Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gelukkig zijn er nog meer mtb fabrikanten :bier: Staat met een dag of 5 op je deurmat.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Vindt de alu van radon niet mooi. En cf is ietjea boven budget 😔.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vraag je aan je vrouw toch zakgeldverhoging? :winkie:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

RoySmit schreef: vr 15 november 2019, 17:01
Jarsiv schreef: wo 13 november 2019, 13:56 Vraagje aan neuron rijders hier. Ik lees en hoor regelmatig in reviews dat de pedalen de grond raken bij de neuron. Is dit echt zo erg of is dit alleen in scherpe bochten?
Nog nooit last van gehad!
Afgelopen weekend de eerste 2 tochten met mijn nieuwe Neuron 2019 gedaan en inderdaad hebben de pedalen al een aantal keren de grond geraakt. De BB is een stuk lager dan de Neuron 2018. Maar verder super fietsje. De zondagtocht zga geen pedaal meer aan de grond gehad.
Maar hij gaat lekker door de bochten heen zeg.

(Wel de goedkoopste versie gekozen de AL 6.0 maar de originele vork direct vervangen door een Rythm 34 welke nog in de kast stond en de remmen vervangen door een paar Deore's (ook in de kast). 2x11 is voor de toertochten komend herfst- / winterseizoen wel lekker voor mijn rijstijl. :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Pat. schreef: ma 18 november 2019, 11:16
RoySmit schreef: vr 15 november 2019, 17:01

Nog nooit last van gehad!
Afgelopen weekend de eerste 2 tochten met mijn nieuwe Neuron 2019 gedaan en inderdaad hebben de pedalen al een aantal keren de grond geraakt. De BB is een stuk lager dan de Neuron 2018. Maar verder super fietsje. De zondagtocht zga geen pedaal meer aan de grond gehad.
Maar hij gaat lekker door de bochten heen zeg.

(Wel de goedkoopste versie gekozen de AL 6.0 maar de originele vork direct vervangen door een Rythm 34 welke nog in de kast stond en de remmen vervangen door een paar Deore's (ook in de kast). 2x11 is voor de toertochten komend herfst- / winterseizoen wel lekker voor mijn rijstijl. :-q
Dan zit er indd toch wat verschil tussen 2018 en 2019.. En ik rij SPD wellicht zit daar ook ngo wat verschil in tov flats... :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

@ Roy, ik heb beide fietsen op flats gereden en deze ligt ietsje lager dan de 2018 versie.

Maar de Neuron's 2018/19 kun je qua frame totaal niet meer met elkaar vergelijken.
Dat zijn 2 compleet verschillende fietsen geworden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De nieuwe Neuron is er. De SLX is lichter en nu wel met XTR. Verder niks veranderd. Eigenlijk al jaren weinig veranderd aan de Nerve/ Neuron. In 2016 werd maat M even groot als de L van 2014 (alsof je nu zelf in eens gegroeid bent en dus op een maat groter past).
Om dan toch een verandering er uit te pikken: In al die jaren is de 2,5 graden luiere balhoofdhoek. Reach en stack zijn gelijk gebleven.

Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Wacht.... Canyon heeft een model met XTR-afmontage de naam "SLX" meegegeven?? :~
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Ja nieuwe, maar zelfs dezelfde kleuren. De alu komt pas in het voorjaar 🤬🤬🤬
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

nielsvk schreef: di 19 november 2019, 20:34 Wacht.... Canyon heeft een model met XTR-afmontage de naam "SLX" meegegeven?? :~
Slx staat voor het gebruikte type carbon frame, sl of slx. Een slx frame is kwa type carbon en opbouw wat anders en lichter.
Canyon Neuron CF9 2022
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

thijsgillijns schreef: di 19 november 2019, 22:23
nielsvk schreef: di 19 november 2019, 20:34 Wacht.... Canyon heeft een model met XTR-afmontage de naam "SLX" meegegeven?? :~
Slx staat voor het gebruikte type carbon frame, sl of slx. Een slx frame is kwa type carbon en opbouw wat anders en lichter.
Precies, en dus niet voor de gemonteerde Shimano groep wat waarschijnlijk de helft van de consumenten in eerste instantie zal denken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Canyon is wel een van de weinigen die XTR levert tegen ongeveer SLX prijzen :winkie: ...
Er zijn merken waarbij het omgekeerde geldt :wink: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Alleen jammer dat de beschrijving van de onderdelen al fouten bevat.
2 grote bladen voor met 11-42 en verderop hebben ze het weer over 10-51.
CF 9.0
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 19 november 2019, 20:07 De nieuwe Neuron is er. De SLX is lichter en nu wel met XTR. Verder niks veranderd. Eigenlijk al jaren weinig veranderd aan de Nerve/ Neuron. In 2016 werd maat M even groot als de L van 2014 (alsof je nu zelf in eens gegroeid bent en dus op een maat groter past).
Om dan toch een verandering er uit te pikken: In al die jaren is de 2,5 graden luiere balhoofdhoek. Reach en stack zijn gelijk gebleven.
Lancering compleet nieuwe carbon model met compleet nieuw veersysteem/demper plaatsing in november 2018 was geen verandering?

https://www.fiets.nl/2018/11/27/nieuw-2 ... neuron-cf/

Heb nu behoorlijk wat rijtijd op de nieuwe CF en heb zon beetje alle AL modellen gereden en kan je zeggen dat het CF model toch heel anders is. Een veel capabelere bike en zeer breed inzetbaar.
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

awinkel schreef: ma 18 november 2019, 11:09 Vraag je aan je vrouw toch zakgeldverhoging? :winkie:
Gelukt hahahha
Plaats reactie