Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

ff een paar mooie plaatjes omdat het kan!

De fiets is inmiddels al weer een paar keer uit elkaar geweest eerst om weer opnieuw te lassen en daarna weer overgespoten en ja hoor tijdje daarna weer een breukje :( deze ook weer gelast en nu is het frame poedercoat en hopen dat hij weer een tijdje mee gaat.

Voordeel wel is dat ik Herman de Biker bereid heb gevonden om een VETTE stalen fatbike te maken, foto"s ed zak ik tzt met jullie delen.

Momenteel volop in training voor de Drenthe 200! dus we maken de nodige kilometers iedere week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Marisven schreef: wo 13 november 2019, 11:22 ff een paar mooie plaatjes omdat het kan!

De fiets is inmiddels al weer een paar keer uit elkaar geweest eerst om weer opnieuw te lassen en daarna weer overgespoten en ja hoor tijdje daarna weer een breukje :( deze ook weer gelast en nu is het frame poedercoat en hopen dat hij weer een tijdje mee gaat.

Voordeel wel is dat ik Herman de Biker bereid heb gevonden om een VETTE stalen fatbike te maken, foto"s ed zak ik tzt met jullie delen.

Momenteel volop in training voor de Drenthe 200! dus we maken de nodige kilometers iedere week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een paar eer opnieuw gelast?! Is het frame zo zwak dan?
Is dit een Salsa?
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Nee. De achterbrug is verbreed. Dit is aluminium. Dat moet een heel proces van veroudering ondergaan om zijn sterkte te krijgen. Mijn Nicolai is terug geweest naar de fabriek om een buis te vervangen. Dat heeft bijna twee maanden geduurd. Ik vermoed dat het hiermee met deze modificatie fout is gegaan.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

CC-Rider schreef: zo 17 november 2019, 11:08 Nee. De achterbrug is verbreed. Dit is aluminium. Dat moet een heel proces van veroudering ondergaan om zijn sterkte te krijgen. Mijn Nicolai is terug geweest naar de fabriek om een buis te vervangen. Dat heeft bijna twee maanden geduurd. Ik vermoed dat het hiermee met deze modificatie fout is gegaan.
OK dan :wink:
Life is short.....................enjoy it!!!
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 18:58

Ik heb recent een RideFarr opzetstuurtje gemonteerd. Werkt erg prettig op langere afstanden rechtuit, zodat je eens van handpositie kunt wisselen. Installatie was 2 minuten werk, wel met een momentsleutel monteren (carbon)!

Afbeelding
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 18:58

Winter miles, summer smiles!

Afbeelding

Afbeelding
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 18:58

Een fatbike op het strand in de morgen,
is een dag zonder zorgen.

Afbeelding
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 18:58

Gisteren de eerste kilometers met de Vee Tire Mission Command gereden. Mijn Cube Nutrail Pro werd afgeleverd op Schwalbe Jumbo Jims. Een typische fatbike rit voor mij bestaat uit ca. 15 km strand en ca. 15 km asfalt met een gemiddelde van 18-20 km/uur. Ik zocht dus een band met minder weerstand en minder herrie op asfalt. Al snel na aanschaf heb ik de Jumbo Jims omgeruild voor Vee Tire Fatty Slicks. Op asfalt heeft de Fatty Slick echter veel last van self steering, en wil de fiets in bochten dus rechtdoor, vandaar de omschakeling naar de Mission Command aan de voorzijde.

Eerste rit met de Mission Command is prima bevallen. Genoeg grip op het verharde strand, in echt zacht zand bij de strandopgang is het wel afstappen geblazen. De Fatty Slick achter slipt dan sowieso door bij het omhoog fietsen. De Mission Command is lekker stil op asfalt, met de Jumbo Jims leek het wel alsof er een squadron bommenwerpers aan kwam. Over slijtbestendigheid en lek rijden bij de Mission Command kan ik na 30 km weinig zeggen, maar de Fatty Slick voldoet op die punten uitstekend.

Al met al een uitstekende combi zo voor mijn recreatieve ritten met 50% strand en 50% asfalt.

Afbeelding

Afbeelding
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Ik vind het wel wat hebben dat geluid ,net of er een wilde grisly beer je achterna rent ,je hoeft ook niet meer te bellen :)


Ik rijd zelf nog met de Jumbo Jim 4.0 van voor en van achter met de Vee tire bulldozer 4.7 van achter
Zowel op het strand door het bos als asfalt
Alleen in de sneeuw rijd ik met voor en achter met Snowshoe 4.8 waar ik in elke band 200 spikes heb ingezet
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb vandaag mijn rondje gedaan op de Big Fat Larry in 4,8 op 100mm velgen. Lopen prima op asfalt (met 0,65 bar) en hebben grip genoeg in het bos. Denk dat deze voorlopig nog wel even blijven. Op de andere Fat liggen Husker Du's. Denk eraan om deze te vervangen voor Jumbo Jim in 4,4. Keuzes........
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Ex-Belg Olivier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 18:58

Afbeelding
Ron_MTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 16:13
Mijn mountainbike: 2023 Mondraker F-Podium DC R

Ik zie nog steeds een redelijk grote groep actieve fatbikers... nog steeds dus aan het rijden? Mijn fatbike hangt zowat 365 dagen stil aan de muur, verkopen is lastig, zowel in NL, Duitsland als België.

Ik wil een gravelbike of een HT voor het snellere werk.
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Bij mij net andersom
vorige week nog lekker in Tjechie in de sneeuw gefietst
En vorig jaar 2000 km op de Fatbike gefietst ,de normale mtb staat bij mij stof te happen in de garage
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Ja hier ook niet anders idd

Ik heb niet eens een gewone Mtb
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

https://bikepacking.com/plog/ode-to-the-fat-bike/

Leuk stukje voor de liefhebbers :-q
Plaats reactie