Springen oefenen met schansjes

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 11 november 2019, 07:00 Jazeker. Het was zowaar druk. Aantal vaders met mini shredders, een aantal tieners erbij en wat lui van de vaste crew. Was heel gezellig. Zomers weer ook.

Ik heb door betere rijders te volgen eindelijk een grote jump gecleared waar ik al heel lang tegenaan zat te hikken. Een table van 2 meter hoog en ongeveer 2 meter lang van einde lip naar begin landing. Ik durfde nooit 'door te springen' naar de landing omdat ik bang was dat een case redelijk fataal zou zijn. Dat bleek mee te vallen en uiteindelijk lukte hij. Ook nog een drop gedaan die ik wel kon maar waar ik mezelf voor had bang gemaakt. Helaas geen video voor insta :lol:
En het lukt me nu ook om wat kleinere jumps meer op techniek dan op snelheid te doen op de fully. (M'n dirtjumper wacht even op wat onderdelen)
Al met al redelijk stoked over de sessie en hoe de baan er bij lag. Ik kwam er bijna elka dag de boel netjes houden, maar de laatste maanden door drukte een beetje afwezig geweest.
Op video's zie ik alleen die mega-grote rollen, maar er is tegenwoordig ook kleiner spul toch? Zal ff 1 dezer dagen er langs rijden om eens te inspecteren :winkie:
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Die video's zijn uit de tijd dat het nog echt een dirt jump spot was. In de hoogtijdagen is zelfs Blake Samson er een keer geweest, maar dat was ruim voor mijn tijd. We proberen het nu zo hufterproof te maken, want omdat er zo weinig rijders zijn, wordt er veel gecrossfit, getrailrund, gehonduitlaat, gekinderspeeld enz enz.

Zoals gezegd is er nu voor ieder wat wils. Boven zijn twee grote dubbels waar je echt wat voor moet kunnen, en er zijn nu beneden twee houten kickers met mini gaps die ik niet zomaar zou nemen zonder iemand erbij die 112 kan bellen. Verder is alles te rollen. Wel even alles checken als je aankomt, want kids bouwen soms jumps om tot levensgevaarlijke constructies.

Ik ga als het geen vies weer is ook wel eens nightriden daar met een maat. Ook prima te doen als je enigszins fatsoenlijke lampen hebt :-q

Ik woon er letterlijk om de hoek, dus ik ben altijd wel down voor een rondje middenberm.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: ma 11 november 2019, 10:11 Die video's zijn uit de tijd dat het nog echt een dirt jump spot was. In de hoogtijdagen is zelfs Blake Samson er een keer geweest, maar dat was ruim voor mijn tijd. We proberen het nu zo hufterproof te maken, want omdat er zo weinig rijders zijn, wordt er veel gecrossfit, getrailrund, gehonduitlaat, gekinderspeeld enz enz.

Zoals gezegd is er nu voor ieder wat wils. Boven zijn twee grote dubbels waar je echt wat voor moet kunnen, en er zijn nu beneden twee houten kickers met mini gaps die ik niet zomaar zou nemen zonder iemand erbij die 112 kan bellen. Verder is alles te rollen. Wel even alles checken als je aankomt, want kids bouwen soms jumps om tot levensgevaarlijke constructies.

Ik ga als het geen vies weer is ook wel eens nightriden daar met een maat. Ook prima te doen als je enigszins fatsoenlijke lampen hebt :-q

Ik woon er letterlijk om de hoek, dus ik ben altijd wel down voor een rondje middenberm.
Ik heb net even snel gespiekt, dat ziet er best grappig uit! :D En dat zo dicht bij ons!

Zeker binnenkort ff heen om te fietsen, ik laat het hier ook wel weten :winkie:

Dit weekend wordt geloof ik weer eens zeikregen voor de verandering, dus dat zal hem wel niet worden.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Vrijdag (droog) en zaterdag (2mm) zijn niet zo slecht hoor.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Ja, ik probeer zaterdag ff te gaan. 11-13
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Lekker zonnetje, hoop lui weer. Het ziet er op video altijd kleiner uit, maar t gaat best lekker nu. Ik ben de derde rijder in het filmpje. De vierde heeft t wel overleefd :-q

https://youtu.be/pfDHxS8ObGY

De andere video op dat kanaal is een timelapse van de bouw van een step-up, die nog niet af is, maar waar we hopelijk wat tricks op kunnen oefenen. Ik kom namelijk nog steeds niet verder dan een mini turnbar...
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

BrianW schreef: zo 17 november 2019, 14:12 Lekker zonnetje, hoop lui weer. Het ziet er op video altijd kleiner uit, maar t gaat best lekker nu. Ik ben de derde rijder in het filmpje. De vierde heeft t wel overleefd :-q

https://youtu.be/pfDHxS8ObGY

De andere video op dat kanaal is een timelapse van de bouw van een step-up, die nog niet af is, maar waar we hopelijk wat tricks op kunnen oefenen. Ik kom namelijk nog steeds niet verder dan een mini turnbar...
:-q :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

BrianW schreef: zo 17 november 2019, 14:12 Lekker zonnetje, hoop lui weer. Het ziet er op video altijd kleiner uit, maar t gaat best lekker nu. Ik ben de derde rijder in het filmpje. De vierde heeft t wel overleefd :-q

https://youtu.be/pfDHxS8ObGY

De andere video op dat kanaal is een timelapse van de bouw van een step-up, die nog niet af is, maar waar we hopelijk wat tricks op kunnen oefenen. Ik kom namelijk nog steeds niet verder dan een mini turnbar...
:winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/WPdyeNuC-tM

Nou de hele video van het onverwacht succesvolle ochtendje springen is online:

Na de lol met het minischansje van 30 cm hebben we nu meerdere schansen geplaatst tot wel 90 cm hoog! Het werd een heel evenement waarop meerdere mensen afkwamen. Als dat maar goed gaat...
:winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: di 19 november 2019, 11:18 Afbeelding

Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/WPdyeNuC-tM

Nou de hele video van het onverwacht succesvolle ochtendje springen is online:

Na de lol met het minischansje van 30 cm hebben we nu meerdere schansen geplaatst tot wel 90 cm hoog! Het werd een heel evenement waarop meerdere mensen afkwamen. Als dat maar goed gaat...
:winkie:
:-q

....voor wie het zich afvraagt: de Dummy die hier de camera omver reed, dat was ik dus :lol:

> en ik zei net daarvoor nog tegen iemand, ziet iedereen die camera wel? ....en prompt rij ik hem zelf omver.... :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: di 19 november 2019, 12:47
MVMVML schreef: di 19 november 2019, 11:18 Afbeelding

Bekijk de hele video hier: https://youtu.be/WPdyeNuC-tM

Nou de hele video van het onverwacht succesvolle ochtendje springen is online:

Na de lol met het minischansje van 30 cm hebben we nu meerdere schansen geplaatst tot wel 90 cm hoog! Het werd een heel evenement waarop meerdere mensen afkwamen. Als dat maar goed gaat...
:winkie:
:-q

....voor wie het zich afvraagt: de Dummy die hier de camera omver reed, dat was ik dus :lol:

> en ik zei net daarvoor nog tegen iemand, ziet iedereen die camera wel? ....en prompt rij ik hem zelf omver.... :winkie:
5 seconden voordat jij hem omreed moest Hicham hem nog ontwijken.

Er was dus wel iets af te dingen aan mijn plaatsing ervan :winkie:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

En wanneer komt deze roadshow richting het Oosten van het land? :tong
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Klitse schreef: di 19 november 2019, 13:52 En wanneer komt deze roadshow richting het Oosten van het land? :tong
Dat is een goede vraag :winkie:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MVMVML schreef: di 19 november 2019, 13:13
Wiel-Maat schreef: di 19 november 2019, 12:47

:-q

....voor wie het zich afvraagt: de Dummy die hier de camera omver reed, dat was ik dus :lol:

> en ik zei net daarvoor nog tegen iemand, ziet iedereen die camera wel? ....en prompt rij ik hem zelf omver.... :winkie:
5 seconden voordat jij hem omreed moest Hicham hem nog ontwijken.

Er was dus wel iets af te dingen aan mijn plaatsing ervan :winkie:
Tja...nou was hij door het herfstbos en al die bruin/zwart tinten ook niet heel goed te onderscheiden, dus dat speelde ook nog mee denk ik. Maar als je ziet hoe ik daar aan kwam rijden (lees: waggelen) was een aanvaring eigenlijk ook onvermijdelijk. :D Oh en had ik eigenlijk al sorry gezegd daarvoor? Bij dezen dan. ;)

Ik weet ook niet wat ik had die middag wat dat betreft...ik had gewoon mijn dag niet ofzo. En op zich vind ik dat toch raar, want enige tijd na die middag reed ik in Leersum waar je ergens ook een flinke schans-achtige drop hebt die op zich best wel veel lijkt op zo'n schans als die jullie hadden liggen en daar rij ik dan zonder problemen van af. Dat voelt ook wel anders dan een obstakel als dit neerleggen en er dan overheen springen...alsof die schans letterlijk maar dus ook figuurlijk een drempel opwerpt waardoor je hem anders gaat benaderen dan in een natuurlijke setting zeg maar. En ook de flow van zo'n trail met de bijbehorende vaart speelt dan wel mee in de manier waarop je dat dan aanrijdt.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: di 19 november 2019, 15:14
MVMVML schreef: di 19 november 2019, 13:13
5 seconden voordat jij hem omreed moest Hicham hem nog ontwijken.

Er was dus wel iets af te dingen aan mijn plaatsing ervan :winkie:
Tja...nou was hij door het herfstbos en al die bruin/zwart tinten ook niet heel goed te onderscheiden, dus dat speelde ook nog mee denk ik. Maar als je ziet hoe ik daar aan kwam rijden (lees: waggelen) was een aanvaring eigenlijk ook onvermijdelijk. :D Oh en had ik eigenlijk al sorry gezegd daarvoor? Bij dezen dan. ;)

Ik weet ook niet wat ik had die middag wat dat betreft...ik had gewoon mijn dag niet ofzo. En op zich vind ik dat toch raar, want enige tijd na die middag reed ik in Leersum waar je ergens ook een flinke schans-achtige drop hebt die op zich best wel veel lijkt op zo'n schans als die jullie hadden liggen en daar rij ik dan zonder problemen van af. Dat voelt ook wel anders dan een obstakel als dit neerleggen en er dan overheen springen...alsof die schans letterlijk maar dus ook figuurlijk een drempel opwerpt waardoor je hem anders gaat benaderen dan in een natuurlijke setting zeg maar. En ook de flow van zo'n trail met de bijbehorende vaart speelt dan wel mee in de manier waarop je dat dan aanrijdt.
Ik denk dat ik weet welke drop je bedoelt in Leersum (en pal erachter een kleinere toch?) en die voelt best hoog, maar toen ik er laatst vanaf reed en dacht dat ik wel een meter de lucht inging was dat echt misschien 30 cm :lol:

Dus die 60 en 90 cm van deze dag waren wel degelijk een stuk hoger, als je dezelfde drop bedoelt als ik denk.
Plaats reactie