Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Ik vraag me ook altijd wat de rest als de top van de Nok ziet. Sommigen stoppen net na de scherpe knik naar links terwijl dat eigenlijk het is stukje is waar ik misschien het meest doodga. Dan heb je het zwaarste stuk gehad en denk je dat je er bent, maar gaat het nog heel vies tergend kruipend omhoog terwijl je Wahoo dieppaarse kleuren toont van je hartslagmeter :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: do 19 december 2019, 13:59
38x10 schreef: do 19 december 2019, 13:39 I know, voor een kans op een serieuze snelle tijd moet ik op een lichte, rigid hardtail stappen, beetje inrijden op de Blijdesteinseweg en vanaf start Nok full-gaz.

En in de teletijdmachine stappen en 5 jaar terug in de tijd gaan...

Nah, ik merk ook dat ik de neiging om echt diep te gaan steeds minder heb. Ik teer wel op oude "successen" (hoe ouder je wordt, hoe beter je was). Misschien dat ik de mini-me nog wil helpen bij het halen van de KOM voor 6-jarigen :winkie: , maar daar houdt het dan op :tong :bier:
Ik merk zelf juist dat ik steeds sneller ga rijden. Leek een paar jaar geleden een tijd onder de 40 minuten op een rondje nog onmogelijk, fiets is nu standaard ruim onder de 40 en ligt mn pr in de 35 minuten.
Ik heb het idee dat het parcours door de jaren heen vanwege erosie alleen maar sneller is geworden. Afgezien van de schapenhekken dan.
Als je na je 40ste nog moet pieken dan heb je vroeger niet genoeg je best gedaan :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

38x10 schreef: do 19 december 2019, 13:07 Op zich zou hard de Nok op me wel moeten liggen (op de reetfiets heb ik op het segment van het kopje van Bloemendaal lange tijd in de top 10 gestaan, vergelijkbare inspanning denk ik), maar mijn probleem is dat tegen de tijd dat ik er aan begin de meeste sju al uit mijn benen is. Ik kom niet verder dan een dikke 2 minuten :-?
Grappig dat je de vergelijking maakt met het Kopje.
Het Kopje is namelijk ook zo'n klim die mij totaal niet ligt, net als de Nok.

Misschien toch maar anders trainen voor dit soort klimmen.

Overigens maakt het voor mij niet uit of ik al een rondje gereden heb of direct aan de Nok zou beginnen.
Mijn benen voelen goed alleen raak ik te snel buiten adem.
Alleen op deze klim, de andere klimmen op Schoorl gaan prima :-q
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

1 keer inademen en in 4 of 5 pufjes uitademen. Krijgen je longen langer de tijd om de zuurstof uit de lucht te halen.
Heb ik ooit geleerd en het werkt. (bij mij)
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Goede tip!

Ik keek mijn strava pogingen eens door, in 2012 was ik top, woog ik slechts 92 kg, en kwam ik tot 2.44. Nu is de gemiddelde tijd iets van 4 minuten (120kg) Dan wordt de noodzaak van die pantzerplaten afleggen wel heel snel inzichtelijk...
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Nieuwe mountainbikeroute Schoorl nog niet officieel in gebruik.

De laatste tijd ontvangen we steeds meer berichten dat er op de reeds aanwezige delen van de nieuwe mountainbikeroute wordt gefietst, gewandeld, hard gelopen en dat er stukken van de route worden vernield. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarom dan ook het verzoek van Staatsbosbeheer Schoorlse Duinen en MTB Noordwest om de nieuwe stukken van de mountainbikeroute nog niet te gebruiken voor wandelen, fietsen, honden uitlaten, hardlopen, trailrunnen, jeu de boules of andere activiteiten.

Tegen het gebruik zal handhavend worden opgetreden en we doen aangifte van vernielingen aan de route, net als in het verleden.

De nieuwe mountainbikeroute is nog niet officieel in gebruik. De laatste noodzakelijke vergunningen zijn aangevraagd en op het moment lopen er nog juridische procedures.

Dusssss©
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Hoor en lees inderdaad ook her en der van mensen die al delen hebben gereden, snappen ze dan niet dat ze hierdoor hun eigen glazen ingooien?

Allemaal weer voer voor zekere sujetten welke het leven van de natuur respecterende biker zo moeilijk mogelijk proberen te maken!

Ik kan ook niet wachten tot ik eindelijk eens los mag maar weet mezelf toch in te houden! Duurt lang! :(
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wel raar dat er dan laatst een georganiseerde ride was die over delen van de nieuwe route ging.
Volgens een van de activiteit deelnemers was dat in samenspraak met NW gegaan.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren mn PR op de nok verbeterd. Ik heb hem aan het eind van mijn rondje (36:06 in de regen) meegepakt. Op strava sta ik nu op segment "Nok op en af!" 26e van dit jaar. Dat is wel inclusief de Kuil meegepakt voor mij.

Toch niet slecht als amateur tussen de bijna 7000 andere rijders. :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Incl de kuil is dat al helemaal netjes !

Ik denk dat het beste jongetje van de klas allang van school is als de snoepautomaat in gebruik gaat.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 CF SLX ltd

Dan zijn er kennelijk veel nog amateuristiser dan jij. :-q

Ik neem de laatste tijd steeds vaker de route over alle boomstammetjes in de rit naar boven. Gewoon om het wat lastiger te maken. Sneller wordt het toch niet en technisch klimmen kun je nooit genoeg oefenen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 20 december 2019, 14:16 Wel raar dat er dan laatst een georganiseerde ride was die over delen van de nieuwe route ging.
Volgens een van de activiteit deelnemers was dat in samenspraak met NW gegaan.
Dan ben ik wel heel erg benieuwd wie dat beweerde? Wij hebben als MTBNW nooit iemand toestemming gegeven om over de nieuwe stukken te rijden...georganiseerd of niet.

dusssssss©
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Stuur je wel even een PB vanavond
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

chrisscross schreef: vr 20 december 2019, 14:40 Gisteren mn PR op de nok verbeterd. Ik heb hem aan het eind van mijn rondje (36:06 in de regen) meegepakt. Op strava sta ik nu op segment "Nok op en af!" 26e van dit jaar. Dat is wel inclusief de Kuil meegepakt voor mij.
Wat voor tijd rijd je dan op het officiële Nok segment, alleen omhoog?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: vr 20 december 2019, 14:47 Incl de kuil is dat al helemaal netjes !

Ik denk dat het beste jongetje van de klas allang van school is als de snoepautomaat in gebruik gaat.
Incl. de Kuil is de route, de rest telt nergens voor mee, behalve wellicht de boswielrenner vh jaar award :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie