BOTY 2019 ; op naar BOTY 2020 , veranderingen of niet ?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Gestemd :-q
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5547
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn stemmen zijn verzonden. Elk jaar weer vind ik het juryrapport van Lars mooi om te lezen, helemaal omdat hij met een veel kritischer blik naar de deelnemers kijkt als dat ik dat doe. Ik stem zoals ik ook naar vrouwen kijk op het strand. Dan maakt het niet uit of ze aardig zijn, brains hebben of de ideale schoondochter kunnen zijn. Ik moet ze gewoon lekker vinden met alles erop en eraan wat nodig is.

De bike moet er dus gewoon sexy uitzien en waar ik graag een ritje op zou willen maken. En ook dit jaar vond ik het niet moeilijk om een keuze te maken.

Mijn winnaar in Categorie A is overduidelijk ook mijn overall favoriet. Prachtige kleur, totaalplaatje is gewoon echt af. En daarmee wil ik niets te kort doen aan alle andere deelnemers, er zitten echt pareltjes tussen maar mijn winnaar staat daar echt ver boven.

Ik had helaas ook wel 1 afknapper en dat terwijl de oorspronkelijke fiets zeker tot mijn top 3 in Categorie B behoort. Een paarse stem, kettingblad en zadelpenklem? WTF!? :-D
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op ma 16 december 2019, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

A, b en c gestemd!
De nrs 1 kiezen was niet zo moeilijk :bier:
Daarna wel spannend en even goed moeten kijken. Wat elk jaar wel jammer is dat de foto's soms niet helemaal lekker overkomen.. we zijn natuurlijk ook maar bikers ipv foto experts..
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 19:52
viewtopic.php?f=14&p=2444328#p2444328
viewtopic.php?f=14&t=144224

Beide serieuze kanshebbers op een 1e plaats
Money talks.... en die Yeti met witte bandjes.... why? :~
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 20:55
Money talks.... en die Yeti met witte bandjes.... why? :~
Juist bij Yeti horen witte Porcupine's. In het verleden was Yeti het merk wat die banden gebruikte bij wedstrijden en werden fietsen afgemonteerd of door rijders vaak uitgerust met de oorspronkelijke witte Porcupine's.
Uit nostalgische overwegingen dus het merk voor witte banden.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: ma 16 december 2019, 20:17 Mijn stemmen zijn verzonden. Elk jaar weer vind ik het juryrapport van Lars mooi om te lezen, helemaal omdat hij met een veel kritischer blik naar de deelnemers kijkt als dat ik dat doe. Ik stem zoals ik ook naar vrouwen kijk op het strand. Dan maakt het niet uit of ze aardig zijn, brains hebben of de ideale schoondochter kunnen zijn. Ik moet ze gewoon lekker vinden met alles erop en eraan wat nodig is.
Het is in dit geval wel helemaal gewoon een mening hè, mijn mening dan wel, maar niemand hoeft er verder aandacht aan te schenken. Maar ik ben blij dat een enkeling het leest en er lol aan beleeft :-q

Bij mij geeft de 'wow' factor uiteindelijk ook de doorslag. En in een heel enkel geval kan dat een compleet standaard fiets zijn. Dat was voor mij vooral de Rose. Maar zoals de Canyon van Aurelius er bij staat, kijk ik toch ook nog even een tweede keer. Alleen heeft die Lux in dit geval echt nog iets extra's nodig om speciaal te worden.

Want standaard fietsen zijn er al genoeg en helaas 'bewijzen' enkele speciale fietsen dat ze er ook wat 'standaard' uit kunnen zien door vrij inspiratieloos afgemonteerd te zijn.
Dit is geen veroordeling, want in sommige gevallen zou ik het ook gewoon zo doen. Het gaat er uiteindelijk ook om veel lol te hebben met de fiets. En dat lukt uitstekend met een SLX groep met BBB onderdelen :-q

Het gaat hier echter om BOTY. En dan moet je iets extra's doen in mijn ogen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 20:55 Money talks....
Misschien volgend jaar een maximum bedrag van €1.500,- instellen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Gestemd :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 21:04
Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 20:55 Money talks....
Misschien volgend jaar een maximum bedrag van €1.500,- instellen?
Per wielset mag ik hopen... :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: ma 16 december 2019, 21:25
Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 21:04

Misschien volgend jaar een maximum bedrag van €1.500,- instellen?
Per wielset mag ik hopen... :bier:
Hmmm... Misschien alleen fietsen met bepaalde - niet nader te noemen - onderdelen... 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: ma 16 december 2019, 21:04
Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 20:55 Money talks....
Misschien volgend jaar een maximum bedrag van €1.500,- instellen?
Ik denk trouwens dat het wel lastiger wordt om tot €1500,- (wat overigens nog genoeg geld is) echt iets speciaals neer te zetten dan wanneer je diepere zakken hebt. Zeker als de afmontage in afweging wordt genomen. ;).

Overigens de opmerking was niet uit afgunst gemaakt. Integendeel, zeker de Ants vind ik echt een mooie bike. Zet maar neer.

@Slapbandje: van die witte banden wist ik niet. :-q
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Voted 8)
Vond Cat B nogal lastig, staat genoeg mooi spul tussen :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

--------------------------------------- ***Even een huishoudelijke mededeling mbt het stemmen :***_______________________________________


Ik heb een paar een keer het verzoek gekregen, dat er is gestemd op bepaalde categorieën, maar dat het niet juist was om wat voor reden dan ook .,of ik die wil wijzigen .

Ja dat kan ik , nee dat doe ik niet meer . :tong


Dus controleer je stemming goed .

Nogmaals het is niet verplicht om op elke categorie te stemmen , maar wel verplicht om per gekozen categorie , een top drie aan te leveren .

Graag gewoon vermelden zoals in de regels is geschreven ,, dus ga er ook geen getallen zelf voorzetten , bv cat A (1) 4 xxxxx

of 1.4 xxxxx .

bedankt alvast voor de genomen moeite :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: ma 16 december 2019, 21:51 Ik heb een paar een keer het verzoek gekregen, dat er is gestemd op bepaalde categorieën, maar dat het niet juist was om wat voor reden dan ook .,of ik die wil wijzigen .
Ah, als je alles in cat. A kunt wijzigen naar:
4.Lars TB / Project 12 Vertigo
op de eerste plek!

Dank.
Snelle Buffer schreef: ma 16 december 2019, 21:51 Graag gewoon vermelden zoals in de regels is geschreven ,, dus ga er ook geen getallen zelf voorzetten , bv cat A (1) 4 xxxxx
Sorry...


Maar haal dan dit zinnetje nog even uit de uitleg:
Snelle Buffer schreef: zo 24 november 2019, 15:31 Zeer belangrijk voor de juiste puntentelling is dat het duidelijk is wie nr 1 ,2 en 3 is in de juiste categorie .
Dat zorgde bij mij toch voor verwarring, ook al staat er eerder wat de volgorde moet zijn en zo. Door dat zinnetje kun je gaan denken (ik in ieder geval) dat de volgorde dan toch niet duidelijk is... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

***NOTARIS mode uit ***

Ik stem zelf niet , ik wil niet dat ik een lichtelijke voorkeur krijg voor een bepaalde fiets en deze mogelijk een " voorkeur stem" kan geven :tong :winkie:

Ondanks dat er aardig wordt gesmeten met artikelen naar mijn kant is niks aangekomen :evil:


Nee ik ben het wel aardig eens met DIce , ik vindt de categorie A voor mij de ultiemste ...., zelf frame bouwen , wilde dat ik de skills heb , maar is voor mij toch een kers op taart als het gaat om je eigen bike te showen , de andere categorie B : is leuk maar de "standaard merken" winnen het toch nooit , tenzij je van een standaard fiets iets eigen maakt , bv kleurstelling of framekleur of beide , Skinwalls, porcupines(weet ik veel , tis die spug witte bandjes )maakt het voor mij niet , banden zoals ik ze ken moeten zwart zijn , en categorie C heb ik niks mee.

Zo zie je maar ieder zijn ding , neemt niet weg dat elke fiets mooi is voor een ieder en daar trots op is , en dat kan een fiets van 500 euro zijn of van 5000 euro zijn, en uiteindelijk gaat het om het fietsen :-q


***NOTARIS mode aan ***

:bier:
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op ma 16 december 2019, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie