HT trailbike “light”

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Goedkoopste optie :

Kortere stuurpen en een keertje met mij/ons mee rijden.

Je kan op bijna alles speels rijden, maar als je ook je xc rondjes snel wil blijven rijden wil je geen 14 kg aan LTHT rijden zoals veel bovengenoemde opties. Op een fiets waarop je al een wheely maakt als je alleen al even omhoog kijkt daar kan je niet mee klimmen.

Gewoon werken aan je techniek, hier op het forum is de fiets altijd de oplossing voor elk gebrek maar de techniek is die bijna altijd schort.

En als het een excuus is om wat nieuws te kopen dan heb ik niks gezegd al vind ik het wel zielig voor je fiets die de schuld krijgt van jou onkunde :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zegt de man die het afgelopen jaar meerdere fietsen heeft ingeruild omdat hij ze niet lekker vond rijden. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

De frame geometrie die je zoekt ben je denk ik eigenlijk een paar jaar te laat mee. Het huidige trendje is al een tijdje "long en slack", daarom zie je alle hedendaagse LTHT's met een wielbasis van een tandem.... : Suprised :
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou, laten we wel wezen.

“niet lekker rijden” wil niet zeggen dat ik ze niet speels genoeg vond. :wink:

Santa cruz was het fully gevoel wat ik niet trek en de Fatboy was niet fijn voor mijn slechte knie door z'n q-factor.

Maar alles wat speels word genoemd kon prima ook op deze genoemde fietsen.

Nu rij ik gewoon weer op mijn XC hardtail :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar eigenlijk zeg je dus dat Funride niet kan fietsen, en dat hij eerst maar eens moet leren voor hij op zoek gaat naar een nieuwe fiets? :o Het zal je maar gezegd worden. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als dat de definitie is, dan ben ik hier 1 van de slechtste fietsers op het forum :-{ :((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lars TB schreef: do 28 november 2019, 22:49 Als dat de definitie is, dan ben ik hier 1 van de slechtste fietsers op het forum :-{ :((
En welk deel snap je dan niet? ;-)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: do 28 november 2019, 22:48 Maar eigenlijk zeg je dus dat Funride niet kan fietsen, en dat hij eerst maar eens moet leren voor hij op zoek gaat naar een fiets? :o Het zal je maar gezegd worden. :lol:
Je doet net of je dat nog nooit uit mijn mond heb gehoord. Dat zeg ik al zolang ik hier actief ben op het forum. :lol:

Maar ik zeg inderdaad, probeer eerst eens te werken met wat je hebt dan kan het vervolgens met ooit een specifiekere fiets alleen nog maar veel makkelijker/beter gaan.

Maar goed, back on topic! Mijn aanbod staat om je wat tips en tricks te geven om toch lekker te kunnen hoppen op je XC fiets.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: vr 29 november 2019, 08:29
suravida schreef: do 28 november 2019, 22:48 Maar eigenlijk zeg je dus dat Funride niet kan fietsen, en dat hij eerst maar eens moet leren voor hij op zoek gaat naar een fiets? :o Het zal je maar gezegd worden. :lol:
Je doet net of je dat nog nooit uit mijn mond heb gehoord. Dat zeg ik al zolang ik hier actief ben op het forum. :lol:

Maar ik zeg inderdaad, probeer eerst eens te werken met wat je hebt dan kan het vervolgens met ooit een specifiekere fiets alleen nog maar veel makkelijker/beter gaan.

Maar goed, back on topic! Mijn aanbod staat om je wat tips en tricks te geven om toch lekker te kunnen hoppen op je XC fiets.
Maverick76 lijkt soms wel een Noord Hollander :bier: .... en heeft, zeker in het geval van Lars en Funride, natuurlijk ook gewoon gelijk :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Was de Bird Zero tr al genoemd ?
Hier hetzelfde verhaal als de ts.
Ik zoek een fiets die al mijn tekortkomingen compenseert.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

maverick76 schreef: do 28 november 2019, 21:46 Goedkoopste optie :

Kortere stuurpen en een keertje met mij/ons mee rijden.

Je kan op bijna alles speels rijden, maar als je ook je xc rondjes snel wil blijven rijden wil je geen 14 kg aan LTHT rijden zoals veel bovengenoemde opties. Op een fiets waarop je al een wheely maakt als je alleen al even omhoog kijkt daar kan je niet mee klimmen.

Gewoon werken aan je techniek, hier op het forum is de fiets altijd de oplossing voor elk gebrek maar de techniek is die bijna altijd schort.

En als het een excuus is om wat nieuws te kopen dan heb ik niks gezegd al vind ik het wel zielig voor je fiets die de schuld krijgt van jou onkunde :lol:

Zeg je nou dat ik niet kan fietsen? :lol:

Kortere stem is op mijn huidige XC is geen optie, het is een L waarbij ik ik achteraf beter een XL had kunnen nemen en de langere stem echt nodig heb.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

tiewrap schreef: vr 29 november 2019, 11:00 Was de Bird Zero tr al genoemd ?
Hier hetzelfde verhaal als de ts.
Ik zoek een fiets die al mijn tekortkomingen compenseert.
Ja is al langs gekomen, vind ik persoonlijk te slack /lang en te veel veerweg, is voorgens mij een LTHT die vooral uitblinkt in de (snelle) afdalingen.
Ik ben meer op zoek naar een bike die op vlakke bochten rondjes zoal LV/HV speel rijd en "snappy" aanvoelt.
Eigenlijk een BMX met grote wielen :lol: :lol:

Wat ik wel nog kan doen is om bij mijn huidige bike de spacer boven de stem er onder plaatsen zodat hij voor wat omhoog gaat, of anders mijn flatbar vervangen voor een riser.
Op wat voor manier verandert dit de rijeigenschappen?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

funride schreef: vr 29 november 2019, 15:41 Eigenlijk een BMX met grote wielen :lol: :lol:
Klinkt als mijn Honzo, 68 graden HA en geschikt voor 120mm vork.

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: vr 29 november 2019, 15:41 Wat ik wel nog kan doen is om bij mijn huidige bike de spacer boven de stem er onder plaatsen zodat hij voor wat omhoog gaat, of anders mijn flatbar vervangen voor een riser.
Op wat voor manier verandert dit de rijeigenschappen?
Minder druk op de voorkant zorgt voor een lichter sturen, wendbaarder gedrag. Dus dat zou een oplossing kunnen zijn. Het proberen waard. Maar hoger is eigenlijk ook korter, want je kantelt om je bekken heen. Dus op dat moment kan je stuurpen ook een centimeter korter bijvoorbeeld. En dat versterkt het effect nog eens.



Maar goed, je kunt toch niet fietsen. Dus wat maakt het uit? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik zou hier eens een sympathiek bod op uitbrengen ;)

viewtopic.php?f=20&t=143385&p=2431831&h ... s#p2431831
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie