. Voordeel van CK is dan wel dat je ook 20 jaar oud spul nog kunt servicen. Dat moet bij I9 nog bewezen worden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

+1.
En als je legio interessante opties uitsluit enkel omdat je per se levenslange garantie wilt tuin je wel een beetje in de loss aversion fallacy.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik bouw mijn eigen wielen en geef mezelf levenslange garantie :-q
In 25 jaar nog maar weinig garantieclaims gehad :-D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie