Welk 100mm XC frame

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Medico Chiner is altijd een goede budget optie, maar ik heb voor dit project iets anders in gedachten

Ik ben overigens overtuigd op Chiner carbon velgen onderweg, wielbouwer Zoran heeft direct contact met de fabrikant

@Bongo Rocky Mountain heb ik wel wat mee, heb de Element opgezocht, voor 2019 ook in Oranje. Nog geen aanbieding gevonden

@Lars en Biker67 Die Giant tikt veel boxes, strakke XC bak. Maar de lijn van de bovenbuis vind ik het hele jaar al lelijk, vooral in L-XL

@Aurelius Die Mondraker is nagelnieuw en ik vind alleen nog complete bikes, zijn wel goed geprijsd voor de spec trouwens

Mijn lijstje groeit
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: za 28 december 2019, 22:41 Die Giant tikt veel boxes, strakke XC bak. Maar de lijn van de bovenbuis vind ik het hele jaar al lelijk, vooral in L-XL
Dat wilde ik er eigenlijk nog aan toevoegen, dat het ding er niet uit ziet. Maar ik dacht "wie weet vindt Heckler hem misschien wel mooi!".


In het echt valt het nog mee, maar zo op de foto vanaf de zijkant is het dat dranghek.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ja ik druk me misschien wat sterk uit met "lelijk" ik heb mijn deel van wat hoger gebouwde frames gereden. Maar Giant gaat neem ik aan bewust tegen de trend in met dat ontwerp. Het geeft ze zonder meer een eigen gezicht, love-it-or-hate-it. Giant heeft als ik de reviews kan geloven dan weer wel al jaren hun Maestro veersysteem uitstekend op orde.

Een van mijn MTB weekend warrior makkers heeft de nieuwe Trek Supercaliber (nog niet genoemd trouwens) en die is echt laag. Die is trouwens zo nieuw en duur daar verwacht ik geen van te vinden, bovendien rijdt mijn makker er al op :roll: (is eigenlijk zot, maar wel eerlijk)

Ik vind die F-Podium echt wel spannend trouwens. Een van mijn stokpaardjes dat echte hardrock bands altijd de beste ballads maken, Dus een World Champ Downhill ontwerper is DE man om een strakke XC bak te leveren, toch?

Een item moet ik eigenlijk aan de specsheet toevoegen, ruimte voor een dikke achterband. Mijn XC achterbanden zijn 2.4's , des te groter het volume des te beter. Dus een frame dat mijn favoriete Racing Ralph 2.4 (2 modellen terug) ruimte biedt scoort bonuspunten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Weinig aan toe te voegen, wel goed kleurtje 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

plus voor de Giant, rijdt gewoon heel lekker (trapt erg makkelijk en nodigt nog echt wel uit tot hard en een beetje lomp door de bocht) en das toch ook belangrijk... :-q (en ja vanuit sommige hoeken is het geen schoonheid)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Al een keuze gemaakt? Ik zou niet minder doen dan deze https://www.unno.com/horn/ Is wel een klein beetje boven budget, en alleen in zwart verkijgbaar.
Afbeelding

Kona heihei is ook wel een leuke fiets.
Afbeelding

Of een Orbea oiz, krijgt ook goede reviews.
Afbeelding

De Mondraker F podium vond ik overigens erg fijn fietsen, zeker zo fijn als mijn Rocky.
Afbeelding

En dan heb je nog een paar mooie stalen frames, van Cotic, Starling of Stanton, helaas geen 100mm opties.

Cotic Flare (in Red Dwarf, if you know what I mean...)
Afbeelding
(ook in oranje)

Of je laat HdB of Suravida een fiets in elkaar bakken :)
Laatst gewijzigd door zonoskar op di 21 januari 2020, 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Spot heeft ook 100 mm fietsen en alleen een frame is ook leverbaar.
https://spotbrand.com/collections/mount ... -29#_specs
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie