Fietsbroek voor indoor trainen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Iemand advies voor een budgetvriendelijke broek (met zeem uiteraard) voor "op de rollen" te rijden? Maw zonder bretellen en mag kort zijn, indoor is het altijd te warm..
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Waarom zonder bretellen? Indoor zweet je meer en zit je bijna heel de tijd op je zadel. Met andere woorden: het goed passen en niet verschuiven van je broek is minstens zo belangrijk als buiten. Een ventilator zal je beter van dienst zijn dan een korte broek zonder bretellen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mrr schreef: di 24 december 2019, 12:08 Iemand advies voor een budgetvriendelijke broek (met zeem uiteraard) voor "op de rollen" te rijden? Maw zonder bretellen en mag kort zijn, indoor is het altijd te warm..
ga naar decathlon ..... :-q en met bretels : doe je gewoon je broek aan en laat je de bretels er naast hangen : klaar . :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mrr schreef: di 24 december 2019, 12:08 Iemand advies voor een budgetvriendelijke broek (met zeem uiteraard) voor "op de rollen" te rijden? Maw zonder bretellen en mag kort zijn, indoor is het altijd te warm..

Snelle Buffer schreef: di 24 december 2019, 12:28

ga naar decathlon ..... :-q en met bretels : doe je gewoon je broek aan en laat je de bretels er naast hangen : klaar . :)

Afbeelding

Zo simpel kan het leven soms zijn. :bier:
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Omdat ik, net als veel fietsers, indoor liever zonder bretellen die naast me hangen te bungelen fiets .. Ik heb 2 ventilators staan, kwil nog steeds geen bretellen.

En het mag gerust iets beters zijn dan een instapperdingetje van Decathlon..
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mrr schreef: di 24 december 2019, 16:03 Omdat ik, net als veel fietsers, indoor liever zonder bretellen die naast me hangen te bungelen fiets .. Ik heb 2 ventilators staan, kwil nog steeds geen bretellen.

En het mag gerust iets beters zijn dan een instapperdingetje van Decathlon..
ik heb het niet over de bretels van een werkbroek 8) , anders koop je een twee lycra broek die goed zit , en knip je bretels eraf ...(tis maar een idee, want dit werkt bij mij perfect.)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat is het verschil tussen een indoor en outdoor fietsbroek?
Zijn er ook aparte broeken voor gravel, bos en asfalt?
Of zouden Asos&Co ons gewoon zoveel mogelijk broeken willen verkopen :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: di 24 december 2019, 18:09 Of zouden Asos&Co ons gewoon zoveel mogelijk broeken willen verkopen :~
Dat dus :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Indoor onder de 10graden? Of onder de 20? Of 30? Droge lucht, of vochtig?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bert l. schreef: di 24 december 2019, 21:23 Indoor onder de 10graden? Of onder de 20? Of 30? Droge lucht, of vochtig?
Jij werkt bij Asos :winkie:
(en anders meteen soliciteren)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Rond de 20, thx :-q
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

De meeste liner shorts zijn zonder bretels, met zeem en meestal is de stof heel open en ademend omdat ze normaal onder een short gedragen worden.

Nadeel is wel dat ze vaak een beetje doorzichtig zijn. Ik ga er even vanuit dat je je eigen pain cave hebt en niet in een spinklas zit.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Flow&Co schreef: do 26 december 2019, 12:15 De meeste liner shorts zijn zonder bretels, met zeem en meestal is de stof heel open en ademend omdat ze normaal onder een short gedragen worden.

Nadeel is wel dat ze vaak een beetje doorzichtig zijn. Ik ga er even vanuit dat je je eigen pain cave hebt en niet in een spinklas zit.
Ik vraag me enkel af of zo'n liner short tegen de wrijving kan van aan 95rpm enkele uren te malen ..? Het is alvast een goede optie!

Waar ik het idee vandaag haal is van een minireportage over de pain cave van Lionel Sanders:
https://images.app.goo.gl/Rn3yLt5B1tQjH8CG8

Staat wel Canyon op die broek, maar op hun site vind ik er niets over terug..
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 26 december 2019, 12:15 De meeste liner shorts zijn zonder bretels, met zeem en meestal is de stof heel open en ademend omdat ze normaal onder een short gedragen worden.

Nadeel is wel dat ze vaak een beetje doorzichtig zijn. Ik ga er even vanuit dat je je eigen pain cave hebt en niet in een spinklas zit.
Precies dat, ik heb op zolder een spinning fiets en gebruik dan ook altijd een open structuur liner.
Die zweten echt een heel stuk minder.
En qua wrijving geen probleem, want ze worden dus onder een short gebruikt en krijgen dan natuurlijk ook wrijving.
Dat in combinatie met een open mesh Brynje shirt en je krijgt het aanzienlijk minder warm.
Wel de gordijnen dicht, anders denken de buren dat je een heel ander soort pain cave hebt. ;-)
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

:lol: :lol: :lol:

"moest" ik die hebben was ze in de kelder :wink:

Nee bedankt, dan maar ens op zoek naar zo eentje.. iemand tips uit ervaring? Bepaald merk dat prijs/kwaliteit een goeie zeem aanbied voor die uren op de rollen.. (wel belangrijk, indoor sta je niet zo snel even recht als buiten)
Plaats reactie