route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vorige week tijdens vakantie in Helvoirt ook een dag uitgeweken naar route Tilburg Terwijl de temperatuur opliep naar 38-40 graden, was de verkoelende rijwind aangenaam. Ik heb me bijzonder geamuseerd. Bijna volledig singletrack, met best veel flow. Sommige stukken nog hobbelig maar da's normaal met een nieuwe route.
Is een echte aanrader!!!
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Gisteren ook Tilburg gedaan. Leuke route met veel bochtenwerk. Nauwelijks hoogtemeters maar wel een leuke rit!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik ben erg blij met deze route. Heb geen ervaring op andere banen maar ik vermaak me er goed. :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Toch ook maar eens proberen binnenkort..
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vandaag een rit gemaakt en wat blijft het toch een fijne route, ik ben er echt heel blij mee. Hij ligt er op sommige plekken aardige nat bij en ze zijn ergens op de route aan het werk waardoor het er zo uit ziet:

Afbeelding
Afbeelding

Wellicht goed om te weten als je met kinderen gaat. Kon hier zelf nog net doorheen ploeteren. Ik zag dat bels lijntje afgesloten was dus wellicht is het dat stuk. Ben helaas niet bekend genoeg nog om te weten waar exact.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Je hebt welgeteld 3 meter last van deze bende. Bij de andere fietser ga je de single track alweer op. Verderop kom je nog zo’n stukje tegen voor een paar meter.

Dus ja het is een bende maar je hebt er weinig tot geen last van.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

In het begin vond ik de route wat tegenvallen, maar na een paar keer vind ik 'm steeds leuker worden. Vergeleken met andere routes in de buurt is ie minder uitdagend, maar wel top dat ie op amper 10 min fietsafstand zit.
Sinds vorige week nu 2x met de buurman gefietst die voor het eerst op een mountainbike zit :) dus vooral wat coachen op lage snelheid, en hij heeft nog niet genoeg zitvlees om de hele route te rijden :wink:
HennyM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 10:47
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF3000, Scott Spark Team Issue
Contacteer:

Afgelopen zondag 2 x rondje gereden, lag er op een paar plassen na, prima bij.
Jammer van een stel ASO rijders die meteen commentaar gaven omdat er wat kids (die met wv Pijnenburg aan het trainen waren) rustig aan vooraan in een treintje reden, bij het stuk langs het spoor..
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Is alles inmiddels ingereden? Hobbelige van het begin er helemaal uit?
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Nog niet overal even goed. Vooral de delen die later in het jaar gemaakt zijn, zijn nog wat hobbeligm
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Sasha1103 schreef: wo 20 november 2019, 13:24 Nog niet overal even goed. Vooral de delen die later in het jaar gemaakt zijn, zijn nog wat hobbeligm
Vind ik ook, alhoewel ik het best wel een verbetering vind vergeleken met begin dit jaar. Het slechtste stuk is vooral het gebied na de snelweg tot Bredaseweg.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Gisteren sinds lange tijd weer eens hier naar toe gereden, laatste keer was ergens in de zomer. Wel een behoorlijk verschil, route is veel beter ingereden en de echte stuiterstukken zijn er nu wel uit. Blijf het een leuke aanvulling vinden deze track.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Vanochtend gereden. Dank aan de vrijwilligers voor het bladeren verwijderen. Route was goed te rijden. Aardig wat plassen nog maar daar kon je bijna altijd goed omheen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

ofv schreef: do 19 december 2019, 13:21 Vanochtend gereden. Dank aan de vrijwilligers voor het bladeren verwijderen. Route was goed te rijden. Aardig wat plassen nog maar daar kon je bijna altijd goed omheen.
En dan zat je nog steeds op de route? Of is ie al een stuk breder geworden? :-{
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

RuudRuud schreef: do 19 december 2019, 13:25
ofv schreef: do 19 december 2019, 13:21 Vanochtend gereden. Dank aan de vrijwilligers voor het bladeren verwijderen. Route was goed te rijden. Aardig wat plassen nog maar daar kon je bijna altijd goed omheen.
En dan zat je nog steeds op de route? Of is ie al een stuk breder geworden? :-{
Nee dat valt mee de plassen liggen zo'n beetje allemaal half op het pad. Het zijn er wel vrij veel, water lijkt toch moeilijk weg te lopen. Gisteren niet geregend en vandaag ook niks...
Plaats reactie