Scott Spark 960

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Ben marchal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 20:02

Wie heeft er ervaring met een
Scott Spark 960

Ik zit er aan te denken deze aan te schaffen
Ik heb altijd xt gereden maar deze heeft Sram SX Eagle 12-Speed
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Wat is er mis met sram sx eagle?
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SX is nu wel aan de erg simpele kant. Nieuw werkt het allemaal uitstekend, niet hypersoepel zoals bij SRAM vanaf GX (en op niveau met XT) maar wel trefzeker. Het is wel een behoorlijke klap zwaarder dan duurdere onderdelen. Hoe het met de levensduur zit durf ik nog niet te zeggen, maar dat lijkt allemaal redelijk te gaan voorlopig.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Ik ben van een oudere generatie X0 naar NX gegaan, maar daar is in ieder geval niets mis mee. Het schakelt doeltreffend, snel en voelt solide aan. Minimaal GX is volgens mij niet nodig, het is alleen ietsjes zwaarder, maar dat verschil zal je als recreant niet merken. Met SX heb ik overigens geen ervaring. De Spark vind ik zelf in ieder geval een fijn fietsje :-q
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Iets anders om wel even mee te nemen in je overweging

Nadeel van de instapmodellen van de spark is dat ze ( om wat voor reden dan ook ) hebben gekozen voor boost 141 achter ( qr boost naaf) . Dus geen steekas wat ik bij een full suspension toch wel een meerwaarde vind. Daarnaast komt deze maatvoering niet zoveel voor en als je een upgrade naar een andere wielset wilt dan moet je hier wel rekening mee houden ..

Volgens mij vanaf de 950 heb je wel een 148 boost steekas frame
Plaats reactie