NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik denk dat de UH mensen liever niet teveel aandacht willen vestigen op dit soort discussies, om wat voor reden dan ook.
Eén verkeerd woord zwart op wit van hun, bijvoorbeeld op dit forum, zou zomaar kunnen betekenen dat er inderhaast een prachtig stuk route omgelegd moet worden. In de vorm zoals laatst met HS gebeurde, bijvoorbeeld.
In ons aller belang is het uitermate belangrijk dat het contact tussen ons, 'onze vertegenwoordigers' en de eigenaren tip-top in orde is en blijft.
Dat maakt dat ze hier dus niet zomaar van alles mogen roepen over wat zich op de achtergrond afspeelt.
Ik kan dat wel begrijpen hoor.
Want goodwill waar tien of meer jaren over gedaan is om op te bouwen kan binnen 10min ineens tot nul gereduceerd zijn.
Het enige dat ze hier op het forum mogen is complimentjes in ontvangst nemen en tegen lastige kinderen roepen 'hou je muilbek dicht en kom helpen scheppen', de trailcrew moet je zien als een soort van medezeggenschapsraad :D :wink:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

ALS dat zo is, dan heb ik daar alle begrip voor en hou ik verder mijn mond netjes (behalve die complimentjes, dat familiepak vignetjes en de ik-kom-echt-ook-eens-scheppen-belofte). :winkie: :bier:
Ik ben misschien zo naïef dat ik denk dat hier alleen mensen met liefde voor de MTB meelezen. Da's waarschijnlijk wel niet waar!

@Bottecchia: om die reden reageer ik ook maar even niet op jouw bericht
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Uiteraard is de UHR geen bikepark, maar dat lijkt een groot deel van de gebruikers niet door te hebben. De fietsen en kleding van de bikers die ik op de Bergweg zie (in de winter iets minder dan de rest van het jaar) lijken wel heel erg op wat ik bovenaan de lift in Livigno zie. (Full on DH fietsen uiteraard uitgezonderd, maar die raken ook daar in de minderheid) Daarnaast worden een aantal afdalingen van vooral Amerongen ook gebruikt zoals dat bijvoorbeeld ook bij Filthy Trails het geval was. Afdaling rammen, omhoog lopen of fietsen via wandelpad en herhalen. Paar keer doen en dan doorfietsen naar volgende leuke afdaling.
De route mag dus niet als zodanig bedoeld zíjn, hij wordt zeker wel als bikepark gebruikt.
Ik hoop dan ook dat alles zo prachtig blijft als het is, maar signaleer hier wel een potentieel probleem. Ik denk dat de grondeigenaar ook niet zit te springen op een constante file van wandelende fietsers op de wandelpaden, en brengt dus potentieel de route in gevaar.
Dat is het enige wat ik over dit onderwerp wilde zeggen, en gelukkig heb ik wel eens geschept, dus dan mag dat wel toch? ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: do 5 december 2019, 16:19Uit de achterliggende 500 pagina's moet je toch een rode draad kunnen herleiden. Ik ben er klaar mee. Het is zoals het is en als je meer wilt, kom dan maar vooraan op de track staan.
Sommige blijkbaar niet, blijkt maar weer :-{
Horsthil schreef: do 5 december 2019, 16:25Het is geen bikepark omdat het een bos is, waar ook een pad voor mountainbikers loopt
Goede samenvatting :-q
suravida schreef: do 5 december 2019, 17:29 Uiteraard is de UHR geen bikepark, maar dat lijkt een groot deel van de gebruikers niet door te hebben. <knip>
De route mag dus niet als zodanig bedoeld zíjn, hij wordt zeker wel als bikepark gebruikt.
Ik hoop dan ook dat alles zo prachtig blijft als het is, maar signaleer hier wel een potentieel probleem. Ik denk dat de grondeigenaar ook niet zit te springen op een constante file van wandelende fietsers op de wandelpaden, en brengt dus potentieel de route in gevaar.
Dat laatste zou inderdaad bij (te) veel gebruik wel eens tegen kunnen werken.

Wellicht dat het aantal routes in Nederland dermate toe zal nemen dat de druk van het aantal MTB'ers per strekkende meter trail weer minder wordt. Maar ja, UHR heeft in dat opzicht "helaas" de mooiste stukjes. (elk voordeel ook een nadeel?)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Er zijn genoeg mooie routes in de omgeving in aanbouw om een beetje te spreiden
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jeuj!! Tipje van de sluier? :-q
Fred (mtb-sport) schreef: do 5 december 2019, 17:38 Sommige blijkbaar niet, blijkt maar weer :-{
Nee Fred, jij vindt mij gewoon stom omdat ik me in het verleden een aantal keer kritisch op je ben geweest, daarom lees je alles wat ik schrijf het liefst zo negatief mogelijk.
In werkelijkheid ben ik best lief namelijk :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

38x10 schreef: do 5 december 2019, 17:45 Jeuj!! Tipje van de sluier? :-q
Den Treek in aanbouw
Ede (klaar)
Ede kinderroute (klaar)
Otterloo in aanbouw
Lunteren in aanbouw
Posbank in aanbouw
Nijmegen in aanbouw

