Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Rayb81 schreef: vr 20 december 2019, 19:18
chrisscross schreef: vr 20 december 2019, 14:40 Gisteren mn PR op de nok verbeterd. Ik heb hem aan het eind van mijn rondje (36:06 in de regen) meegepakt. Op strava sta ik nu op segment "Nok op en af!" 26e van dit jaar. Dat is wel inclusief de Kuil meegepakt voor mij.
Wat voor tijd rijd je dan op het officiële Nok segment, alleen omhoog?
Dat is net welk segmentje je pakt., er zijn er meerdere en die tijden verschillen veel. Maar die ik gebruik "Nok Schoorl" staat mijn PR op 1:09
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

chrisscross schreef: vr 20 december 2019, 21:10
Rayb81 schreef: vr 20 december 2019, 19:18

Wat voor tijd rijd je dan op het officiële Nok segment, alleen omhoog?
Dat is net welk segmentje je pakt., er zijn er meerdere en die tijden verschillen veel. Maar die ik gebruik "Nok Schoorl" staat mijn PR op 1:09
Oke, ik kijk zelf altijd naar segment "Schoorlse Nok", die begint al ruim voor het Bergerpaadje.
Met "segment" omzeil je wel dat vervelende steile stukje voor het voetpad.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Zo heeft kennelijk iedereen zijn eigen favoriete Nok segment. Ik kijk meestal naar Nok Compleet: die begint iets voor het Bergerpaadje en eindigt pas na de bocht links bovenaan.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Eindelijk weer eens Schoorl gereden, laatste keer was vorige winter.
Ligt er echt super goed bij, twee dagen geleden nog door de modder ploeteren op de Veluwe maar Schoorl is geen plasje te vinden.
Is toch altijd weer even wennen als je hier niet vaak rijd, is toch net iets lastiger dan andere vaste routes in Nederland.
Op mijn xc hardtail merk ik nooit zo erg de beperkingen van mijn fiets op bv UHR. Hier wel! Met name stukje onderin de kuil is het hard werken om heel beneden te komen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

funride schreef: ma 23 december 2019, 20:30 Eindelijk weer eens Schoorl gereden, laatste keer was vorige winter.
Ligt er echt super goed bij, twee dagen geleden nog door de modder ploeteren op de Veluwe maar Schoorl is geen plasje te vinden.
Is toch altijd weer even wennen als je hier niet vaak rijd, is toch net iets lastiger dan andere vaste routes in Nederland.
Op mijn xc hardtail merk ik nooit zo erg de beperkingen van mijn fiets op bv UHR. Hier wel! Met name stukje onderin de kuil is het hard werken om heel beneden te komen.
Kom je 28-12 ook ff helpen dan?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

yo-eddy schreef: ma 23 december 2019, 20:45
funride schreef: ma 23 december 2019, 20:30 Eindelijk weer eens Schoorl gereden, laatste keer was vorige winter.
Ligt er echt super goed bij, twee dagen geleden nog door de modder ploeteren op de Veluwe maar Schoorl is geen plasje te vinden.
Is toch altijd weer even wennen als je hier niet vaak rijd, is toch net iets lastiger dan andere vaste routes in Nederland.
Op mijn xc hardtail merk ik nooit zo erg de beperkingen van mijn fiets op bv UHR. Hier wel! Met name stukje onderin de kuil is het hard werken om heel beneden te komen.
Kom je 28-12 ook ff helpen dan?
Beetje afhankelijk van het weer (als het waait ben ik aan de andere kant van de duinen te vinden) maar denk het wel. Hoe laat beginnen jullie?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Schoorl ligt er vandaag "fully-fähig" bij, oftewel goed aangestampt, stuiterig en snel... :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Vanochtend met gezin en de hond een rondje gelopen in schoorl, en op een aantal plekken toch wat glimpen opgevangen van het vermoedelijk nieuwe parcours, maar wat mij opviel was dat er best veel banden sporen op lopen, dus het wordt waarschijnlijk al uitgebreid gebruikt.

Wat ik er van zag, zag er al leuk uit, kan haast niet wachten om er op te mogen!

Complimenten aan de crew!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je hoeft maar een blik op Strava te werpen om te zien dat er gebruik van gemaakt wordt.

Zie overigens ook af en toe mtbers op wandelpaden rijden die dan de route kruisen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

zuurbiertje schreef: do 26 december 2019, 16:19 Vanochtend met gezin en de hond een rondje gelopen in schoorl, en op een aantal plekken toch wat glimpen opgevangen van het vermoedelijk nieuwe parcours, maar wat mij opviel was dat er best veel banden sporen op lopen, dus het wordt waarschijnlijk al uitgebreid gebruikt.

Wat ik er van zag, zag er al leuk uit, kan haast niet wachten om er op te mogen!

Complimenten aan de crew!
Vandaag ook in het gebied gelopen, echt bizar hoeveel er al rondrijden. Niet alleen de fanatieke locals maar ook al huurfietsen op gympies.

Vraag me ook af hoe erg de locals het vinden dat de route niet officiel open is nu hebben ze een Prive speeltuin zonder drukte en kapot gereden trails.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En andere mensen maar netjes op hun beurt wachten ...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als gene die geholpen heeft met aanharken wacht ik dus keurig tot het open is. Toch fijn dat er gasten zijn met geen enkel respect waardoor het gezeik nog langer duurt.
◼︎ Go round the outside.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef: vr 27 december 2019, 21:03 Als gene die geholpen heeft met aanharken wacht ik dus keurig tot het open is. Toch fijn dat er gasten zijn met geen enkel respect waardoor het gezeik nog langer duurt.
Hier hetzelfde, destijds veel geholpen met de aanleg maar heb nu vooral het idee dat we een leuk prive rondje voor de locals en wandelaars hebben aangelegd.

Hopelijk komt er voor het begin broedseizoen eindelijk eens goed nieuws.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Buus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 14 december 2019, 13:49

Gister weer op Schoorl gereden. Plots lagen er in relatief makkelijke bochten en afdalingen allemaal kuilen en gaten waar dit 2 weken geleden nog bijna niet het geval was. Zijn dit remkuilen van nog minder begaafde stuurlui dan ik die met kerst een rondje doen ofzo? Of heeft dit een andere reden?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kerstvakantie dus lijkt me idd door hordes camping fietsers te komen ;)

Maar als ik de berichten mag geloven is er vandaag groot onderhoud op het parcours gepleegd.
Plaats reactie