MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Zou nu iedereen weer kunnen gaan fietsen svp !!
Vertel eens hoe het erbij ligt !
Daar kan ik tenminste iets mee!

Gr en een fijn mtb weekend
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

@Rob, woensdag lag het er prima bij, bijna nergens zachte ondergrond op een enkele plek na (Dorst + CK), maar niks te klagen!
Vrachelen is 3 weken geleden, maar toen heb ik je 2 x gezien en werd er flink gewerkt aan de afwatering, toen lag Vrachelen er best OK bij, Je wordt eigenlijk alleen vies bij de laatste brede onverharde weg (als je de route vanaf cadetttenkamp start). Daar kan het water op de een of andere manier nergens weg, maar daar valt weinig onderhoud te plegen :-q

Thanks voor al het werk in ieder geval, ik ben inmiddels automatisch donateur, hopelijk blijft het budget op peil om het onderhoud zo vol te houden.

Morgen weer een rondje denk ik, het zonnetje ziet er in ieder geval uitnodigend uit.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Onderhoudsman schreef: vr 8 november 2019, 13:44 Zou nu iedereen weer kunnen gaan fietsen svp !!
Vertel eens hoe het erbij ligt !
Daar kan ik tenminste iets mee!

Gr en een fijn mtb weekend
Zo is het! Ik zal zo eens gaan kijken voor je :-q
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: vr 8 november 2019, 13:44 Zou nu iedereen weer kunnen gaan fietsen svp !!
Vertel eens hoe het erbij ligt !
Daar kan ik tenminste iets mee!

Gr en een fijn mtb weekend
Ik zou wel willen. Tis een prachtbaan die jullie hebben!

Wat er speelt onder de mountainbikers en iedereen die denkt dat hij mountainbiked, is voor jou misschien ook van belang.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ivocare schreef: vr 8 november 2019, 14:40
Onderhoudsman schreef: vr 8 november 2019, 13:44 Zou nu iedereen weer kunnen gaan fietsen svp !!
Vertel eens hoe het erbij ligt !
Daar kan ik tenminste iets mee!

Gr en een fijn mtb weekend
Zo is het! Ik zal zo eens gaan kijken voor je :-q
neeeeee.. jij fietst veel te hard, dat kan niet goed zijn voor de grond, je sloopt alles met dat tempo van jou
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Prulleman schreef: vr 8 november 2019, 13:09
ijskonijn schreef: vr 8 november 2019, 12:43 Zucht... soms baal ik van onregelmatig werk, maar nu even niet. Ik ben zo blij dat ik lekker door-de-weeks op een ochtend of middag kan genieten van deze route's... Geen van bovenstaande discussie-onderwerpen op de route :winkie: .
Bovendien ben ik heel blij dat ik nooit aan Strava of dergelijke tijdsregistratie ben begonnen. Als er iemand voor mij komt die langzamer rijdt zeg ik vriendelijk dat we een veilig punt van inhalen opzoeken. Heb ik even rust en kan ik daarna nog snellerrrrrrr :lol:
Dat kan ook gewoon met strava hoor... maar dat is eenzelfde nutteloze discussie.. blijkbaar wordt je als strava gebruiker ook gelijk in een aso hokje gestopt en kan het niet anders dan dat je een lul op wielen bent. Ik vind strava echt leuk en een toegevoegde waarde hebben voor hoe ik fiets, dat betekend niet dat ik mijn humeur er van af laat hangen en al helemaal niet andere ermee tot last ben. Als ik op zondag ochtend op het drieluik zit dan wordt het inderdaad lastig om een PR te halen, maar er zijn ook mensen die dat gewoon accepteren... ik heb nog nooit tegen iemand geschreeuwd op de tracks, ik heb nog nooit iemand aan de kant gebeukt en ik zeg altijd vriendelijk dank je wel als iemand voor me aan de kant gaat, ik rem af bij voetgangers en zeg hallo, etc. En dat allemaal met strava aan.. wat een wonder, ik ben vast heel speciaal
*betekent




:lol: :lol: :lol: :tong :~
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Het ligt er erg lekker bij, ik heb me weer prima vermaakt! Vooral bij Vrachelen als je voorbij het meer bent, het parcours is dan lekker hard. Alle singletracks zijn droog, wel af en toe een blaadje op het parcours, vooral langs de Bergsebaan bij die snelle bomen slalom. Klimmetjes bij Dorst waren afgesloten evenals de alternatieve aanrij route bij het meer. Enjoy! 😎
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Alle bladeren zijn weer van de routes en het was weer netjes opgedroogd na alle nattigheid .
Maandag en dinsdag graag weer wat ,trailrespect, !!
Scheelt ons veel onderhoud en wordt helaas te vaak vergeten,bedankt alvast.

Gr en geniet ervan.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: za 16 november 2019, 20:30 Alle bladeren zijn weer van de routes en het was weer netjes opgedroogd na alle nattigheid .
Maandag en dinsdag graag weer wat ,trailrespect, !!
Scheelt ons veel onderhoud en wordt helaas te vaak vergeten,bedankt alvast.

Gr en geniet ervan.
Gelukkig is de track weer mooi glad en schoon dan zijn deze tips ook niet nodig:

https://www.youtube.com/watch?v=QSs0weTujHA

:D :winkie:
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Mark-V schreef: za 16 november 2019, 20:45
Gelukkig is de track weer mooi glad en schoon dan zijn deze tips ook niet nodig:

https://www.youtube.com/watch?v=QSs0weTujHA

:D :winkie:
[/quote]

Het zit wel diep hè... ben je ooit eens zo vernederd door een cyclocrosser??? 😂

Overigens met een wegfiets off-road gaan lijkt me geen succes.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

De route lag er geweldig bij vanochtend, klasse 👍!
Alle 3 de ronden gedaan en een stuk aan de kant van surea om wat KMS te vreten. Met het zonnetje was het genieten. 😁
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

[/quote]
Gelukkig is de track weer mooi glad en schoon dan zijn deze tips ook niet nodig:

https://www.youtube.com/watch?v=QSs0weTujHA

:D :winkie:
[/quote]

Wat is dan het nut van je post?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Rollingforever schreef: zo 17 november 2019, 19:50 Wat is dan het nut van je post?
- Van de ene kant mag de track van mij best wat ruwer
- van de andere kan complimenten aan het werk dat Rob (en collega) doen. Zoveel km track zo glad houden is een hoop werk.
koeboe schreef: zo 17 november 2019, 16:18 Het zit wel diep hè... ben je ooit eens zo vernederd door een cyclocrosser??? 😂

Overigens met een wegfiets off-road gaan lijkt me geen succes.
Je leest mijn post verkeerd. Ik heb totaal geen bezaar tegen cyclocrossers of wegrenners (mits ze zich aan de verkeersregels houden). Maar dit is toch een mtb-route?

Anders zou het wel "Cyclo Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen" heten toch? :lol: :winkie:
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Is er van het weekend weer een tourtocht? Zag wat bordjes bij Vrachelen vandaag.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Waarom nou toch altijd in de slechtste periode van het jaar? Op zeker dat die “ATB-ers” alles weer aan puin rijden.
Plaats reactie