En er komt nog wel meer aan vermoed ik zo
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Voor zover ik het trouwens zie lijkt het toch vooral Amerongen te zijn die dit probleem kent. En dan vooral de afdalingen waarbij er een wandelpad vlakbij of aansluitend is op de afdaling. Bij de snakerun ooit een paar omhooglopers op de singletrack tegengekomen, bij HG volgens mij nog nooit iemand op een andere manier naar de start van de afdaling zien lopen of rijden en ook bij de half pipe van Rhenen heb ik dit nog nooit gezien. Zegt natuurlijk niks, want zo vaak ben ik er ook weer niet, maar het verschil met de drie belangrijkste afdalingen bij Amerongen valt wel op.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: do 5 december 2019, 17:51 En er komt nog wel meer aan vermoed ik zo
Die vermoedens, die willen we weten! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

suravida schreef: do 5 december 2019, 17:58 Voor zover ik het trouwens zie lijkt het toch vooral Amerongen te zijn die dit probleem kent. En dan vooral de afdalingen waarbij er een wandelpad vlakbij of aansluitend is op de afdaling. Bij de snakerun ooit een paar omhooglopers op de singletrack tegengekomen, bij HG volgens mij nog nooit iemand op een andere manier naar de start van de afdaling zien lopen of rijden en ook bij de half pipe van Rhenen heb ik dit nog nooit gezien. Zegt natuurlijk niks, want zo vaak ben ik er ook weer niet, maar het verschil met de drie belangrijkste afdalingen bij Amerongen valt wel op.
Die half-pipe heb ik nog niet zo lang geleden met de mini-me een 3 of 4-tal keer achter elkaar gedaan :oops: (tot groot plezier van de mini-me in kwestie)
Krijg je gedoogdispensatie als je een 6-jarige meeneemt, of juist extra pek-en-veren omdat je het foute voorbeeld geeft :o
(of ben ik vooral heel dom dat ik dit nu hier opschrijf??)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die kleine doet niets fout.



Daarom zijn pa dubbel zo hard aanpakken :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

De wokkel bij Rhenen pakken we meestal nog 1 keertje extra voordat we naar huis gaan, dat stuk is gewoon te verslavend. :oops:
Helaas geen dispensatie door onze fysieke leeftijd, misschien wel qua mentale leeftijd? :lol: Scheelt dat het bos praktisch is uitgestorven rond onze tijden.

Maargoed, ik snap dat het niet wenselijk is bij drukte, zeker als wandelaars er last van kunnen krijgen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 5 december 2019, 18:15 Die half-pipe heb ik nog niet zo lang geleden met de mini-me een 3 of 4-tal keer achter elkaar gedaan :oops: (tot groot plezier van de mini-me in kwestie)
Krijg je gedoogdispensatie als je een 6-jarige meeneemt, of juist extra pek-en-veren omdat je het foute voorbeeld geeft :o
(of ben ik vooral heel dom dat ik dit nu hier opschrijf??)
Dat laatste :winkie:

Er kan een hoop afhankelijk vd situatie en de manier waarop, die nuance gaat op een forum vaak verloren.


ps, wanneer Schoorl?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Meegs schreef: do 5 december 2019, 13:14
MVMVML schreef: wo 4 december 2019, 16:09
Lift :bier:
Coed Y Brenin kent geen lift, maar wordt wel gezien als een bikepark.
Zo zijn er nog wel meer te vinden die geen lift hebben, maar wel een bikepark zijn, zoals in ons eigen kikkerlandje Bikepark Spaarnewoude.
:bier:
Filthy Trails was ook geen bikepark, gewoon omhoog duwen die fiets. En als je soms de benen had, langzaam omhoog fietsen (welgeteld 1x gedaan op de dirtjumper)


Maar ik vind Hoge Ginkel echt wel een leuke route. Mooie paadjes door het bos, leuke bochtjes, fijn lopende afdalingen, en het duurt niet zo lang voordat je de leuke stukjes weer kunt fietsen :-q
Coed y brenin is een trail center met xc lussen van 10km plus. Is niks bikeparks aan.
Zit wel een heel klein bikeparkje/skills area aan vast.

Overigens denk ik dat de UHR als geheel wel aan het criteria trail center voldoet.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

bouwpakket schreef: do 5 december 2019, 17:51
38x10 schreef: do 5 december 2019, 17:45 Jeuj!! Tipje van de sluier? :-q
Den Treek in aanbouw
Ede (klaar)
Ede kinderroute (klaar)
Otterloo in aanbouw
Lunteren in aanbouw
Posbank in aanbouw
Nijmegen in aanbouw

En er komt nog wel meer aan vermoed ik zo
Er komt ook nog een nieuwe route bij Schaarsbergen , en die gaat ook heel wat op en af. Denk dat die wel wat op Amerongen kan gaan lijken in de nabije toekomst.
Plaats reactie