Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Thanks allen. Ik heb Wolfpack nog nooit bekeken. En ik rijd de roro inderdaad vrij hard. Weinig comfort maar super snel. Zo heb ik meer snelheid voor sprongen en andere technieken die daardoor beter gaan. Maar geen lange termijn oplossing.

Wat zou een ander alternatief kunnen zijn voor de roro of rora?

Ik ga sowieso de Wolfpacks eens bekijken. Vittoria neem ik ook mee in mijn overweging. Hoor ook veel goeds over WTB.

Verder ben ik erg tevreden over schwalbe dus zoek ik eerst binnen schwalbe. Goed voor mijn autisme ook. Ze zouden wat moeten verzinnen op de roro..

Daarintegen ziet een racing Ralph 2,35 achter en 2,35 HD voor er ook een beetje knullig uit. Een beetje als een fiets met identiteitscrisis.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb op mijn Nerve vrij lang een Ron 29x2.25 achter gehad en deed het in Noord Holland en UHR prima (in combi met een Nobby Nic voor).
Het pack trail en race van Wolfpack rolde voor mijn gevoel gelijkwaardig en had meer grip, maar een hele hoop is ook wat je ermee wil doen.

Een iets minder vaak geziene achterband die vaak erg goedkoop te vinden is op het WWW en ik heel snel vind is de WTB Ranger.
Het enige is dat die niet altijd tubeless wil. Met een Trailboss voor heb je volgens mij dan een snel setje.
De Miss-Jurf rijd in NL alles met een Ranger achter en een Vigilante voor met haar Spectral.

In vergelijk voelt de Wolfpack wel steviger qua wangen als de Ranger, maar goed, beiden niet lek gereden dus voor ons gebruik stevig genoeg.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 27 december 2019, 23:23 Maar hij vroeg RoRo of RoRa :wink:
Jij geeft nooooit ongevraagd advies :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heel soms :oops:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Misschien is die kratos in textra variant een goede voor achterop? Rolt ook prima, veel grip en stevige wangen met soepel profiel.

Kenda maakt ook mooie bandjes zie ik. Vittoria spreekt me ook wel aan maar heb voorlopig nog genoeg rubena/mitas liggen. Heb nu de scylla achter en de kratos voor. Vind ik echt een gouden combo.
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Heb nog een kratos liggen trouwens, zit een slag in maar voor geinteresseerde gratis (ex verzendkosten) om eens te proberen :-q
life starts @ 150bpm...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik was met de droogte van de zomer ook wel te spreken over de Kratos, maar na een paar buien - dus weer een minder harde bovenlaag - vond ik het opeens een erg eng bandje. Redelijk veel grip, maar onvoorspelbaar, wilde opeens weg breken en was dan ook echt weg. Prima bandje voor als je de grenzen niet op zoekt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Dan is het helaas niets voor mij :winkie: maar wel super tof. Ik denk dat er vast wel iemand interesse heeft :-D
Omdraaien kan altijd nog!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Lars TB schreef: za 28 december 2019, 21:16 Ik was met de droogte van de zomer ook wel te spreken over de Kratos, maar na een paar buien - dus weer een minder harde bovenlaag - vond ik het opeens een erg eng bandje. Redelijk veel grip, maar onvoorspelbaar, wilde opeens weg breken en was dan ook echt weg. Prima bandje voor als je de grenzen niet op zoekt.
Weet ik dat ook weer haha. Ben gelukkig een mooi weer rijder 8) . Zal vast nog wel een vochtige dag gaan tegenkomen.. vind zelfs die zefyros nog opvallend veel grip hebben na een waterbad en droge stijle gravel helling. Maar in droge zanderige bochtenwerk was ie minder.
life starts @ 150bpm...
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Gisteren met 2 nieuwe banden gereden op de Giant Reign (normaal Maxxis minion DHF EXO & DHR2 DD) Nu een Maxxis shorty EXO 2.5WT en een Schwalbe Hans Dampf achter. Omstandigheden, natte vrij steile trails in de Eifel met voornamelijk bosgrond maar ook wat stenen op een Giant Reign

Om met de 2e te beginnen: Fors minder grip dan de DHR2, achterkant breekt sneller uit, zowel op bosgrond als steen. Band loopt ook iets sneller vol met prut. Het theoretische voordeel van minder rolweerstand heb ik gisteren niet kunnen ontdekken omdat alle offroad klimmen bedekt waren met een dikke laag zuigende rommel. Band is gereden met tire-inserts op vrij lage druk, dat gaat prima, voelt voldoende stevig aan.

De Shorty, grip en grip en grip op natte bosgrondprut, dat was de bedoeling en viel niet tegen, duidelijk meer dan de DHF, ook blijft de band veel beter schoon (niet verrassend gezien de dichtheid van de noppen). Op natte stenen zeker geen extra grip, voelde misschien zelfs wat onzekerder aan, maar daarvan zat er maar weinig in de route. Rolweerstand niet opvallend anders dan de DHF.

Mooie voorband om op een 2e wielsetje (Hope W35 die toch niet verkocht wordt) te monteren.. Of de HD daar op t achterwiel komt betwijfel ik...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

JMA1992 schreef: vr 27 december 2019, 23:32 Daarintegen ziet een racing Ralph 2,35 achter en 2,35 HD voor er ook een beetje knullig uit. Een beetje als een fiets met identiteitscrisis.
boeiend, not.

Ik reed de laatste paar x met Mezcal achter en MKIII voor. Gewoon omdat het kan. Mezcal vind ik wel erg fijn hoor. Vaak gereden met Barzo voorop.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Hmm, toch wil het oog ook wat.
Zelf ook alle Schwalbe banden met Addix speedgrip afgezworen omdat ik die groen/blauwe streep op de band echt lelijk vind.

Fietsers en rationele keuzes gaan niet altijd goed samen. :P
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je weet dat die streep er gewoon af slijt na een paar ritjes? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

paulus1981 schreef: zo 29 december 2019, 09:07 Om met de 2e te beginnen: Fors minder grip dan de DHR2, achterkant breekt sneller uit, zowel op bosgrond als steen. Band loopt ook iets sneller vol met prut.
Heb een Magic Marry met Addix compound en onafhankelijk van de ondergrond gaat dat ding ook alle kanten op. Geen fijne band, alsof er iets grondig mis is met het compound. Ook (of zelfs) op de UHR heb ik met de Schwalbe Racing Ray meer grip en vertrouwen. Ze kunnen het dus wel... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Zaterdag Leersum en hoge ginkel gereden met Magic Mary voorop en bakken met grip gevonden. Als hij iets begon te zoeken gewoon nog iets harder die zijnoppen erin duwen en door. Overkill aan grip, maar dat is af en toe juist wel leuk. Er is wel duidelijk verschil tussen de stukken hard granulaat, droog met wat los grind of de bosgrond. In grind doet hij het een stukje minder goed waar hij zich in de bosgrond prima houdt.
Plaats reactie