Wie doet wat binnen de fiets (MTB) wereld? Hoe transparant zijn we?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Ik ben helemaal voor transparantie, al heb ook ik niet zo heel veel zin een cv hier te plaatsen. In ieder geval doe ik al een aantal jaren wat professioneel in de fietsenbranche. Ooit nog collega van 3s geweest, monteur in high end fietsenzaak, productie manager bij ebike fabrikant, after sales manager, wat part time product management en ik werk nu al enige jaren voor enviolo. Daar ben ik nu de ontwikkelaar van interne en externe, technische en sales trainingen. Mijn ervaring is dus zeker de laatste jaren professioneel puur gericht op de ontwikkelingen in de ebike markt en niet sportief. Maar daar hou ik sinds +/-1988 fanatiek alle ontwikkelingen in de gaten. Ook heb ik ik weet niet hoeveel fietsen gereden, maar kies ik zelf mijn eigen fietsen zo uit dat ik er lang mee doe, tot 25 jaar in het geval van mijn Brodie :bier: . Ik deel graag mijn mening of kennis als ik denk dat dat nodig is: dus als er nog eens iemand vind dat je best op een crank mag slaan met een hamer om hem van zijn as te krijgen die in een high end middenmotor zit, dan zal ik melden dat dat mij geen goed idee lijkt :wink: .

Verder is enviolo niet interessant op MTB 's dus is er geen enkele reden voor mij om mijn mond te houden op dit forum, behalve die van fatsoen (bij voorbaat excuus als ik onder invloed van ruime hoeveelheden kwalitatief hoog gerstenat toch deze grens met mijn teentjes overschrijd, vaak te herkennen aan het tijdstip van de post).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: za 14 december 2019, 00:21 Na idworx ook voor diverse Nederlandse fietstijdschriften stukken en testen geschreven. Dat laatste verklaart dan weer waarom ik over zoveel producten iets te zeggen heb (had). Ik heb er daadwerkelijk ervaring mee. Maar kon die dubbelrol niet helemaal vrijgeven vanwege dus een stukje neutraliteit.

Daarnaast zit ik op pakweg 125 fietsen die ik ooit in bezit heb gehad, heb ik een veelvoud daarvan opgebouwd (meestal omgebouwd) en heb dus in mijn leven ongeveer 750 intensief genoeg bereden om er zinnige dingen over te kunnen zeggen, heb de ervaring om al binnen een paar minuten wat zinnigs over de rijeigenschappen van een fiets te kunnen zeggen. En zal daarnaast nog wel 250 op 1 of andere manier bereden (1 DH-run, stukje met een ander onderdeel gemonteerd, tientallen racefietsen, meetsessie om de 1 of andere reden).
Dit klinkt als een droomcarrière, Lars. Dat besef je toch wel? :wink:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Giant-E schreef: za 14 december 2019, 21:16
Dit klinkt als een droomcarrière, Lars. Dat besef je toch wel? :wink:

Voor de meesten geldt:
“als je van je hobby je werk maakt moet je op zoek naar een nieuwe hobby”
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Als je van je passie je werk maakt is het elke dag feest :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je, zoals ik op dit moment, op zaterdagavond klaarstaat om weer een nachtdienst in een fabriek te draaien dan heb je meestal op school niet goed genoeg je best gedaan. :roll: :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

:-D herkenbaar.
Ook ooit in een fabriek begonnen aan de lopende band omdat ik niks deed op school.
Edit: verder doe ik niks in de fietsindustrie behalve ze geregeld sponsoren met nutteloze aankopen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik ben klinisch homeopaat en haptonomisch therapeut. Met MTB's doe ik dus helemaal niks :-q
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:17 Ik ben klinisch homeopaat en haptonomisch therapeut. Met MTB's doe ik dus helemaal niks :-q
Fietsen hoop ik 🤣.
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:17 Ik ben klinisch homeopaat en haptonomisch therapeut.
Draag jij ook geitenwollen sokken? :winkie:
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Dice Oldskool schreef: zo 15 december 2019, 23:50
Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:17 Ik ben klinisch homeopaat en haptonomisch therapeut.
Draag jij ook geitenwollen sokken? :winkie:
Moet jij niet weer een nachtdienst draaien met je ongeschoolde voorkomen?
:winkie: :winkie:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

slapbandje schreef: zo 15 december 2019, 23:53
Dice Oldskool schreef: zo 15 december 2019, 23:50

Draag jij ook geitenwollen sokken? :winkie:
Moet jij niet weer een nachtdienst draaien met je ongeschoolde voorkomen?
:winkie: :winkie:
School is overgewaardeerd mensen, de kennis die ik daar heb opgestoken is gebaseerd op onzin en propaganda. Ik haal mijn kennis uit boeken die je op school niet te lezen krijgt.
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:59 School is overgewaardeerd mensen, de kennis die ik daar heb opgestoken is gebaseerd op onzin en propaganda. Ik haal mijn kennis uit boeken die je op school niet te lezen krijgt.
.... op de school met de bijbel gezeten? :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:59
slapbandje schreef: zo 15 december 2019, 23:53

Moet jij niet weer een nachtdienst draaien met je ongeschoolde voorkomen?
:winkie: :winkie:
School is overgewaardeerd mensen, de kennis die ik daar heb opgestoken is gebaseerd op onzin en propaganda. Ik haal mijn kennis uit boeken die je op school niet te lezen krijgt.
Aha, jij kunt je dus feilloos herinneren wie de playmate was in het mei nummer van 1996 en meer van die details?
:lol: :lol:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik dacht `t, jij schreef het :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

slapbandje schreef: ma 16 december 2019, 00:10
Makkelijk schreef: zo 15 december 2019, 23:59

School is overgewaardeerd mensen, de kennis die ik daar heb opgestoken is gebaseerd op onzin en propaganda. Ik haal mijn kennis uit boeken die je op school niet te lezen krijgt.
Aha, jij kunt je dus feilloos herinneren wie de playmate was in het mei nummer van 1996 en meer van die details?
:lol: :lol:
Patricia Paai, bahbah
Ach wel, ik loog. Ik ben eigenlijk crash test dummy

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie