01-12-2019 Ysselsteyn (L) - Pepernotentocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Op zondag 1 december vind de 2de editie van de Pepernotentocht plaats. Dit is in en rond het Noord-limburgse Ysselsteyn.
De start van deze tocht is op Raceway Venray, waar ook een gedeelte van het parcours overheen loopt. Een unieke ervaring om een keer overheen te mogen fietsen.
Laatste Nederlandse gele trui drager in de Tour de France en ere-lid van de organiserende tourclub Mike Teunissen zal, indien zijn trainingsschema dit toe laat, ook aanwezig zijn.
Deelnemers onder de 16 jaar rijden gratis mee.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door xerpat op vr 15 november 2019, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Onderstaand onze unieke startlocatie, Raceway Venray.

Elke deelnemer aan de tocht maakt trouwens kans op 2 toegangskaarten voor de paasraces 2020 op dit circuit.
Daarnaast maak je kans op een gourmetpakket en een kledingset. Hiervoor krijg je bij inschrijving een lotnummer welke je bij terugkomst kunt controleren op een eventuele prijs (wielerkleding, waardebonnen fietszaak, toegangskaarten raceway, audio apparatuur, gourmetpakket etc..).
Verder ontvangt elke deelnemer die zich inschrijft een handig opbergzakje (voor bv geld en telefoon), 2 onmisbare dextro's voor onderweg en fietsbel zodat je altijd hoorbaar bent.
Alle info via:
https://www.facebook.com/TourclubYsselsteyn/

Afbeelding
Afbeelding
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Bij goei weer van de partij.
Eira

xerpat schreef: di 22 oktober 2019, 01:07 Laatste Nederlandse gele trui drager in de Tour de France en ere-lid van de organiserende tourclub Mike Teunissen zal, indien zijn trainingsschema dit toe laat, ook aanwezig zijn.
Is de (ex)inwoner van Ysselsteyn (nu Venray) met een nog wat indrukwekkender erelijst er ook?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Eira schreef: za 23 november 2019, 00:31
xerpat schreef: di 22 oktober 2019, 01:07 Laatste Nederlandse gele trui drager in de Tour de France en ere-lid van de organiserende tourclub Mike Teunissen zal, indien zijn trainingsschema dit toe laat, ook aanwezig zijn.
Is de (ex)inwoner van Ysselsteyn (nu Venray) met een nog wat indrukwekkender erelijst er ook?
Nee...er valt niets te Winnen.

Btw: tegen de route in rijden is niet toegestaan, de route bevat een aantal singletracks en het is niet uitgesloten dat je fiets smerig wordt Arie :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Enrico schreef: za 23 november 2019, 09:43
Eira schreef: za 23 november 2019, 00:31
Is de (ex)inwoner van Ysselsteyn (nu Venray) met een nog wat indrukwekkender erelijst er ook?
Nee...er valt niets te Winnen.

Btw: tegen de route in rijden is niet toegestaan, de route bevat een aantal singletracks en het is niet uitgesloten dat je fiets smerig wordt Arie :winkie:
Heeft Tsjibiti een nieuw account?? :lol:

Geen idee of Peter komt. Als erelid van de club krijgt hij vast ook een uitnodiging.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Nederlands laatste gele trui drager in de Tour de France Mike Teunissen is ook aanwezig en zal meefietsen.

Daarnaast wordt er geen sneeuw of vorst verwacht dus kunnen we over de baan van de raceway fietsen. Er zullen weer diverse hindernissen zoals vorig jaar geplaatst worden als afsluiting van de tocht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eira

Leuk maar ik mag hopen dat je ook gewoon om die "hindernissen" kan heen fietsen?
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Eira schreef: vr 29 november 2019, 10:54 Leuk maar ik mag hopen dat je ook gewoon om die "hindernissen" kan heen fietsen?
Uiteraard.
Maar tegen de richting in fietsen op de hindernissen mag dan weer niet! :winkie:
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Ik heb me goed vermaakt, in het begin wat zompige tracks, later veel harder en dus rolt het beter. Heeeeel lekkere soep bij de pauze trouwens.
Waar komen de foto's te staan, want de fotograaf deed goed zijn best gedurende de dag.

Tot volgend jaar!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Echt een leuke TT neergezet, de mooiste paadjes van de vaste routes, leuke pauzeplaats met lekkere soep, peperkoek, krentenbol en sportdrank.
Startplaats ook leuk, mooie lokatie en na de tocht nog afsluiten met een spielereirondje over het circiut.
Wanneer heb je de foto's online xerpat?
Ben benieuwd hoe ik erop sta, redelijk kapot gegaan namelijk.
Dikke :-q voor jullie wielerclub Ysselsteyn.
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

Ik woon vlakbij en rij de vaste route regelmatig. Ik was bang dat het alleen maar vaste route zou zijn, maar de leden van de toerclub hebben echt heel veel leuke stukken extra weten te vinden.
Echt een super leuke route hadden ze er van gemaakt.
Er was een gpx beschikbaar (ik reed de 40), dat is altijd handig als er pijlen weg gehaald worden, maar deze gpx bleek echt op minimaal 5 plekken totaal niet te kloppen. soms heb je wel eens dat de route een paadje erlangs ligt, maar hier was de gps echt totaal anders dan de route zelf.
Pauze plaats was heel goed geregeld! De soep was erg lekker, niet uit een pak/blik, maar volgens mij zelfgemaakt, compliment voor de kok.
het stuk over de raceway op het eind was erg leuk.
Al met al dikke plus voor de organisatie, prachtig om zo kort bij huis toch weer nieuwe paden te ontdekken.
Volgend jaar zeker weer.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Ook de tocht gereden. Begon met de 55 en bij de laatste splitsing toch voor 40km gekozen want de benen waren toen al behoorlijk op.
Mooie stukken vaste route afgewisseld met andere mooie paadjes in het gebied. Wel jammer dat er zoveel wortels in de grond liggen.
Ook de pauzeplek was super met lekkere soep. Een dikke tien voor de fc Ysselsteyn.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Super bedankt voor de positieve geluiden allemaal!! We hadden ruim 600 deelnemers, waar we natuurlijk supertrots op zijn.
Ook de foto's staan inmiddels online: https://myalbum.com/album/UyjScXjrRLic

Even een paar toevoegingen op de reacties hierboven.
GPX --> Deze routes zijn door bepaalde sites klakkeloos overgenomen van vorig jaar. We hadden de laatste updates nog opgestuurd, maar helaas. Puntje voor volgend jaar.
Soep --> De Jumbo heeft goeie soep uit blik, ik zal het doorgeven aan Frits van Eerd :winkie:

We merkten wel dat er bij het inschrijven en bij de pauzeplaats wat langere rijen waren. Ook hier zullen we volgend jaar wat aan gaan doen.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

xerpat schreef: ma 2 december 2019, 12:46
GPX --> Deze routes zijn door bepaalde sites klakkeloos overgenomen van vorig jaar. We hadden de laatste updates nog opgestuurd, maar helaas. Puntje voor volgend jaar.
Soep --> De Jumbo heeft goeie soep uit blik, ik zal het doorgeven aan Frits van Eerd :winkie:
GPS, wellicht de enige echte op jullie eigen site zetten
Jumbo, daar moet ik dan ook maar eens langs gaan ;)

Bedankt voor de foto's, ik vlieg goed over de wip . Hadden we ook afgesproken ;) haha.

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Plaats reactie